Bakalářská práce se zabývá tvorbou vizuálních materiálů, sloužících jako návod pro studenty,
kteří nově nastupují na fakultu.
Důvodem pro vytvoření těchto materiálů byl častý problém s orientací studentů při přecházení
mezi jednotlivými budovami a nutným hledáním pomoci u kolegů z vyšších ročníků. Obdobně je
tomu i u videotutoriálů IS STAG, proto bylo vhodné vytvořit instruktážní materiál, který
demonstruje zacházení s nejvyužívanějšími částmi systému.
Tento materiál byl vytvořen s ohledem na učební styly. Byly vytvořeny dva typy materiálů - videa
přechodů budov a videotutoriály informačního systému STAG. Videa přechodů budov byla
vytvářena pomocí záznamu z videokamery a videonávody IS STAG pomocí speciálního softwaru
pro zachycení dění na obrazovce. Výsledkem práce je vytvoření 16 videí přechodů budov - jedná se
o budovy, které jsou nejčastěji navštěvovány studentem Fakulty přírodovědně-humanitní a
pedagogické a 11 videotutoriálů, které demonstrují práci s IS STAG.
V práci je popsán výběr softwaru a software samotný, pomocí něhož byly tyto materiály
vytvořeny, postupy a odůvodnění, proč bylo využito právě daného softwaru.
Anotace v angličtině
This B.A paper is dealing with creating of visual materials, which will be used as tutorials for
students who are new at the faculty.
The reason of creating these materials was a common problem of students' orientation during the
travelling between individual buildings and therefore a necessary looking for help at colleagues
from higher grades. There is an analogous problem with an information system STAG therefore it
was appropriate to create an instructional material, which demonstrates working with the most
widely used parts of the system.
This material was created with regard to learning styles. Two types of materials were created -
videos of passing between buildings and video-tutorials of the IS STAG. Videos of passing between
buildings were created using a video camera. Video tutorials were created using special software for
catching events on the screen of a computer. The result of this work is a creation of 16 videos of
passing between buildings - those are buildings which are mostly visited by students of Faculty of
sciences, humanities and education and 11 video-tutorials, which demonstrate the information
system STAG.
In the paper is described a selection of a software and the software itself, with which were
materials created, procedures and reasons why the particular software was used.
Klíčová slova
učební styly, práce s IS STAG, metody záznamu videa, střih videa, renderování, stabilizace
obrazu, formáty výstupních souborů
Klíčová slova v angličtině
learning styles, working with the IS STAG, methods of recording, video cutting, rendering,
picture stabilization, output file formats
Rozsah průvodní práce
62
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá tvorbou vizuálních materiálů, sloužících jako návod pro studenty,
kteří nově nastupují na fakultu.
Důvodem pro vytvoření těchto materiálů byl častý problém s orientací studentů při přecházení
mezi jednotlivými budovami a nutným hledáním pomoci u kolegů z vyšších ročníků. Obdobně je
tomu i u videotutoriálů IS STAG, proto bylo vhodné vytvořit instruktážní materiál, který
demonstruje zacházení s nejvyužívanějšími částmi systému.
Tento materiál byl vytvořen s ohledem na učební styly. Byly vytvořeny dva typy materiálů - videa
přechodů budov a videotutoriály informačního systému STAG. Videa přechodů budov byla
vytvářena pomocí záznamu z videokamery a videonávody IS STAG pomocí speciálního softwaru
pro zachycení dění na obrazovce. Výsledkem práce je vytvoření 16 videí přechodů budov - jedná se
o budovy, které jsou nejčastěji navštěvovány studentem Fakulty přírodovědně-humanitní a
pedagogické a 11 videotutoriálů, které demonstrují práci s IS STAG.
V práci je popsán výběr softwaru a software samotný, pomocí něhož byly tyto materiály
vytvořeny, postupy a odůvodnění, proč bylo využito právě daného softwaru.
Anotace v angličtině
This B.A paper is dealing with creating of visual materials, which will be used as tutorials for
students who are new at the faculty.
The reason of creating these materials was a common problem of students' orientation during the
travelling between individual buildings and therefore a necessary looking for help at colleagues
from higher grades. There is an analogous problem with an information system STAG therefore it
was appropriate to create an instructional material, which demonstrates working with the most
widely used parts of the system.
This material was created with regard to learning styles. Two types of materials were created -
videos of passing between buildings and video-tutorials of the IS STAG. Videos of passing between
buildings were created using a video camera. Video tutorials were created using special software for
catching events on the screen of a computer. The result of this work is a creation of 16 videos of
passing between buildings - those are buildings which are mostly visited by students of Faculty of
sciences, humanities and education and 11 video-tutorials, which demonstrate the information
system STAG.
In the paper is described a selection of a software and the software itself, with which were
materials created, procedures and reasons why the particular software was used.
Klíčová slova
učební styly, práce s IS STAG, metody záznamu videa, střih videa, renderování, stabilizace
obrazu, formáty výstupních souborů
Klíčová slova v angličtině
learning styles, working with the IS STAG, methods of recording, video cutting, rendering,
picture stabilization, output file formats
Zásady pro vypracování
Cílem práce je vytvořit audiovizuální materiál, který bude sloužit jako pomocník pro studenta, který nově nastupuje na fakultu a potřebuje se zorientovat. Pro tvorbu materiálů student využije software pro zpracování videa, zpracování hlasového záznamu a tvorbu 3D objektů. Součástí teoretické části práce bude přehled dostupného softwaru včetně stručného popisu, možností a omezení. Student zhodnotí jejich použitelnost pro dané potřeby a na základě hodnocení provede výběr nejvhodnějšího nástroje. V teoretické části také student zdůvodní prospěšnost audiovizuálních materiálů (martekting, učební styly). V praktické části student vytvoří audiovizuální materiály (např. vizualizace přechodu z budovy na budovu, tutoriály k ovládání složek informačního systému STAG). Při jejich tvorbě využije vybraný software.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je vytvořit audiovizuální materiál, který bude sloužit jako pomocník pro studenta, který nově nastupuje na fakultu a potřebuje se zorientovat. Pro tvorbu materiálů student využije software pro zpracování videa, zpracování hlasového záznamu a tvorbu 3D objektů. Součástí teoretické části práce bude přehled dostupného softwaru včetně stručného popisu, možností a omezení. Student zhodnotí jejich použitelnost pro dané potřeby a na základě hodnocení provede výběr nejvhodnějšího nástroje. V teoretické části také student zdůvodní prospěšnost audiovizuálních materiálů (martekting, učební styly). V praktické části student vytvoří audiovizuální materiály (např. vizualizace přechodu z budovy na budovu, tutoriály k ovládání složek informačního systému STAG). Při jejich tvorbě využije vybraný software.