Bakalářská práce se zabývala dětmi s tělesným a kombinovaným postižením a kvalitou jejich života. Jejím cílem bylo přiblížit čtenářům problematiku zdravotního postižení u dětí a systém péče o ně a hlavně zmapovat vliv příspěvku na kvalitu života dětí s tělesným nebo kombinovaným postižením, žijících v rodině.
Práce byla rozdělena na dvě základní oblasti. První, teoretická část práce, vycházela ze studia odborné literatury. Charakterizovala cílové skupiny, její potřeby, zdroje péče a současné možnosti v nabídce sociálních služeb. Druhá, empirická část, tvořila těžiště bakalářské práce. Zjišťovala formou dotazníku poznatky o souvislosti kvality péče o dítě s postižením s poskytováním příspěvku na péči. Dalším požadavkem bylo posoudit úroveň péče o dítě v rodině a v pobytovém zařízení se zaměřením na sociální oblast. Výsledky praktické části se promítly do stanovených hypotéz. Práce je v závěru doplněna o doporučení a možná opatření uvedená do praxe dané problematiky.
Anotace v angličtině
Presented bachelor thesis was focused on children with physical and multiple disabilities and their quality of life. Its aim was to familiarize readers with the disability system of children and taking care after them. The work was divided into two main areas. The first, theoretical part, was based on the literature study. It characterized the target group's needs, resources and current treatment options in the social services. The second, empirical part, was the core of the thesis. By means of questionnaires it examined the information and knowledge needed to ensure the context of quality of disabled child care with the provision of care allowance. Another requirement was to assess the level of child care in the family and in a residential facility with a focus on the social sector. The results of the practical part partly confirmed given hypothesis. Finally, work is supplemented by recommendations and possible measures to practice of presented topic.
Klíčová slova
Zdravotní postižení, hendikep, adaptace, péče o dítě, příspěvek na péči, potřeba, deprivace, socializace, rodina, rodinná péče, sociální služby, sociální vyloučení.
Klíčová slova v angličtině
Disability, handicap, adaptation, child care, care allowance, need, deprivation, socialization, family, family care, social services, social exclusion
Rozsah průvodní práce
72
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývala dětmi s tělesným a kombinovaným postižením a kvalitou jejich života. Jejím cílem bylo přiblížit čtenářům problematiku zdravotního postižení u dětí a systém péče o ně a hlavně zmapovat vliv příspěvku na kvalitu života dětí s tělesným nebo kombinovaným postižením, žijících v rodině.
Práce byla rozdělena na dvě základní oblasti. První, teoretická část práce, vycházela ze studia odborné literatury. Charakterizovala cílové skupiny, její potřeby, zdroje péče a současné možnosti v nabídce sociálních služeb. Druhá, empirická část, tvořila těžiště bakalářské práce. Zjišťovala formou dotazníku poznatky o souvislosti kvality péče o dítě s postižením s poskytováním příspěvku na péči. Dalším požadavkem bylo posoudit úroveň péče o dítě v rodině a v pobytovém zařízení se zaměřením na sociální oblast. Výsledky praktické části se promítly do stanovených hypotéz. Práce je v závěru doplněna o doporučení a možná opatření uvedená do praxe dané problematiky.
Anotace v angličtině
Presented bachelor thesis was focused on children with physical and multiple disabilities and their quality of life. Its aim was to familiarize readers with the disability system of children and taking care after them. The work was divided into two main areas. The first, theoretical part, was based on the literature study. It characterized the target group's needs, resources and current treatment options in the social services. The second, empirical part, was the core of the thesis. By means of questionnaires it examined the information and knowledge needed to ensure the context of quality of disabled child care with the provision of care allowance. Another requirement was to assess the level of child care in the family and in a residential facility with a focus on the social sector. The results of the practical part partly confirmed given hypothesis. Finally, work is supplemented by recommendations and possible measures to practice of presented topic.
Klíčová slova
Zdravotní postižení, hendikep, adaptace, péče o dítě, příspěvek na péči, potřeba, deprivace, socializace, rodina, rodinná péče, sociální služby, sociální vyloučení.
Klíčová slova v angličtině
Disability, handicap, adaptation, child care, care allowance, need, deprivation, socialization, family, family care, social services, social exclusion
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce:
Zmapovat vliv příspěvku na péči na kvalitu života dětí s tělesným nebo kombinovaným postižením žijících v rodině.
Požadavky:
Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody:
Dotazování
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce:
Zmapovat vliv příspěvku na péči na kvalitu života dětí s tělesným nebo kombinovaným postižením žijících v rodině.
Požadavky:
Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody:
Dotazování
Seznam doporučené literatury
FARKOVÁ, M., 2008. Vybrané kapitoly z psychologie. 2. vyd. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského. ISBN 978-80-86723-64-8.
GILLERNOVÁ, I., KREJČOVÁ, L., aj., 2012. Sociální dovednosti ve škole. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3472-9.
OREL, M., aj., 2012. Psychopatologie. 1. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-3737-9.
PROCHÁZKA, M., 2012. Sociální pedagogika. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3470-5.
VÁGNEROVÁ, M., 2005. Vývojová psychologie I. Dětství a dospívání. 1. vyd. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-0956-8.
VÝROST, J., SLAMĚNÍK, I., 2008. Sociální psychologie. 2. přeprac. a rozšíř. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-142-8.
Seznam doporučené literatury
FARKOVÁ, M., 2008. Vybrané kapitoly z psychologie. 2. vyd. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského. ISBN 978-80-86723-64-8.
GILLERNOVÁ, I., KREJČOVÁ, L., aj., 2012. Sociální dovednosti ve škole. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3472-9.
OREL, M., aj., 2012. Psychopatologie. 1. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-3737-9.
PROCHÁZKA, M., 2012. Sociální pedagogika. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3470-5.
VÁGNEROVÁ, M., 2005. Vývojová psychologie I. Dětství a dospívání. 1. vyd. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-0956-8.
VÝROST, J., SLAMĚNÍK, I., 2008. Sociální psychologie. 2. přeprac. a rozšíř. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-142-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.