Bakalářská práce se zabývá tvorbou edukačního programu pro Severočeské
muzeum v Liberci. Úkolem této práce bylo navrhnout, zrealizovat a následně
zhodnotit celý program. Součástí hodnocení neboli evaluace bylo také porovnání
efektivity dvou druhů prohlídek, ze kterých byl celkový program složen.
Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část
vysvětluje pojmy týkajících se tématu této práce, např. edukace, muzejní edukace,
mimoškolní edukace atd. Praktická část se pak dále zaměřuje na popis celého programu
a také celkové vyhodnocení výsledků. V závěru práce jsou vloženy materiály
k programu a fotodokumentace.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis addresses creation of an educational program for the
North Bohemian Museum in Liberec. The aim of this thesis was to design, implement
and subsequently evaluate the entire program. Part of the evaluation was
also a comparison of effectiveness of two types of guided tours from which the
program comprises.
This thesis is separated into two parts ? theoretical and practical. The theoretical
part explains terms regarding the topic of this thesis, e.g. education, museum
education, extracurricular education, etc. The practical part then focuses on a
description of the entire program as well as on evaluation of the overall results.
Program materials and photo documentation are enclosed in the end of the thesis.
Klíčová slova
Edukace, muzeum, mimoškolní výuka, muzejní pedagog, umění,
sklářství
Klíčová slova v angličtině
Education, museum, extracurricular education, museum educator, art,
glass industry
Rozsah průvodní práce
60 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá tvorbou edukačního programu pro Severočeské
muzeum v Liberci. Úkolem této práce bylo navrhnout, zrealizovat a následně
zhodnotit celý program. Součástí hodnocení neboli evaluace bylo také porovnání
efektivity dvou druhů prohlídek, ze kterých byl celkový program složen.
Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část
vysvětluje pojmy týkajících se tématu této práce, např. edukace, muzejní edukace,
mimoškolní edukace atd. Praktická část se pak dále zaměřuje na popis celého programu
a také celkové vyhodnocení výsledků. V závěru práce jsou vloženy materiály
k programu a fotodokumentace.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis addresses creation of an educational program for the
North Bohemian Museum in Liberec. The aim of this thesis was to design, implement
and subsequently evaluate the entire program. Part of the evaluation was
also a comparison of effectiveness of two types of guided tours from which the
program comprises.
This thesis is separated into two parts ? theoretical and practical. The theoretical
part explains terms regarding the topic of this thesis, e.g. education, museum
education, extracurricular education, etc. The practical part then focuses on a
description of the entire program as well as on evaluation of the overall results.
Program materials and photo documentation are enclosed in the end of the thesis.
Klíčová slova
Edukace, muzeum, mimoškolní výuka, muzejní pedagog, umění,
sklářství
Klíčová slova v angličtině
Education, museum, extracurricular education, museum educator, art,
glass industry
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
1)Navrhnout a zrealizovat teoretickou komentovanou prohlídku a edukační program pro studenty středních škol. Následovně vyhodnotit a porovnat jejich efektivitu.
Požadavky:
1)Rešerše a analýza odborné literatuty.
2)Vysvětlit pojem edukační program.
3)Vytvořit pracovní listy pro edukační program.
4)Zrealizovat komentovanou prohlídku a následovně edukační program, dohromady pro 6 skupin studentů středních škol.
5)Vyhodnocení a porovnání celého programu.
Metody:
1)Rešerše
2)Pracovní listy
3)Dotazníky
4)Pozorování
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
1)Navrhnout a zrealizovat teoretickou komentovanou prohlídku a edukační program pro studenty středních škol. Následovně vyhodnotit a porovnat jejich efektivitu.
Požadavky:
1)Rešerše a analýza odborné literatuty.
2)Vysvětlit pojem edukační program.
3)Vytvořit pracovní listy pro edukační program.
4)Zrealizovat komentovanou prohlídku a následovně edukační program, dohromady pro 6 skupin studentů středních škol.
5)Vyhodnocení a porovnání celého programu.
Metody:
1)Rešerše
2)Pracovní listy
3)Dotazníky
4)Pozorování
Seznam doporučené literatury
HORÁČEK, R.,1998. Galerijní animace a zprostředkování umění. Vyd. 1. Brno: CERM.
ISBN 80-7204-084-7.
HORÁČEK, R., ZÁLEŠÁK, J., 2007. Aktuální otázky zprostředkování umění : teorie a
praxe galerijní pedagogiky, vizuální kultura a výtvarná výchova. Vyd. 1. Brno:
Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-4371-8
FULKOVÁ, M., 2008. Diskurs umění a vzdělávání. Praha-H&H Vyšehradská, s.r.o. ISBN 978-80-7319-0767
FASSATI, T., 1997. Skupinové a individuální aktivity učí návštěvníka muzea interpretaci umění. Praha: AMG.
BRABCOVÁ, A., 2003. Brána muzea otevřená : průvodce na cestě muzea k lidem a lidí do muzea. Náchod: Juko. ISBN 80-86213-28-5
SLAVÍK, J., WAWROSZ, P., 2004. Umění zážitku, zážitek umění (teorie a praxe
artefiletiky), II díl. Vyd. 1. Praha: Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta. ISBN 80-7290-130-3
SITNÁ, D., 2009. Metody aktivního vyučování: spolupráce žáků ve skupinách. Vyd. 1. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-246-1
Seznam doporučené literatury
HORÁČEK, R.,1998. Galerijní animace a zprostředkování umění. Vyd. 1. Brno: CERM.
ISBN 80-7204-084-7.
HORÁČEK, R., ZÁLEŠÁK, J., 2007. Aktuální otázky zprostředkování umění : teorie a
praxe galerijní pedagogiky, vizuální kultura a výtvarná výchova. Vyd. 1. Brno:
Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-4371-8
FULKOVÁ, M., 2008. Diskurs umění a vzdělávání. Praha-H&H Vyšehradská, s.r.o. ISBN 978-80-7319-0767
FASSATI, T., 1997. Skupinové a individuální aktivity učí návštěvníka muzea interpretaci umění. Praha: AMG.
BRABCOVÁ, A., 2003. Brána muzea otevřená : průvodce na cestě muzea k lidem a lidí do muzea. Náchod: Juko. ISBN 80-86213-28-5
SLAVÍK, J., WAWROSZ, P., 2004. Umění zážitku, zážitek umění (teorie a praxe
artefiletiky), II díl. Vyd. 1. Praha: Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta. ISBN 80-7290-130-3
SITNÁ, D., 2009. Metody aktivního vyučování: spolupráce žáků ve skupinách. Vyd. 1. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-246-1
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.