Diplomová práce je zaměřena na marketingovou komunikaci cestovní kanceláře
FIRO-tour. V teoretické části jsou popsány jednotlivé typy marketingové komunikace a kroky při vytváření marketingové kampaně. Praktická část se věnuje popisu cestovní kanceláře, analýze zákaznických potřeb a konkurenčnímu prostředí v tomto odvětví. Byl proveden průzkum, cílem kterého bylo zajistit podklady pro přípravu marketingové komunikace. Následně byl stanoven hlavní komunikační cíl, a to zvýšení prodeje. K jeho dosažení byl navržen komunikační mix, který se skládá z podpory prodeje, přímého marketingu a reklamy. Výsledkem práce je navržení konkrétních dlouhodobých opatření v místě prodeje a navržení průběhu a podmínek soutěže včetně odhadu finanční návratnosti akce. Na závěr je doporučen postup pro projektový tým vedoucí k realizaci soutěže.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on the marketing communication of the travel agency FIRO-tour. In the theoretical part there are described particular types of the marketing communication and steps to create a marketing campaign. The practical part is devoted to the description of the travel agency, customer needs analysis and competetive environment in this industry. A research was carried out which aim was to provide data for the preparation of the marketing communication. Subsequently was defined the main communication goal, that is the sales increase. To its achievement was proposed a communication mix, which consists of sales promotion, direct marketing and advertising. The result of the thesis is the proposal on concrete longterm point of sale actions and the proposal on a competition course and conditions including estimation of a financial return. In conclusion there is recommended the process for the project team which leads to the implementation of the competition.
Diplomová práce je zaměřena na marketingovou komunikaci cestovní kanceláře
FIRO-tour. V teoretické části jsou popsány jednotlivé typy marketingové komunikace a kroky při vytváření marketingové kampaně. Praktická část se věnuje popisu cestovní kanceláře, analýze zákaznických potřeb a konkurenčnímu prostředí v tomto odvětví. Byl proveden průzkum, cílem kterého bylo zajistit podklady pro přípravu marketingové komunikace. Následně byl stanoven hlavní komunikační cíl, a to zvýšení prodeje. K jeho dosažení byl navržen komunikační mix, který se skládá z podpory prodeje, přímého marketingu a reklamy. Výsledkem práce je navržení konkrétních dlouhodobých opatření v místě prodeje a navržení průběhu a podmínek soutěže včetně odhadu finanční návratnosti akce. Na závěr je doporučen postup pro projektový tým vedoucí k realizaci soutěže.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on the marketing communication of the travel agency FIRO-tour. In the theoretical part there are described particular types of the marketing communication and steps to create a marketing campaign. The practical part is devoted to the description of the travel agency, customer needs analysis and competetive environment in this industry. A research was carried out which aim was to provide data for the preparation of the marketing communication. Subsequently was defined the main communication goal, that is the sales increase. To its achievement was proposed a communication mix, which consists of sales promotion, direct marketing and advertising. The result of the thesis is the proposal on concrete longterm point of sale actions and the proposal on a competition course and conditions including estimation of a financial return. In conclusion there is recommended the process for the project team which leads to the implementation of the competition.
1. Teoretická východiska z marketingové komunikace
2. Charakteristika cestovní kanceláře FIRO-tour
3. Analýza zákazníků, segmentace trhu
4. Současná marketingová komunikace cestovní kanceláře FIRO-tour
5. Návrhy pro zlepšení pozice marketingové komunikace firmy na trhu
Zásady pro vypracování
1. Teoretická východiska z marketingové komunikace
2. Charakteristika cestovní kanceláře FIRO-tour
3. Analýza zákazníků, segmentace trhu
4. Současná marketingová komunikace cestovní kanceláře FIRO-tour
5. Návrhy pro zlepšení pozice marketingové komunikace firmy na trhu
Seznam doporučené literatury
DE PELSMACKER, P., J. VAN DEN BERGH, M. GEUENS. Marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0254-1.
HORNER, S. a J. SWARBROOKE. Cestovní ruch,ubytování a stravování, využití volného času. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003.
ISBN 80-247-0202-9.
JAKUBÍKOVÁ, D. Marketing v cestovním ruchu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80247-3247-3.
JAROLÍMKOVÁ, L. a J. ŘEHOŘKOVÁ. Postavení České republiky ve světovém cestovním ruchu. 1. vyd. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze Nakladatelství Oeconomica, 2008. ISBN 978-80-245-1472-7.
KUNEŠOVÁ, E. a B. FARKOVÁ. Technika zahraničních zájezdů. 2. uprav.
a rozšíř. vyd. Praha: IDEA SERVIS, 2004. ISBN 80-85970-44-9.
VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb-efektivně a moderně. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2721-9.
SCOTT, D. M. The new rules of marketing and PR. Hoboken N. J.: John Wiley & Sons, 2007. ISBN 978-0-470-11345-5.
Elektronická databáze článků ProQuest (knihovna.tul.cz).
Seznam doporučené literatury
DE PELSMACKER, P., J. VAN DEN BERGH, M. GEUENS. Marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0254-1.
HORNER, S. a J. SWARBROOKE. Cestovní ruch,ubytování a stravování, využití volného času. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003.
ISBN 80-247-0202-9.
JAKUBÍKOVÁ, D. Marketing v cestovním ruchu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80247-3247-3.
JAROLÍMKOVÁ, L. a J. ŘEHOŘKOVÁ. Postavení České republiky ve světovém cestovním ruchu. 1. vyd. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze Nakladatelství Oeconomica, 2008. ISBN 978-80-245-1472-7.
KUNEŠOVÁ, E. a B. FARKOVÁ. Technika zahraničních zájezdů. 2. uprav.
a rozšíř. vyd. Praha: IDEA SERVIS, 2004. ISBN 80-85970-44-9.
VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb-efektivně a moderně. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2721-9.
SCOTT, D. M. The new rules of marketing and PR. Hoboken N. J.: John Wiley & Sons, 2007. ISBN 978-0-470-11345-5.
Elektronická databáze článků ProQuest (knihovna.tul.cz).
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.