Bakalářská práce se zabývá příčinami odkladu povinné školní docházky. Tato práce je složena ze dvou částí a to teoretické a empirické. V teoretické části autorka na základě odborné literatury popisuje předškolní období dítěte, vstup do školy a s ním spojenou školní zralost a školní připravenost. Dále popisuje posouzení školní zralosti, standardizované testy školní zralosti a odklad povinné školní docházky. V empirické části jsou formou dotazníkového šetření zmapované nejčastější příčiny odkladu povinné školní docházky v Liberci.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the causes of compulsory school attendance. These thesis consist two of the parts, theoretical and empirical. The author describes the preschool period, the child entering school and associated school readiness and school readiness on the basis of the literature in the theoretical part. It also describes the assessment of school readiness, standardized tests of school readiness and the postponement of compulsory schooling. The empirical part has mapped the most common causes of compulsory school attendance through a questionnaire survey in Liberec.
Klíčová slova
Fyzická zralost, mateřská škola, odklad povinné školní docházky, předškolní období, školní připravenost, školní zralost, test školní zralosti
Klíčová slova v angličtině
Physical maturity, kindergarten, postponement of compulsory education, pre-school period, school readiness, school readiness, school readiness test
Rozsah průvodní práce
56 s. (78 998 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá příčinami odkladu povinné školní docházky. Tato práce je složena ze dvou částí a to teoretické a empirické. V teoretické části autorka na základě odborné literatury popisuje předškolní období dítěte, vstup do školy a s ním spojenou školní zralost a školní připravenost. Dále popisuje posouzení školní zralosti, standardizované testy školní zralosti a odklad povinné školní docházky. V empirické části jsou formou dotazníkového šetření zmapované nejčastější příčiny odkladu povinné školní docházky v Liberci.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the causes of compulsory school attendance. These thesis consist two of the parts, theoretical and empirical. The author describes the preschool period, the child entering school and associated school readiness and school readiness on the basis of the literature in the theoretical part. It also describes the assessment of school readiness, standardized tests of school readiness and the postponement of compulsory schooling. The empirical part has mapped the most common causes of compulsory school attendance through a questionnaire survey in Liberec.
Klíčová slova
Fyzická zralost, mateřská škola, odklad povinné školní docházky, předškolní období, školní připravenost, školní zralost, test školní zralosti
Klíčová slova v angličtině
Physical maturity, kindergarten, postponement of compulsory education, pre-school period, school readiness, school readiness, school readiness test
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Zmapovat příčiny odkladu povinné školní docházky a možnosti, jak těmto jevům předcházet.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník.
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Zmapovat příčiny odkladu povinné školní docházky a možnosti, jak těmto jevům předcházet.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇOVÁ, M., 2004. Kapitoly ze specifických poruch učení I. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně.
ISBN 0-210-3613-3.
KUTÁLKOVÁ, D., 2010. Jak připravit dítě do 1. třídy. 1. dopl. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3246-6.
MONATOVÁ, L., 2000. Speciálně pedagogická diagnostika z hlediska vývoje dětí. Brno: Paido. ISBN 80-85931-869.
POKORNÁ, V., 2001. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. 3. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178 570-9.
VÁGNEROVÁ, M., 1997. Psychologie školního dítěte. 1. vyd. Praha: Karolinum. ISBN 80-7184-487-X.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇOVÁ, M., 2004. Kapitoly ze specifických poruch učení I. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně.
ISBN 0-210-3613-3.
KUTÁLKOVÁ, D., 2010. Jak připravit dítě do 1. třídy. 1. dopl. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3246-6.
MONATOVÁ, L., 2000. Speciálně pedagogická diagnostika z hlediska vývoje dětí. Brno: Paido. ISBN 80-85931-869.
POKORNÁ, V., 2001. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. 3. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178 570-9.
VÁGNEROVÁ, M., 1997. Psychologie školního dítěte. 1. vyd. Praha: Karolinum. ISBN 80-7184-487-X.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.