Předmětem této bakalářské práce je zjištění zpěvnosti dětí v období předškolního a mladšího školního věku v rámci volnočasových aktivit.
Teoretická část se zabývá charakteristikou dětí předškolního věku a mladšího školního věku, vymezuje obor dětského zpěvu v těchto obdobích včetně funkcí dechového, hlasového a artikulačního ústrojí.
Praktická část se zaměřuje na vlastní zkušenosti z praxe v práci s dětským hlasem. Dále prostřednictvím strukturovaného rozhovoru se zkušenými pedagogy zjistit úroveň zpěvnosti dětí, a porovnat konkrétní běžná pozitiva a negativa dětského zpěvu
Anotace v angličtině
The subject of this thesis is to determine melodious children in the preschool and early school age in leisure activities.
The theoretical part deals with the characteristics of children of preschool age and school age, defines the field of children singing in these periods, including respiratory functions, voice and vocal tract.
The practical part focuses on their practical experience in working with the child's voice. In addition, through a structured interview with experienced educators determine the level of melodious children, and to compare specific standard positives and negatives of children singing.
preschool, school age, thinking, language, attention, play, respiratory function, articulation functions voice features, voice mutation, rhythmic function, head tone - singing voice
Rozsah průvodní práce
96 s. (127 334 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem této bakalářské práce je zjištění zpěvnosti dětí v období předškolního a mladšího školního věku v rámci volnočasových aktivit.
Teoretická část se zabývá charakteristikou dětí předškolního věku a mladšího školního věku, vymezuje obor dětského zpěvu v těchto obdobích včetně funkcí dechového, hlasového a artikulačního ústrojí.
Praktická část se zaměřuje na vlastní zkušenosti z praxe v práci s dětským hlasem. Dále prostřednictvím strukturovaného rozhovoru se zkušenými pedagogy zjistit úroveň zpěvnosti dětí, a porovnat konkrétní běžná pozitiva a negativa dětského zpěvu
Anotace v angličtině
The subject of this thesis is to determine melodious children in the preschool and early school age in leisure activities.
The theoretical part deals with the characteristics of children of preschool age and school age, defines the field of children singing in these periods, including respiratory functions, voice and vocal tract.
The practical part focuses on their practical experience in working with the child's voice. In addition, through a structured interview with experienced educators determine the level of melodious children, and to compare specific standard positives and negatives of children singing.
preschool, school age, thinking, language, attention, play, respiratory function, articulation functions voice features, voice mutation, rhythmic function, head tone - singing voice
Zásady pro vypracování
Cíl:
1. Zpracování teoretické části. Obor dětský zpěv včetně funkce dechového, hlasového, artikulačního ústrojí.
2. Zpracování problematiky počátku mutace.
3. V praktické části se zaměřit na vlastní zkušenosti z praxe v práci s dětským hlasem a porovnat na základě rozhovoru s pedagogy konkrétní běžná pozitiva a negativa dětského zpěvu.
Požadavky:
1. Připravit seznam literatury a prostudovat ji.
2. Pravidelně konzultovat s vedoucím práce.
3. Zjistit prostřednictvím strukturovaného rozhovoru se zkušenými pedagogy úroveň zpěvnosti dětí.
4. Vyhodnotit a interpretovat výsledky rozhovorů.
Metody:
Rozhovor s pedagogy a stanovení výzkumných cílů.
Pozorování svého kolektivu v pracovním procesu.
Reflexe, vyhodnocení, závěr, doporučení.
Zásady pro vypracování
Cíl:
1. Zpracování teoretické části. Obor dětský zpěv včetně funkce dechového, hlasového, artikulačního ústrojí.
2. Zpracování problematiky počátku mutace.
3. V praktické části se zaměřit na vlastní zkušenosti z praxe v práci s dětským hlasem a porovnat na základě rozhovoru s pedagogy konkrétní běžná pozitiva a negativa dětského zpěvu.
Požadavky:
1. Připravit seznam literatury a prostudovat ji.
2. Pravidelně konzultovat s vedoucím práce.
3. Zjistit prostřednictvím strukturovaného rozhovoru se zkušenými pedagogy úroveň zpěvnosti dětí.
4. Vyhodnotit a interpretovat výsledky rozhovorů.
Metody:
Rozhovor s pedagogy a stanovení výzkumných cílů.
Pozorování svého kolektivu v pracovním procesu.
Reflexe, vyhodnocení, závěr, doporučení.
Seznam doporučené literatury
TICHÁ, A.: Učíme děti zpívat. 1. vyd. Praha : Portál,2005. ISBN 80-7178-916-X.
SEDLÁK, F.: Didaktika hudební výchovy 1. Praha: SPN, 1988.
SEDLÁK, F.: Hudební vývoj dítěte. Praha, 1974
HÁLA, B. - SOVÁK, M.: Hlas, řeč, sluch. Praha 1956
MAŘÍK, A. - JONÁŠOVÁ, L.: Abeceda hlasových cvičení. Panton, Praha 1971
CHRÁSKA, M.: Metody pedagogického výzkumu. 1. vyd. Praha : Grada,2007. ISBN 978-80-247-1369-4
Seznam doporučené literatury
TICHÁ, A.: Učíme děti zpívat. 1. vyd. Praha : Portál,2005. ISBN 80-7178-916-X.
SEDLÁK, F.: Didaktika hudební výchovy 1. Praha: SPN, 1988.
SEDLÁK, F.: Hudební vývoj dítěte. Praha, 1974
HÁLA, B. - SOVÁK, M.: Hlas, řeč, sluch. Praha 1956
MAŘÍK, A. - JONÁŠOVÁ, L.: Abeceda hlasových cvičení. Panton, Praha 1971
CHRÁSKA, M.: Metody pedagogického výzkumu. 1. vyd. Praha : Grada,2007. ISBN 978-80-247-1369-4
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, noty
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.