Předložená bakalářská práce se zabývala problematikou příčiny odkladu povinné školní docházky.
Cílem bakalářské práce bylo charakterizovat problematiku odkladu povinné školní docházky a zjistiti, jaká je nejčastější příčina odkladu povinné školní docházky u chlapců, a jaká u dívek.
Bakalářkou práci tvoří dvě stěžejní části. Teoretická část vychází z odborné literatury, která je zaměřena na odklad povinné školní docházky, dále jsou mimo jiné popisovány příčiny odkladu povinné školní docházky. Druhou částí bakalářské práce je empirická část, ve které jsou popsány výsledky průzkumu, který se zabýval nejčastějšími příčinami odkladů povinné školní docházky u chlapců a u dívek. Šetření probíhalo formou dotazníku, který byl distribuován pedagogům mateřských škol ? vždy jednomu pedagogovi z předškolní třídy. Zkoumaný vzorek respondentů tvořilo 22 pedagogů.
Hypotézy byly zaměřeny na to, zda mají odklad povinné školní docházky z důvodů narušené komunikační schopnosti, sociální a pracovní nezralosti a poruchy pozornosti častěji chlapci, nebo dívky.
Průzkumem bylo zjištěno, že odklad povinné školní docházky mají častěji chlapci než dívky a to ze všech v práci sledovaných příčin.
Anotace v angličtině
The bacalary work deals with the issue of reasons to pospone the required school attendation.
The main goal of this bacalary work was to define the issue to pospone the required school attendation and find out, what is the most frequent reason to pospone the school attendation at boys and girls.
The bacalary work is consisted of two main parts. The teoretical part is based of technical literature, which is aimed to pospone the required school attendation and of course there are the described reasons for the posponation required school attendation. The second part of the bacalary work is the emperical part where are described the results of survey, which dealed with the most frequent reason to pospone the school attendation at boys and girls. The survey was provided by the form, which was destributed to the pedagogical teachers in the kindergarten school to each teacher from pre ? school class. The survay sample is consested of 22 pedagogical teachers.
The theory was aimed to the frequent of the posponation required school attendation. If it is more common at boys or at girls and what are the reasons for the posponation required school attendation: the disturbed comunication, the social and work immaturity and the disorded concentration.
It was find out that the posponation required school attendation is more often at boys than at girls. It was confirmed by all followed reasons.
Klíčová slova
mateřská škola, narušená komunikační schopnost, odklad povinné školní docházky, poruchy pozornosti, příčiny odkladu povinné školní docházky, sociální a pracovní nezralost, základní škola
Klíčová slova v angličtině
kindergarten school, the disturbed comunication, the posponation required school attendation, the disorded concentration, the reasons for the posponation required school attendation, the social and work immaturity, the primary scool
Rozsah průvodní práce
54 s. (73 456 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předložená bakalářská práce se zabývala problematikou příčiny odkladu povinné školní docházky.
Cílem bakalářské práce bylo charakterizovat problematiku odkladu povinné školní docházky a zjistiti, jaká je nejčastější příčina odkladu povinné školní docházky u chlapců, a jaká u dívek.
Bakalářkou práci tvoří dvě stěžejní části. Teoretická část vychází z odborné literatury, která je zaměřena na odklad povinné školní docházky, dále jsou mimo jiné popisovány příčiny odkladu povinné školní docházky. Druhou částí bakalářské práce je empirická část, ve které jsou popsány výsledky průzkumu, který se zabýval nejčastějšími příčinami odkladů povinné školní docházky u chlapců a u dívek. Šetření probíhalo formou dotazníku, který byl distribuován pedagogům mateřských škol ? vždy jednomu pedagogovi z předškolní třídy. Zkoumaný vzorek respondentů tvořilo 22 pedagogů.
Hypotézy byly zaměřeny na to, zda mají odklad povinné školní docházky z důvodů narušené komunikační schopnosti, sociální a pracovní nezralosti a poruchy pozornosti častěji chlapci, nebo dívky.
