Bakalářská práce byla zaměřena na narušenou komunikační schopnost. Cílem práce
bylo zjistit jednotlivé typy narušené komunikační schopnosti a její četnost u dětí
předškolního a mladšího školního věku.
Teoretická část byla věnována, s využitím odborných zdrojů, popisu základních pojmů
narušené komunikační schopnosti.
V empirické části byl za pomocí dotazníků zjišťován výskyt narušené komunikační
schopnosti u dětí předškolního a mladšího školního věku, dále souvislost s častějším
odkladem školní docházky a častějším výskytem narušené komunikační schopnosti
i u dalších členů rodiny.
Annotation in English
This bachelor work was concentrated on the disturbed communication skill. The aim
of this work was to find out types of the disturbed communication skill and its
frequency in preschool children and primary school children.
The theoretical part was dedicated to the disturbed communication skill. Special
professional resources that describe the basic terms were used.
In the empiric part, the occurrence of the disturbed communication skill in preschool
and primary school children was found out via questionnaires. Other facts examined
were the connection of this problem with a more frequent postponement of the school
attendance and a more frequent occurrence of the disturbed communication skill
in other family members.
Keywords
Narušená komunikační schopnost, vada řeči, typy narušené komunikační schopnosti,
odklad školní docházky, předškolní a mladší školní věk.
Keywords in English
Disturbed communication skill, speech impediment, types of disturbed communication
skill, postponement of school attendance, preschool and junior school children.
Length of the covering note
60 s.
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce byla zaměřena na narušenou komunikační schopnost. Cílem práce
bylo zjistit jednotlivé typy narušené komunikační schopnosti a její četnost u dětí
předškolního a mladšího školního věku.
Teoretická část byla věnována, s využitím odborných zdrojů, popisu základních pojmů
narušené komunikační schopnosti.
V empirické části byl za pomocí dotazníků zjišťován výskyt narušené komunikační
schopnosti u dětí předškolního a mladšího školního věku, dále souvislost s častějším
odkladem školní docházky a častějším výskytem narušené komunikační schopnosti
i u dalších členů rodiny.
Annotation in English
This bachelor work was concentrated on the disturbed communication skill. The aim
of this work was to find out types of the disturbed communication skill and its
frequency in preschool children and primary school children.
The theoretical part was dedicated to the disturbed communication skill. Special
professional resources that describe the basic terms were used.
In the empiric part, the occurrence of the disturbed communication skill in preschool
and primary school children was found out via questionnaires. Other facts examined
were the connection of this problem with a more frequent postponement of the school
attendance and a more frequent occurrence of the disturbed communication skill
in other family members.
Keywords
Narušená komunikační schopnost, vada řeči, typy narušené komunikační schopnosti,
odklad školní docházky, předškolní a mladší školní věk.
Keywords in English
Disturbed communication skill, speech impediment, types of disturbed communication
skill, postponement of school attendance, preschool and junior school children.
Research Plan
Cíl bakalářské práce: Zjistit jednotlivé typy narušené komunikační schopnosti a její četnost u dětí předškolního věku a mladšího školního věku.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava výzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulce závěrů.
Metody: Dotazník.
Research Plan
Cíl bakalářské práce: Zjistit jednotlivé typy narušené komunikační schopnosti a její četnost u dětí předškolního věku a mladšího školního věku.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava výzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulce závěrů.
Metody: Dotazník.
Recommended resources
KLENKOVÁ, Jiřina, 2006. Logopedie. 1. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-1110-9.
KRAHULCOVÁ, Beáta, 2007. Dyslalie - patlavost. 1. vyd.Praha: Beakra. ISBN 978-80-90-3863-0-3.
KUTÁLKOVÁ, Dana, 2005. Logopedická prevence. 3. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-667-5.
KUTÁLKOVÁ, Dana, 2011. Budu správně mluvit. 1. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-3687-7.
LECHTA, Viktor a spol., 2003. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-801-5.
LECHTA, Viktor a kol. 2005. Terapie narušené komunikační schopnosti. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7178-961-1.
PEUTELSCHMIEDOVÁ, Alžběta, 2009. Logopedické poradenství. 1. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-2666-3.
ŠKODOVÁ, Eva, JEDLIČKA Ivan, 2007. Klinická logopedie. 2. aktualizované vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-340-6.
Recommended resources
KLENKOVÁ, Jiřina, 2006. Logopedie. 1. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-1110-9.
KRAHULCOVÁ, Beáta, 2007. Dyslalie - patlavost. 1. vyd.Praha: Beakra. ISBN 978-80-90-3863-0-3.
KUTÁLKOVÁ, Dana, 2005. Logopedická prevence. 3. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-667-5.
KUTÁLKOVÁ, Dana, 2011. Budu správně mluvit. 1. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-3687-7.
LECHTA, Viktor a spol., 2003. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-801-5.
LECHTA, Viktor a kol. 2005. Terapie narušené komunikační schopnosti. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7178-961-1.
PEUTELSCHMIEDOVÁ, Alžběta, 2009. Logopedické poradenství. 1. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-2666-3.
ŠKODOVÁ, Eva, JEDLIČKA Ivan, 2007. Klinická logopedie. 2. aktualizované vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-340-6.
Enclosed appendices
CD
Appendices bound in thesis
graphs, tables
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Defence procedure records are not shown to unauthorized users.