Bakalářská práce se zabývá vytvořením vzdělávacího projektu se zaměřením na domácí přípravu a podporu znevýhodněných rodin v doučování dětí, ve spolupráci s terénním pracovníkem z obecně prospěšné společnosti Člověk v tísni, rodinou a základní školou. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy jako je rodina, romská rodina, metody a teorie sociální práce, doučování a volný čas.
Cílem praktické části bylo pomocí vlastních zkušeností a dle školského zákona vytvořit ucelený vzdělací plán přípravy pro děti ze sociálně znevýhodněných rodin se zaměřením na základní profilové předměty, jako je Český jazyk, Anglický jazyk a Matematika 6. ročníku Základní školy.
Výsledky aplikovaného projektu ukazují pozitivní přínos při domácí přípravě s žákyní 6. třídy. Práce vyústila v navržení konkrétní aktivity dobrovolníci, kteří docházejí do těchto vyloučených lokalit i bez peněžité odměny. Zjištěné výsledky vedly k uvědomění si, jak žákům znevýhodněných rodin pomáhá individuální přístup pracovníka.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the creation of an educational project focusing on the home preparation and the child tutoring support of the disadvantaged families, in cooperation with the field worker from the generally charitable trust People in Need, the family and the primary school. The theoretical part explains the basic concepts such as a family, a Romany family, methods and theories of social work, tutoring and leisure time.
The aim of the practical part was creating of the comprehensive education plan for children from socially disadvantaged families, with using of my own experience and according to the Education Act and focusing on basic profiled subjects such as Czech language, English language and Mathematics of the 6th class of the basic school.
The results of the applied project shows the positive benefits at the home preparing of the 6th class student. The work resulted in the specific activity suggestion - volunteers who attend to these excluded areas without money reward. Discovered results led to the notification of how pupils from the disadvantaged families help the individual access of the worker.
Klíčová slova
Nezisková organizace, sociální znevýhodnění, vzdělávací projekt.
Klíčová slova v angličtině
Non-profit organizations, social disadvantage, educational project.
Rozsah průvodní práce
51 s., IX. s. (82 580 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá vytvořením vzdělávacího projektu se zaměřením na domácí přípravu a podporu znevýhodněných rodin v doučování dětí, ve spolupráci s terénním pracovníkem z obecně prospěšné společnosti Člověk v tísni, rodinou a základní školou. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy jako je rodina, romská rodina, metody a teorie sociální práce, doučování a volný čas.
Cílem praktické části bylo pomocí vlastních zkušeností a dle školského zákona vytvořit ucelený vzdělací plán přípravy pro děti ze sociálně znevýhodněných rodin se zaměřením na základní profilové předměty, jako je Český jazyk, Anglický jazyk a Matematika 6. ročníku Základní školy.
Výsledky aplikovaného projektu ukazují pozitivní přínos při domácí přípravě s žákyní 6. třídy. Práce vyústila v navržení konkrétní aktivity dobrovolníci, kteří docházejí do těchto vyloučených lokalit i bez peněžité odměny. Zjištěné výsledky vedly k uvědomění si, jak žákům znevýhodněných rodin pomáhá individuální přístup pracovníka.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the creation of an educational project focusing on the home preparation and the child tutoring support of the disadvantaged families, in cooperation with the field worker from the generally charitable trust People in Need, the family and the primary school. The theoretical part explains the basic concepts such as a family, a Romany family, methods and theories of social work, tutoring and leisure time.
The aim of the practical part was creating of the comprehensive education plan for children from socially disadvantaged families, with using of my own experience and according to the Education Act and focusing on basic profiled subjects such as Czech language, English language and Mathematics of the 6th class of the basic school.
The results of the applied project shows the positive benefits at the home preparing of the 6th class student. The work resulted in the specific activity suggestion - volunteers who attend to these excluded areas without money reward. Discovered results led to the notification of how pupils from the disadvantaged families help the individual access of the worker.
Klíčová slova
Nezisková organizace, sociální znevýhodnění, vzdělávací projekt.
Klíčová slova v angličtině
Non-profit organizations, social disadvantage, educational project.
Zásady pro vypracování
Cíl: Cílem je vytvoření vzdělávacího projektu se zaměřením na domácí přípravu a podporu znevýhodněných rodin v doučování dětí, ve spolupráci s terénním pracovníkem z obecně prospěšné společnosti Člověk v tísni, rodinou a základní školou.
Požadavky: Bakalářská práce bude projektového charakteru. Bude vytvořen ucelený vzdělávací plán přípravy pro děti z těchto znevýhodněných rodin se zaměřením na základní profilové předměty, jako je český jazyk, cizí jazyk a matematika pro děti v 6. ročníku základní školy.
Metody: Vytvoření vzdělávacího projektu se zaměřením na domácí přípravu pro děti ze sociálně znevýhodněných rodin.
Zásady pro vypracování
Cíl: Cílem je vytvoření vzdělávacího projektu se zaměřením na domácí přípravu a podporu znevýhodněných rodin v doučování dětí, ve spolupráci s terénním pracovníkem z obecně prospěšné společnosti Člověk v tísni, rodinou a základní školou.
Požadavky: Bakalářská práce bude projektového charakteru. Bude vytvořen ucelený vzdělávací plán přípravy pro děti z těchto znevýhodněných rodin se zaměřením na základní profilové předměty, jako je český jazyk, cizí jazyk a matematika pro děti v 6. ročníku základní školy.
Metody: Vytvoření vzdělávacího projektu se zaměřením na domácí přípravu pro děti ze sociálně znevýhodněných rodin.
Seznam doporučené literatury
NAVRÁTIL, P., 2001. Teorie a metody sociální práce. 1. vyd. Brno: Marek Zeman. ISBN 80-903070-0-0.
REICHEL, J., 2009. Kapitoly metodologie a sociálních výzkumů. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3006-6.
VÁGNEROVÁ, M., 2001. Psychopatologie pro pomáhající profese. 3., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-802-3.
GULOVÁ, L., 2011. Sociální práce. Pro pedagogické obory. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3379-1.
MARVIN P. a kol., 1998. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-127-4.
Seznam doporučené literatury
NAVRÁTIL, P., 2001. Teorie a metody sociální práce. 1. vyd. Brno: Marek Zeman. ISBN 80-903070-0-0.
REICHEL, J., 2009. Kapitoly metodologie a sociálních výzkumů. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3006-6.
VÁGNEROVÁ, M., 2001. Psychopatologie pro pomáhající profese. 3., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-802-3.
GULOVÁ, L., 2011. Sociální práce. Pro pedagogické obory. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3379-1.
MARVIN P. a kol., 1998. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-127-4.
Přílohy volně vložené
1x CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.