Má diplomová práce má název Rozvíjení zpěvnosti žáků a kolektivní práce s hlasem
na 1. stupni základní školy. Je zaměřena na práci s hlasem a rozvíjení pěveckých dovedností
u žáků mého pěveckého kroužku, na historii práce s dítětem mladšího školního věku,
motivační činnosti ke zpěvu, psychický vývoj, charakteristiku dětského hlasu a vymezení
pěveckých problémů. Součástí je také rozsah dětského hlasu, jeho barva a síla, dechová
funkce, nasazení tónu, artikulace a celkový pěvecký projev dítěte z hlediska intonace, rytmu
a estetického prožitku. Cílem praktické části bylo zaměření na diagnostiku pěveckých
dovedností žáků, interpretaci výsledků analýzy pěveckých dovedností, kazuistiku dítěte,
vyhodnocení hlasového rozsahu dětí a výběr a rozbor písní.
Anotace v angličtině
The title of my Diplomawork is Development of Singing Ability and voice Teamwork
in Pupils at Primary School. It focuses on work with voice and developing of singing skills
of pupils of my singing bee. Also the history of work with children of younger school age,
singing motivational methods, psychic developement, characteristics of child´s voice
and describing the problems associated with singing. Also includedis the section on the span
of children voice, its tone and strength, breath function, setting the tone, articulation
and overall singer expression of a child taken from the perspective of intonation, rhythm
and aesthetical experience. The practical part is focused on diagnosis of singing skills
of pupils, interpreting the result of the analysis of singing skills, casuistry of a child, judging
the vocal span of a child and also choice and analysis of songs.
Klíčová slova
rozvoj zpěvnosti, práce s hlasem, dýchání, artikulace, barva hlasu, síla
hlasu, intonace, rytmus
Klíčová slova v angličtině
melody developement, work with voice, breathing, articulation, voice-tone,
strength of voice, intonation, rhythm
Rozsah průvodní práce
92
Jazyk
CZ
Anotace
Má diplomová práce má název Rozvíjení zpěvnosti žáků a kolektivní práce s hlasem
na 1. stupni základní školy. Je zaměřena na práci s hlasem a rozvíjení pěveckých dovedností
u žáků mého pěveckého kroužku, na historii práce s dítětem mladšího školního věku,
motivační činnosti ke zpěvu, psychický vývoj, charakteristiku dětského hlasu a vymezení
pěveckých problémů. Součástí je také rozsah dětského hlasu, jeho barva a síla, dechová
funkce, nasazení tónu, artikulace a celkový pěvecký projev dítěte z hlediska intonace, rytmu
a estetického prožitku. Cílem praktické části bylo zaměření na diagnostiku pěveckých
dovedností žáků, interpretaci výsledků analýzy pěveckých dovedností, kazuistiku dítěte,
vyhodnocení hlasového rozsahu dětí a výběr a rozbor písní.
Anotace v angličtině
The title of my Diplomawork is Development of Singing Ability and voice Teamwork
in Pupils at Primary School. It focuses on work with voice and developing of singing skills
of pupils of my singing bee. Also the history of work with children of younger school age,
singing motivational methods, psychic developement, characteristics of child´s voice
and describing the problems associated with singing. Also includedis the section on the span
of children voice, its tone and strength, breath function, setting the tone, articulation
and overall singer expression of a child taken from the perspective of intonation, rhythm
and aesthetical experience. The practical part is focused on diagnosis of singing skills
of pupils, interpreting the result of the analysis of singing skills, casuistry of a child, judging
the vocal span of a child and also choice and analysis of songs.
Klíčová slova
rozvoj zpěvnosti, práce s hlasem, dýchání, artikulace, barva hlasu, síla
hlasu, intonace, rytmus
Klíčová slova v angličtině
melody developement, work with voice, breathing, articulation, voice-tone,
strength of voice, intonation, rhythm
Zásady pro vypracování
Cíl:
V teoretické části zpracovat charakteristiku žáka a dětského hlasu, dechové, hlasové a artikulační ústrojí včetně funkce.
V praktické části nastínit diagnostiku pěveckých dovedností žáků, výsledky analýzy a vyhodnocení hlasového rozsahu.
Požadavky:
nastudovat adekvátní literaturu;
pravidelné konzultace s vedoucí práce.
Metody:
metody pozorování a srovnávání
Zásady pro vypracování
Cíl:
V teoretické části zpracovat charakteristiku žáka a dětského hlasu, dechové, hlasové a artikulační ústrojí včetně funkce.
V praktické části nastínit diagnostiku pěveckých dovedností žáků, výsledky analýzy a vyhodnocení hlasového rozsahu.
Požadavky:
nastudovat adekvátní literaturu;
pravidelné konzultace s vedoucí práce.
Metody:
metody pozorování a srovnávání
Seznam doporučené literatury
TICHÁ, A.: Učíme děti zpívat. Portál, Praha 2005
ŠIMANOVSKÝ, Z., TICHÁ, A.: Lidové písničky a hry s nimi. Portál, Praha 1999
SEDLÁK, F.: Hudební vývoj dítěte. Praha, 1974
MAŘÍK, A. - JONÁŠOVÁ, L.: Abeceda hlasových cvičení. Panton, Praha 1971
VRCHOTOVÁV- PÁTOVÁ, J.: Didaktika zpěvu pro sólisty, sborové pěvce a budoucí pěvecké pedagogy. Plzeň, Západočeská univerzita 1997
KIML,J.: Co máme vědět o hlasu. Supraphon, Praha 1989
SOUKUP, J.: Hlas, zpěv, pěvecké umění. Supraphon, Praha 1972
Seznam doporučené literatury
TICHÁ, A.: Učíme děti zpívat. Portál, Praha 2005
ŠIMANOVSKÝ, Z., TICHÁ, A.: Lidové písničky a hry s nimi. Portál, Praha 1999
SEDLÁK, F.: Hudební vývoj dítěte. Praha, 1974
MAŘÍK, A. - JONÁŠOVÁ, L.: Abeceda hlasových cvičení. Panton, Praha 1971
VRCHOTOVÁV- PÁTOVÁ, J.: Didaktika zpěvu pro sólisty, sborové pěvce a budoucí pěvecké pedagogy. Plzeň, Západočeská univerzita 1997
KIML,J.: Co máme vědět o hlasu. Supraphon, Praha 1989
SOUKUP, J.: Hlas, zpěv, pěvecké umění. Supraphon, Praha 1972