Práce si klade za cíl porovnat podmínky pro podnikání v České republice a Arabské republice Egypt. Na začátku jsou stanoveny postupy, jaké podmínky porovnat a jakým způsobem srovnání provést. Další část vysvětluje pojmy jako Arabové, islám, muslim, apod. Na tuto kapitolu navazuje stručná historie Egyptu, kde je kladen důraz na novodobou historii, na ekonomický vývoj posledních desetiletí. V samostatné kapitole jsou analyzovány vzájemné bilaterální vztahy, které se během let měnily. Následující část je věnována současné politice a ekonomické situaci, přičemž další kapitola je určena podmínkám pro podnikání v obou zemích. Zvláštní, neméně důležitá kapitola, je věnována specifikům obchodního jednání v Egyptě, která je vhodná znát a která mohou ocenit firmy a podnikatelé mířící za obchodem právě tam. Závěrečná kapitola hodnotí a sumarizuje dosažení cílů.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to compare conditions for doing business in the Czech Republic and Arab Republic of Egypt. At the beginning there are processes set up: which conditions to compare and how to do this. Next part explains terms as Arab people, Islam, Muslim etc. This chapter continues with brief history of Egypt where modern history is stressed, and also economic development of the past decades. In a separate chapter there are analysed bilateral relationships which have changed through the years. Next part is about today?s politics and economic situation and the next chapter is dedicated to the conditions for doing business in both countries. Also important special chapter is dedicated to specific business practices in Egypt which are good to know and which can be appreciated by the firms and businessmen who want to do business there. The final chapter evaluates and summarizes achievements of the goals.
Klíčová slova
Blízký východ, Česká republika, Egypt, interkulturní komunikace, konkurenceschopnost, mezinárodní obchod, podnikatelské prostředí.
Klíčová slova v angličtině
Business environment, competitiveness, the Czech Republic, Egypt, foreign trade, intercultural communication, Middle East.
Rozsah průvodní práce
96, XVI
Jazyk
CZ
Anotace
Práce si klade za cíl porovnat podmínky pro podnikání v České republice a Arabské republice Egypt. Na začátku jsou stanoveny postupy, jaké podmínky porovnat a jakým způsobem srovnání provést. Další část vysvětluje pojmy jako Arabové, islám, muslim, apod. Na tuto kapitolu navazuje stručná historie Egyptu, kde je kladen důraz na novodobou historii, na ekonomický vývoj posledních desetiletí. V samostatné kapitole jsou analyzovány vzájemné bilaterální vztahy, které se během let měnily. Následující část je věnována současné politice a ekonomické situaci, přičemž další kapitola je určena podmínkám pro podnikání v obou zemích. Zvláštní, neméně důležitá kapitola, je věnována specifikům obchodního jednání v Egyptě, která je vhodná znát a která mohou ocenit firmy a podnikatelé mířící za obchodem právě tam. Závěrečná kapitola hodnotí a sumarizuje dosažení cílů.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to compare conditions for doing business in the Czech Republic and Arab Republic of Egypt. At the beginning there are processes set up: which conditions to compare and how to do this. Next part explains terms as Arab people, Islam, Muslim etc. This chapter continues with brief history of Egypt where modern history is stressed, and also economic development of the past decades. In a separate chapter there are analysed bilateral relationships which have changed through the years. Next part is about today?s politics and economic situation and the next chapter is dedicated to the conditions for doing business in both countries. Also important special chapter is dedicated to specific business practices in Egypt which are good to know and which can be appreciated by the firms and businessmen who want to do business there. The final chapter evaluates and summarizes achievements of the goals.
Klíčová slova
Blízký východ, Česká republika, Egypt, interkulturní komunikace, konkurenceschopnost, mezinárodní obchod, podnikatelské prostředí.
Klíčová slova v angličtině
Business environment, competitiveness, the Czech Republic, Egypt, foreign trade, intercultural communication, Middle East.
Zásady pro vypracování
1. Stanovení cílů práce, formulace výzkumných předpokladů, případně hypotéz
2. Stručná historie a geopolitická situace v Egyptě
3. Analýza bilaterálních vztahů Egypta a ČR
4. Podmínky pro podnikání a obchodování v Česku a v Egyptě
5. Formulace závěrů, ověření výzkumných předpokladů, případně hypotéz
Zásady pro vypracování
1. Stanovení cílů práce, formulace výzkumných předpokladů, případně hypotéz
2. Stručná historie a geopolitická situace v Egyptě
3. Analýza bilaterálních vztahů Egypta a ČR
4. Podmínky pro podnikání a obchodování v Česku a v Egyptě
5. Formulace závěrů, ověření výzkumných předpokladů, případně hypotéz
Seznam doporučené literatury
BAREŠ, L., E. GOMBÁR, R. VESELÝ. Dějiny Egypta. 1. vyd. Praha: NLN, 2009. 821 s. ISBN 978-80-7106-971-3.
CVEJNOVÁ, V. Egypt, Libanon, Jordánsko. Exportér: magazín Hospodářských novin. 2003. roč. 1, č. 2, 12-15 ISSN 1213-7693.
ČICHOVSKÝ, L. Marketingové postřehy ze zahraničních cest. 1. vyd. Praha: Radix, 2000. 187 s. ISBN 80-86031-27-6.
Internetové stránky CIA Factbook 2011 [online]. Washington: Central Intelligence Agency. Dostupný z WWW: https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/eg.html
PRŮCHA, J. Interkulturní komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. 199 s. ISBN 978-80-247-3069-1.
REID, R. Dějiny moderní Afriky (od roku 1800 po současnost). 1. vyd. Praha: Grada, 2011. 331 s. ISBN 978-80-247-3079-0.
ŠRONĚK, I. Kultura v mezinárodním podnikání. 1. vyd. Praha: Grada, 2001. 167 s. ISBN 80-247-0012-3.
Elektronická databáze článků ProQuest (knihovna.tul.cz).
Seznam doporučené literatury
BAREŠ, L., E. GOMBÁR, R. VESELÝ. Dějiny Egypta. 1. vyd. Praha: NLN, 2009. 821 s. ISBN 978-80-7106-971-3.
CVEJNOVÁ, V. Egypt, Libanon, Jordánsko. Exportér: magazín Hospodářských novin. 2003. roč. 1, č. 2, 12-15 ISSN 1213-7693.
ČICHOVSKÝ, L. Marketingové postřehy ze zahraničních cest. 1. vyd. Praha: Radix, 2000. 187 s. ISBN 80-86031-27-6.
Internetové stránky CIA Factbook 2011 [online]. Washington: Central Intelligence Agency. Dostupný z WWW: https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/eg.html
PRŮCHA, J. Interkulturní komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. 199 s. ISBN 978-80-247-3069-1.
REID, R. Dějiny moderní Afriky (od roku 1800 po současnost). 1. vyd. Praha: Grada, 2011. 331 s. ISBN 978-80-247-3079-0.
ŠRONĚK, I. Kultura v mezinárodním podnikání. 1. vyd. Praha: Grada, 2001. 167 s. ISBN 80-247-0012-3.
Elektronická databáze článků ProQuest (knihovna.tul.cz).
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.