Bakalářská práce se zaměřuje na sociální síť Facebook. Teoretická část práce je zaměřena na vývoj sociálních sítí a on-line komunikace. Podrobněji je pozornost věnována vývoji Facebooku, jeho funkcím a jeho možným bezpečnostním rizikům. Nakonec jsou zmíněny důležité body týkající se vývojového období pubescence ve vztahu k používání Facebooku. V praktické části je popsáno výzkumné šetření, které se zaměřuje na studenty 2. stupně ZŠ Václavkova v Mladé Boleslavi. Výzkumné šetření zjišťuje důvody a způsoby užívání Facebooku a míru bezpečného chování. Jak se ukazuje, pusbescenti ve zkoumaném vzorku používají Facebook především k vzájemné komunikaci a výměně informací. Ochrana vlastního soukromí a soukromí druhých je pro dospívající pojem, který znají, ale jehož obsahem se ne vždy řídí.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the social network Facebook. The theoretical part of the thesis is focused on the development of social networks and online communication. More attention is paid to the development of Facebook, its features and its possible risks for users. Finally the development in the period of pubescence in relation to the use of Facebook is mentioned. In the practical part there is the description of research which focuses on students of the second grade of elementary school Václavkova in Mladá Boleslav. Research determines the reasons and ways to use Facebook and the degree of safe behavior of its users. As it turns out, teenagers use Facebook primarily to mutual communication and exchange of information. The concept of protection of oneself privacy and the privacy of others is familiar to teens but is not practiced every time they use Facebook.
Klíčová slova
sociální síť, Facebook, dospívající, pubescent, on-line komunikace, on-line rizika, bezpečné chování na internetu
Klíčová slova v angličtině
social network, Facebook, teen, pubescent, online communication, online risks, safe behavior on the Internet
Rozsah průvodní práce
69 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na sociální síť Facebook. Teoretická část práce je zaměřena na vývoj sociálních sítí a on-line komunikace. Podrobněji je pozornost věnována vývoji Facebooku, jeho funkcím a jeho možným bezpečnostním rizikům. Nakonec jsou zmíněny důležité body týkající se vývojového období pubescence ve vztahu k používání Facebooku. V praktické části je popsáno výzkumné šetření, které se zaměřuje na studenty 2. stupně ZŠ Václavkova v Mladé Boleslavi. Výzkumné šetření zjišťuje důvody a způsoby užívání Facebooku a míru bezpečného chování. Jak se ukazuje, pusbescenti ve zkoumaném vzorku používají Facebook především k vzájemné komunikaci a výměně informací. Ochrana vlastního soukromí a soukromí druhých je pro dospívající pojem, který znají, ale jehož obsahem se ne vždy řídí.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the social network Facebook. The theoretical part of the thesis is focused on the development of social networks and online communication. More attention is paid to the development of Facebook, its features and its possible risks for users. Finally the development in the period of pubescence in relation to the use of Facebook is mentioned. In the practical part there is the description of research which focuses on students of the second grade of elementary school Václavkova in Mladá Boleslav. Research determines the reasons and ways to use Facebook and the degree of safe behavior of its users. As it turns out, teenagers use Facebook primarily to mutual communication and exchange of information. The concept of protection of oneself privacy and the privacy of others is familiar to teens but is not practiced every time they use Facebook.
Klíčová slova
sociální síť, Facebook, dospívající, pubescent, on-line komunikace, on-line rizika, bezpečné chování na internetu
Klíčová slova v angličtině
social network, Facebook, teen, pubescent, online communication, online risks, safe behavior on the Internet
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je zjistit, za jakým účelem si žáci 2. stupně vybrané základní školy zakládají osobní profil na Facebooku, k jakým aktivitám jej používají a zda se v rámci svých aktivit na Facebooku chovají bezpečně a eticky.
Práce s odbornou literaturou. Výzkumné šetření mezi žáky 2. stupně vybrané základní školy.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je zjistit, za jakým účelem si žáci 2. stupně vybrané základní školy zakládají osobní profil na Facebooku, k jakým aktivitám jej používají a zda se v rámci svých aktivit na Facebooku chovají bezpečně a eticky.
Práce s odbornou literaturou. Výzkumné šetření mezi žáky 2. stupně vybrané základní školy.
Seznam doporučené literatury
Baxendale, M., 2012. Facebook: návod k přežití. Praha: Fragment. ISBN 978-80-253-1081-6.
Chráska, M., 2007. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
Kirkpatrick, D., 2011. Pod vlivem Facebooku. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-3573-0.
Macek, P., 2003. Adolescence. Praha: Portál. ISBN 80-7178-747-7.
Mezrich, B., 2010. Miliardáři z Facebooku. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-2823-7.
Pávková, J., a kol., 2001. Pedagogika volného času. Praha: Portál. ISBN 80-7178-569-5.
Seznam doporučené literatury
Baxendale, M., 2012. Facebook: návod k přežití. Praha: Fragment. ISBN 978-80-253-1081-6.
Chráska, M., 2007. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
Kirkpatrick, D., 2011. Pod vlivem Facebooku. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-3573-0.
Macek, P., 2003. Adolescence. Praha: Portál. ISBN 80-7178-747-7.
Mezrich, B., 2010. Miliardáři z Facebooku. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-2823-7.
Pávková, J., a kol., 2001. Pedagogika volného času. Praha: Portál. ISBN 80-7178-569-5.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.