Průzkumem bylo zjištěno, že odklad povinné školní docházky mají častěji chlapci než dívky a to ze všech v práci sledovaných příčin.
Anotace v angličtině
The bacalary work deals with the issue of reasons to pospone the required school attendation.
The main goal of this bacalary work was to define the issue to pospone the required school attendation and find out, what is the most frequent reason to pospone the school attendation at boys and girls.
The bacalary work is consisted of two main parts. The teoretical part is based of technical literature, which is aimed to pospone the required school attendation and of course there are the described reasons for the posponation required school attendation. The second part of the bacalary work is the emperical part where are described the results of survey, which dealed with the most frequent reason to pospone the school attendation at boys and girls. The survey was provided by the form, which was destributed to the pedagogical teachers in the kindergarten school to each teacher from pre ? school class. The survay sample is consested of 22 pedagogical teachers.
The theory was aimed to the frequent of the posponation required school attendation. If it is more common at boys or at girls and what are the reasons for the posponation required school attendation: the disturbed comunication, the social and work immaturity and the disorded concentration.
It was find out that the posponation required school attendation is more often at boys than at girls. It was confirmed by all followed reasons.
Klíčová slova
mateřská škola, narušená komunikační schopnost, odklad povinné školní docházky, poruchy pozornosti, příčiny odkladu povinné školní docházky, sociální a pracovní nezralost, základní škola
Klíčová slova v angličtině
kindergarten school, the disturbed comunication, the posponation required school attendation, the disorded concentration, the reasons for the posponation required school attendation, the social and work immaturity, the primary scool
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Charakterizovat problematiku odkladu povinné školní docházky a zjistit, jaká je nejčastější příčina odkladu povinné školní docházky u chlapců a jaká u dívek.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník.
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Charakterizovat problematiku odkladu povinné školní docházky a zjistit, jaká je nejčastější příčina odkladu povinné školní docházky u chlapců a jaká u dívek.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník.
Seznam doporučené literatury
BUDÍKOVÁ, Jaroslava, KRUŠINOVÁ, Patricie, KUNCOVÁ, Pavla, 2004. Je vaše dítě připraveno do první třídy? 1. vyd. Brno: Computer Press. ISBN 80-722-6637-3.
KOLLÁRIKOVÁ, Zuzana, PUPALA, Branislav, eds. 2001. Předškolní a primární pedagogika. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-585-7.
KROPÁČKOVÁ, Jana, 2008. Budeme mít prvňáčka. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-359-8.
KUTÁLKOVÁ, Dana, 2010. Jak připravit dítě do 1. třídy: obratnost a kresba, smyslové vnímání, řeč a početní představy, výchova, školní zralost a její posouzení. 2. dopl. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3246-6.
SINDELAROVÁ, Brigitte, 2000. Předcházíme poruchám učení. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-431-1.
ŠVAŇHELOVÁ, Ilona, 2004. Dítě v předškolním období. 1. vyd. Praha: Mladá fronta. ISBN 80-204-1187-9.
Seznam doporučené literatury
BUDÍKOVÁ, Jaroslava, KRUŠINOVÁ, Patricie, KUNCOVÁ, Pavla, 2004. Je vaše dítě připraveno do první třídy? 1. vyd. Brno: Computer Press. ISBN 80-722-6637-3.
KOLLÁRIKOVÁ, Zuzana, PUPALA, Branislav, eds. 2001. Předškolní a primární pedagogika. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-585-7.
KROPÁČKOVÁ, Jana, 2008. Budeme mít prvňáčka. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-359-8.
KUTÁLKOVÁ, Dana, 2010. Jak připravit dítě do 1. třídy: obratnost a kresba, smyslové vnímání, řeč a početní představy, výchova, školní zralost a její posouzení. 2. dopl. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3246-6.
SINDELAROVÁ, Brigitte, 2000. Předcházíme poruchám učení. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-431-1.
ŠVAŇHELOVÁ, Ilona, 2004. Dítě v předškolním období. 1. vyd. Praha: Mladá fronta. ISBN 80-204-1187-9.
Přílohy volně vložené
2 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.