Cílem této práce bylo prozkoumat a vytyčit rozdíly mezi jednotlivými organizacemi ? Klubem Pathfinder a Skautem. Za pomoci členů oddílů, vedoucích oddílů, dotazníků a rozhovorů byly nashromážděny informace potřebné k sepsání práce. Dotazníky vyplnilo celkem 30 respondentů, 15 z každé organizace a rozhovorů se účastnilo po jednom vedoucím oddílu z každé organizace. Otázky dotazníků byly sestaveny tak, aby se daly porovnat výpovědi respondentů a téma rozhovoru bylo stanoveno tak, aby byly odpovědi srovnatelné a daly se interpretovat a vyhodnotit. Tímto způsobem byly zjištěny rozdíly v metodice, přístupu, výchově, cílům a jejich naplnění mezi organizacemi. V závěru byly rozdíly shrnuty a vypsány tak, aby byly srozumitelné čtenářům laikům, třeba i nezasvěcených do tajů obou organizací.
Annotation in English
The aim of this study was to investigate and lay out the differences between two organizations - Pathfinder Club and the Boy Scouts. Club members and heads of the sections were asked to cooperate on the research study. 30 questionnaires were completed by a total of 30 respondents, 15 from each organization. Data were analysed with the use of frequency statistics. In the second, qualitative part of our research we used the method of interviewing with two respondents - two leading representative of each club. Questions in the questionnaire were structured according to positive character strengths model of Martin Seligman. The results of data anaylses indicated significant differences between two organisations in their educative approach, in metodology, objectives and their fulfillment. In conclusion, the differences were summarized and listed so that they are understandable to laymen readers , even the uninitiated into the mysteries of both organizations.
leisure , scouting, children , values , objectives , metodology
Length of the covering note
73 s. (84 780 znaků)
Language
CZ
Annotation
Cílem této práce bylo prozkoumat a vytyčit rozdíly mezi jednotlivými organizacemi ? Klubem Pathfinder a Skautem. Za pomoci členů oddílů, vedoucích oddílů, dotazníků a rozhovorů byly nashromážděny informace potřebné k sepsání práce. Dotazníky vyplnilo celkem 30 respondentů, 15 z každé organizace a rozhovorů se účastnilo po jednom vedoucím oddílu z každé organizace. Otázky dotazníků byly sestaveny tak, aby se daly porovnat výpovědi respondentů a téma rozhovoru bylo stanoveno tak, aby byly odpovědi srovnatelné a daly se interpretovat a vyhodnotit. Tímto způsobem byly zjištěny rozdíly v metodice, přístupu, výchově, cílům a jejich naplnění mezi organizacemi. V závěru byly rozdíly shrnuty a vypsány tak, aby byly srozumitelné čtenářům laikům, třeba i nezasvěcených do tajů obou organizací.
Annotation in English
The aim of this study was to investigate and lay out the differences between two organizations - Pathfinder Club and the Boy Scouts. Club members and heads of the sections were asked to cooperate on the research study. 30 questionnaires were completed by a total of 30 respondents, 15 from each organization. Data were analysed with the use of frequency statistics. In the second, qualitative part of our research we used the method of interviewing with two respondents - two leading representative of each club. Questions in the questionnaire were structured according to positive character strengths model of Martin Seligman. The results of data anaylses indicated significant differences between two organisations in their educative approach, in metodology, objectives and their fulfillment. In conclusion, the differences were summarized and listed so that they are understandable to laymen readers , even the uninitiated into the mysteries of both organizations.
leisure , scouting, children , values , objectives , metodology
Research Plan
Cíl:
- porovnat zaměření cílů a výsledky Klubu Pathfinder a organizace Skaut
Metody výzkumu:
- obsahová analýza Klubu Pathfinder
- rozhovory
- dotazníky
Research Plan
Cíl:
- porovnat zaměření cílů a výsledky Klubu Pathfinder a organizace Skaut
Metody výzkumu:
- obsahová analýza Klubu Pathfinder
- rozhovory
- dotazníky
Recommended resources
BRUINSMA, Reinder. ADVENT - ORION. Život křesťana. 1. vyd. Praha: Advent-Orion, 2009. ISBN 978-80-7172-175-8.
Naše církev: Včera, dnes a zítra. Praha: Miloslav Šimek, 1970.
Skauting. 1. vyd. Liberec: Liberec, 1995. ISBN 80-85421-16-X.
PÁVKOVÁ, J. a B. HÁJEK. A SPOL. Pedagogika volného času. 3. vyd. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.
HÁJEK, Bedřich. Pedagogické ovlivňování volného času: Trendy pedagogiky volného času. 2. vyd. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0030-7.
VLACHOVÁ, Viktorie. HISTORIE KLUBU PATHFINDER. Klub Pathfinder [online]. 2004 [cit. 2012-06-19]. Dostupné z: http://www.pathfinder.cz/0home/historie.html
Recommended resources
BRUINSMA, Reinder. ADVENT - ORION. Život křesťana. 1. vyd. Praha: Advent-Orion, 2009. ISBN 978-80-7172-175-8.
Naše církev: Včera, dnes a zítra. Praha: Miloslav Šimek, 1970.
Skauting. 1. vyd. Liberec: Liberec, 1995. ISBN 80-85421-16-X.
PÁVKOVÁ, J. a B. HÁJEK. A SPOL. Pedagogika volného času. 3. vyd. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.
HÁJEK, Bedřich. Pedagogické ovlivňování volného času: Trendy pedagogiky volného času. 2. vyd. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0030-7.
VLACHOVÁ, Viktorie. HISTORIE KLUBU PATHFINDER. Klub Pathfinder [online]. 2004 [cit. 2012-06-19]. Dostupné z: http://www.pathfinder.cz/0home/historie.html
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
graphs, portraits, tables
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Defence procedure records are not shown to unauthorized users.