Hlavním cílem diplomové práce je vytvořit program společensko-sportovní akce se zaměřením na lezecké aktivity pro děti ve věku 8-11 let. Diplomová práce se zabývá lezeckými aktivitami, jejich významem v základním vzdělávání žáků a přínosem pro fyzický, psychický i morální rozvoj jedince. V první části práce jsou shromážděny poznatky dané problematiky a vymezeny pojmy zabývající se charakteristickými rysy daného věku žáků. Druhá část práce zahrnuje výsledky dotazníkového šetření mezi učiteli prvního stupně základních škol v jičínském regionu. Dotazník se týkal realizace výletů a mimoškolních programů na primární škole. V diplomové práci je dále uveden doporučený návrh programu společensko-sportovní akce, sestavený na základě studia Rámcového vzdělávacího programu základního vzdělávání a zohlednění výsledků dotazníkového šetření. V programu jsou obsaženy aktivity sportovní a lezecké i aktivity vzdělávací a sociálně rozvíjející. Navržený program je doplněn metodickými listy tak, aby učitelé měli možnost využít pouze dílčí aktivity odpovídající jejich požadavkům.
Anotace v angličtině
Main goal of this diploma thesis is to create a social-sport activities program for climbing, for children in the age of 8-11. This diploma thesis is dealing with climbing activities and their meaning in primary school, as well their influence on physical, mental and moral development of an individual. First part of the thesis contains the collected findings about the subject matter and definitions were included, which handle the characteristic of children in the mentioned age. The second part includes results of a questionnaire, for which primary school teachers from the Jicin region participated. The questionnare dealt with the realization of school trips and activities outside of the school premises in primary schools. Further a suggested social-sport activities program is given in the thesis, which was based on the Framework educational program and the result of the questionnaire as well. The program includes sport and climbing activities, also activities which help for educational and social development. The suggested program is attached with methodical instructions, so that the teachers have the possibility to practice these activities according to their needs.
Klíčová slova
lezecké aktivity, Rámcový vzdělávací program, mladší školní věk
Klíčová slova v angličtině
climbing activities, Framework educational program, junior school ages
Rozsah průvodní práce
88 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem diplomové práce je vytvořit program společensko-sportovní akce se zaměřením na lezecké aktivity pro děti ve věku 8-11 let. Diplomová práce se zabývá lezeckými aktivitami, jejich významem v základním vzdělávání žáků a přínosem pro fyzický, psychický i morální rozvoj jedince. V první části práce jsou shromážděny poznatky dané problematiky a vymezeny pojmy zabývající se charakteristickými rysy daného věku žáků. Druhá část práce zahrnuje výsledky dotazníkového šetření mezi učiteli prvního stupně základních škol v jičínském regionu. Dotazník se týkal realizace výletů a mimoškolních programů na primární škole. V diplomové práci je dále uveden doporučený návrh programu společensko-sportovní akce, sestavený na základě studia Rámcového vzdělávacího programu základního vzdělávání a zohlednění výsledků dotazníkového šetření. V programu jsou obsaženy aktivity sportovní a lezecké i aktivity vzdělávací a sociálně rozvíjející. Navržený program je doplněn metodickými listy tak, aby učitelé měli možnost využít pouze dílčí aktivity odpovídající jejich požadavkům.
Anotace v angličtině
Main goal of this diploma thesis is to create a social-sport activities program for climbing, for children in the age of 8-11. This diploma thesis is dealing with climbing activities and their meaning in primary school, as well their influence on physical, mental and moral development of an individual. First part of the thesis contains the collected findings about the subject matter and definitions were included, which handle the characteristic of children in the mentioned age. The second part includes results of a questionnaire, for which primary school teachers from the Jicin region participated. The questionnare dealt with the realization of school trips and activities outside of the school premises in primary schools. Further a suggested social-sport activities program is given in the thesis, which was based on the Framework educational program and the result of the questionnaire as well. The program includes sport and climbing activities, also activities which help for educational and social development. The suggested program is attached with methodical instructions, so that the teachers have the possibility to practice these activities according to their needs.
Klíčová slova
lezecké aktivity, Rámcový vzdělávací program, mladší školní věk
Klíčová slova v angličtině
climbing activities, Framework educational program, junior school ages
Zásady pro vypracování
Cíl:
Hlavním cílem diplomové práce je vytvořit program společensko-sportovní akce se zaměřením na lezecké aktivity pro děti ve věku 8-11 let.
Dílčí cíle:
1) vymezení programu akce v rámci Rámcového vzdělávacího programu
2) srovnání podobných programů pro děti
3) vytvoření programu
Požadavky:
studium Rámcového vzdělávacího programu a odborné literatury
Zásady pro vypracování
Cíl:
Hlavním cílem diplomové práce je vytvořit program společensko-sportovní akce se zaměřením na lezecké aktivity pro děti ve věku 8-11 let.
Dílčí cíle:
1) vymezení programu akce v rámci Rámcového vzdělávacího programu
2) srovnání podobných programů pro děti
3) vytvoření programu
Požadavky:
studium Rámcového vzdělávacího programu a odborné literatury
Seznam doporučené literatury
BALÁŠ, J., B. STREJCOVÁ a L. VOMÁČKO. Lezeme a šplháme: 68 her a cvičení. První. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2272-6.
BELZT, H. a M. SIEGRIST. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení: Východiska, metody, cvičení a hry. První. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6.
KUČERA, M. Dítě, sport a zdraví. Praha: Galén, 2011. ISBN 978-80-726-2712-7.
Seznam doporučené literatury
BALÁŠ, J., B. STREJCOVÁ a L. VOMÁČKO. Lezeme a šplháme: 68 her a cvičení. První. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2272-6.
BELZT, H. a M. SIEGRIST. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení: Východiska, metody, cvičení a hry. První. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6.
KUČERA, M. Dítě, sport a zdraví. Praha: Galén, 2011. ISBN 978-80-726-2712-7.