Bakalářská práce se zabývá názory rodičů intaktních dětí na integraci dítěte s tělesným postižením do třídy běžné mateřské školy, kterou jejich dítě navštěvuje.
Jejím cílem je analyzovat získaná data, která jsou východiskem k vyhodnocení jedné z vnějších podmínek integrace. Konkrétně: postoj společnosti - rodičů intaktních dětí z MŠ U Potůčku k této problematice.
Práce je složena ze dvou hlavních částí. Z části teoretické a empirické. V teoretické části se práce zabývá teoretickými východisky a podmínkami k integraci. V části empirické zjištěním postojů rodičů k integraci. Data byla získána metodou dotazníkového šetření a řízeného polostrukturovaného rozhovoru.
Výsledky empirické části prokázaly, že postoj rodičů k integraci je pozitivní.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis analyses the problem of the integration of physically handicapped children into a common kindergarten classes, seen from the point of view of the parents of the intact children.
The objective of the thesis was to analyze the attitude of a specific community the parents of the Kindergarten U Potůčku - to the problem of integration of physically handicapped children into the kindergarten´s community.
The thesis comprises two main parts - theoretical and empirical. The theoretical part of the work deals with the theoretical background on the problems of integration. The empirical part analysis the views of a specific group of parents towards the idea of integration. The empirical data was collected by two methods - questionnaire survey and to the point of view of the intact children parents.
The results of the implemented research confirmed the positive attitudes of the analyzed group of parents towards integration.
Klíčová slova
integrace, inkluze, vývoj integrace ve společnosti, postižení, děti s tělesným postižením v předškolním vzdělávání, podmínky integrace
Klíčová slova v angličtině
Integration, Inclusion, Development of Integration in the Society, Handicap, Handicapped children in pre-school education, Conditions of Integration
Rozsah průvodní práce
41
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá názory rodičů intaktních dětí na integraci dítěte s tělesným postižením do třídy běžné mateřské školy, kterou jejich dítě navštěvuje.
Jejím cílem je analyzovat získaná data, která jsou východiskem k vyhodnocení jedné z vnějších podmínek integrace. Konkrétně: postoj společnosti - rodičů intaktních dětí z MŠ U Potůčku k této problematice.
Práce je složena ze dvou hlavních částí. Z části teoretické a empirické. V teoretické části se práce zabývá teoretickými východisky a podmínkami k integraci. V části empirické zjištěním postojů rodičů k integraci. Data byla získána metodou dotazníkového šetření a řízeného polostrukturovaného rozhovoru.
Výsledky empirické části prokázaly, že postoj rodičů k integraci je pozitivní.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis analyses the problem of the integration of physically handicapped children into a common kindergarten classes, seen from the point of view of the parents of the intact children.
The objective of the thesis was to analyze the attitude of a specific community the parents of the Kindergarten U Potůčku - to the problem of integration of physically handicapped children into the kindergarten´s community.
The thesis comprises two main parts - theoretical and empirical. The theoretical part of the work deals with the theoretical background on the problems of integration. The empirical part analysis the views of a specific group of parents towards the idea of integration. The empirical data was collected by two methods - questionnaire survey and to the point of view of the intact children parents.
The results of the implemented research confirmed the positive attitudes of the analyzed group of parents towards integration.
Klíčová slova
integrace, inkluze, vývoj integrace ve společnosti, postižení, děti s tělesným postižením v předškolním vzdělávání, podmínky integrace
Klíčová slova v angličtině
Integration, Inclusion, Development of Integration in the Society, Handicap, Handicapped children in pre-school education, Conditions of Integration
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Zjistit postoje a názory rodičů intaktních dětí na integraci dítěte s tělesným postižením do běžné třídy mateřské školy, kterou jejich dítě navštěvuje.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník, rozhovor.
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Zjistit postoje a názory rodičů intaktních dětí na integraci dítěte s tělesným postižením do běžné třídy mateřské školy, kterou jejich dítě navštěvuje.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník, rozhovor.
Seznam doporučené literatury
CHVÁTALOVÁ, Helena, 2012. Jak se žije dětem s postižením: po deseti letech. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0086-4.
CHVÁTALOVÁ, Helena, 2001. Jak se žije dětem s postižením: problematika pěti typů zdravotních postižení. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-588-1.
MICHALÍK, Jan, 2002. Škola pro všechny je když, aneb Integrace je když? Vsetín: ZŠ Integra ISBN 80-238-9885-X.
OPAŘILOVÁ, Dagmar, ed., 2006. Pedagogicko-psychologické poradenství a intervence v raném a předškolním věku u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 80-210-3977-9.
PEŠATOVÁ, Ilona, 2007. Úvod do integrativní speciální pedagogiky. 1. vyd. Liberec: TU v Liberci. ISBN 978-80-7372-268-5.
Seznam doporučené literatury
CHVÁTALOVÁ, Helena, 2012. Jak se žije dětem s postižením: po deseti letech. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0086-4.
CHVÁTALOVÁ, Helena, 2001. Jak se žije dětem s postižením: problematika pěti typů zdravotních postižení. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-588-1.
MICHALÍK, Jan, 2002. Škola pro všechny je když, aneb Integrace je když? Vsetín: ZŠ Integra ISBN 80-238-9885-X.
OPAŘILOVÁ, Dagmar, ed., 2006. Pedagogicko-psychologické poradenství a intervence v raném a předškolním věku u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 80-210-3977-9.
PEŠATOVÁ, Ilona, 2007. Úvod do integrativní speciální pedagogiky. 1. vyd. Liberec: TU v Liberci. ISBN 978-80-7372-268-5.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.