Bakalářská práce se zabývá problematikou komunikace rodiny s pubescentem. Práce vysvětluje základní pojmy související s komunikací. Poukazuje na funkce, formy a způsoby komunikace. Dále se věnuje období pubescence, výchově a vztahům v rodině. V neposlední řadě seznamuje s úskalími komunikace rodiny s pubescentem a poukazuje na zlepšení vzájemné komunikace a vztahů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with communication families with pubescent. The work explains the basic concepts associated with communications. It refers to functions, forms and methods of communication. It also deals with the period of adolescence, parenting and relationships within the family. Last but not least familiar with the difficulties of communication with families of adolescent and points to improve communication and relationships.
Klíčová slova
komunikace, pubescent, rodina, vztahy v rodině, zdravá komunikace, asertivita
Bakalářská práce se zabývá problematikou komunikace rodiny s pubescentem. Práce vysvětluje základní pojmy související s komunikací. Poukazuje na funkce, formy a způsoby komunikace. Dále se věnuje období pubescence, výchově a vztahům v rodině. V neposlední řadě seznamuje s úskalími komunikace rodiny s pubescentem a poukazuje na zlepšení vzájemné komunikace a vztahů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with communication families with pubescent. The work explains the basic concepts associated with communications. It refers to functions, forms and methods of communication. It also deals with the period of adolescence, parenting and relationships within the family. Last but not least familiar with the difficulties of communication with families of adolescent and points to improve communication and relationships.
Klíčová slova
komunikace, pubescent, rodina, vztahy v rodině, zdravá komunikace, asertivita
Cíl: vymezení pojmů souvisejících s rodinou a komunikací, vysvětlit specifika komunikace s pubescentem,
navrhnout doporučení, jak zlepšit komunikaci rodiny s pubescentem
Metody: analýza odborné literatury
Požadavky: pravidelné konzultace s vedoucím práce
Studentka se bude v průběhu příprav a vypracovávání řídit metodickými a organizačními pokyny vedoucího práce.
Zásady pro vypracování
Cíl: vymezení pojmů souvisejících s rodinou a komunikací, vysvětlit specifika komunikace s pubescentem,
navrhnout doporučení, jak zlepšit komunikaci rodiny s pubescentem
Metody: analýza odborné literatury
Požadavky: pravidelné konzultace s vedoucím práce
Studentka se bude v průběhu příprav a vypracovávání řídit metodickými a organizačními pokyny vedoucího práce.
Seznam doporučené literatury
CARR-GREGG, M. - SHALE, E. Puberťáci a adolescenti: průvodce výchovou dospívajících. 1. vyd. Praha: Portál, 2010. 197 s. ISBN 978-80-7367-662-9.
DEVITO, J. A. Základy mezilidské komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2001. 420 s. ISBN 80-7169-988-8.
PETITCOLLIN, Ch. Jak správně komunikovat se svým dítětem. Praha: Pierot, 2009. 112 s. For life. ISBN 978-80-7353-142-3.
SOBOTKOVÁ, Ir. Psychologie rodiny. 2. vyd. Praha: Portál, 2007. 219 s. ISBN 978-80-7367-250-8.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. I.: Dětství a dospívání. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2005. 467 s. ISBN 80-246-0956-8.
VYBÍRAL, Z. Psychologie komunikace. 1. vyd. Praha: Portál, 2005. 319 s. ISBN 80-7178-998-4.
VYBÍRAL, Z. Psychologie lidské komunikace. 1. vyd. Praha: Portál, 2000. 263 s. ISBN 80-7178-291-2.
Seznam doporučené literatury
CARR-GREGG, M. - SHALE, E. Puberťáci a adolescenti: průvodce výchovou dospívajících. 1. vyd. Praha: Portál, 2010. 197 s. ISBN 978-80-7367-662-9.
DEVITO, J. A. Základy mezilidské komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2001. 420 s. ISBN 80-7169-988-8.
PETITCOLLIN, Ch. Jak správně komunikovat se svým dítětem. Praha: Pierot, 2009. 112 s. For life. ISBN 978-80-7353-142-3.
SOBOTKOVÁ, Ir. Psychologie rodiny. 2. vyd. Praha: Portál, 2007. 219 s. ISBN 978-80-7367-250-8.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. I.: Dětství a dospívání. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2005. 467 s. ISBN 80-246-0956-8.
VYBÍRAL, Z. Psychologie komunikace. 1. vyd. Praha: Portál, 2005. 319 s. ISBN 80-7178-998-4.
VYBÍRAL, Z. Psychologie lidské komunikace. 1. vyd. Praha: Portál, 2000. 263 s. ISBN 80-7178-291-2.