Bakalářská práce se zabývala pohybovými aktivitami dětí předškolního věku. Cílem bakalářské práce bylo seznámení s možnostmi pohybových aktivit u předškolních dětí. Předmětem bádání předložené bakalářské práce bylo seznámení s pohybovými aktivitami dětí předškolního věku. Práce byla rozdělena na dvě části. Teoretická část nás seznámila s pohybovými aktivitami dětí předškolního věku a také seznámila čtenáře s prevencí a nápravou zdravotního oslabení. Praktická část se pomocí metody dotazníku se u celkového počtu 35 mateřských škol snažila vyvrátit nebo potvrdit stanovené předpoklady. Smyslem a účelem předložené bakalářské práce bylo zjištění, že hra přispívá k všestrannému, harmonickému rozvoji osobnosti dětí, ke zvýšení úrovně pohybových schopností a k osvojování pohybových dovedností. Přínosem předložené bakalářské práce je význam pohybových aktivit u dětí vzhledem k častějším projevujícím se negativním důsledkům civilizace.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis dealt with the physical activities of preschool children. The aim of this thesis was to present the possibilities of physical activities of preschool children. The subject of the research presented thesis was the introduction to the physical activities of preschool children. The work was divided into two parts. The theoretical part introduces the physical activity of children in preschool age and introduces to readers the prevention and remedying health impairments too. Practical methods used the questionnaire in a total of 35 kindergartens tried to refute or confirm the established assumptions. The meaning and purpose of my bachelor thesis was that the game contributes to a comprehensive, harmonious development of the personality of children, to increase the level of physical skills and the acquisition of psysical skills. The benefits of bachelor thesis was the importance of physical activities in children due to frequent manifested by the negative consequences of civilization.
Klíčová slova
Pohybové aktivity, předškolní věk, pohyb, vývoj dítěte, zdravotně oslabené děti, prevence a náprava, preventivní programy.
Klíčová slova v angličtině
Physical activities, preschool age, movement, child development, health impaired children, prevention and corrective and preventive programs.
Rozsah průvodní práce
51s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývala pohybovými aktivitami dětí předškolního věku. Cílem bakalářské práce bylo seznámení s možnostmi pohybových aktivit u předškolních dětí. Předmětem bádání předložené bakalářské práce bylo seznámení s pohybovými aktivitami dětí předškolního věku. Práce byla rozdělena na dvě části. Teoretická část nás seznámila s pohybovými aktivitami dětí předškolního věku a také seznámila čtenáře s prevencí a nápravou zdravotního oslabení. Praktická část se pomocí metody dotazníku se u celkového počtu 35 mateřských škol snažila vyvrátit nebo potvrdit stanovené předpoklady. Smyslem a účelem předložené bakalářské práce bylo zjištění, že hra přispívá k všestrannému, harmonickému rozvoji osobnosti dětí, ke zvýšení úrovně pohybových schopností a k osvojování pohybových dovedností. Přínosem předložené bakalářské práce je význam pohybových aktivit u dětí vzhledem k častějším projevujícím se negativním důsledkům civilizace.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis dealt with the physical activities of preschool children. The aim of this thesis was to present the possibilities of physical activities of preschool children. The subject of the research presented thesis was the introduction to the physical activities of preschool children. The work was divided into two parts. The theoretical part introduces the physical activity of children in preschool age and introduces to readers the prevention and remedying health impairments too. Practical methods used the questionnaire in a total of 35 kindergartens tried to refute or confirm the established assumptions. The meaning and purpose of my bachelor thesis was that the game contributes to a comprehensive, harmonious development of the personality of children, to increase the level of physical skills and the acquisition of psysical skills. The benefits of bachelor thesis was the importance of physical activities in children due to frequent manifested by the negative consequences of civilization.
Klíčová slova
Pohybové aktivity, předškolní věk, pohyb, vývoj dítěte, zdravotně oslabené děti, prevence a náprava, preventivní programy.
Klíčová slova v angličtině
Physical activities, preschool age, movement, child development, health impaired children, prevention and corrective and preventive programs.
Zásady pro vypracování
Cíl: Seznámení s možnostmi pohybových aktivit u předškolních dětí.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava na průzkum, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů
Metody: dotazník
Zásady pro vypracování
Cíl: Seznámení s možnostmi pohybových aktivit u předškolních dětí.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava na průzkum, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů
Metody: dotazník
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁKOVÁ, H. Didaktika tělesné výchovy nejmenších dětí a dětí s handikepy. Praha: PF UK, 2000. ISBN 80-7290-005-6.
DVOŘÁKOVÁ, H. Pohybem a hrou rozvíjíme osobnost dítěte. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-693-4.
KOŤÁTKOVÁ, S.: Hry v mateřské škole v teorii a praxi. Praha: Grada, 2005, ISBN 80-247-0852-3.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie pro o bor speciální pedagogika předškolního věku. Liberec: PF TU v Liberci, 2007. ISBN 987-7372-213-5.
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Výzkumný ústav pedagogický, Praha, 2004.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁKOVÁ, H. Didaktika tělesné výchovy nejmenších dětí a dětí s handikepy. Praha: PF UK, 2000. ISBN 80-7290-005-6.
DVOŘÁKOVÁ, H. Pohybem a hrou rozvíjíme osobnost dítěte. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-693-4.
KOŤÁTKOVÁ, S.: Hry v mateřské škole v teorii a praxi. Praha: Grada, 2005, ISBN 80-247-0852-3.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie pro o bor speciální pedagogika předškolního věku. Liberec: PF TU v Liberci, 2007. ISBN 987-7372-213-5.
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Výzkumný ústav pedagogický, Praha, 2004.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.