Předložená bakalářská práce byla věnována problematice logopedické prevence u dětí
v předškolním věku. Teoretická část práce vymezovala klíčové pojmy, zabývala se
nejčastějšími vadami a poruchami řeči, narušené komunikační schopnosti a logopedickou
prevencí. Poukázala na rozdílnost v užití individuální nebo kolektivní logopedické péče ale i
na vhodnost využívání logopedických kroužků pro děti s rodiči, které by mohly pro rodiče být
inspirací i konzultací v případě nejasností v dětském řečovém projevu.
V empirické části byly zmapovány formy a metody logopedické prevence uplatňované
v zařízeních předškolního vzdělávání. Na základě výsledků dotazníkového šetření byla
navržena opatření, která by mohla ve vybraných mateřských školách logopedickou prevenci u
dětí v předškolním věku zefektivnit.
Anotace v angličtině
In my bachelor thesis I focus on the issue of prevention of logopedic therapy
for children of preschool age. In the theoretical part of the work I defined the key concepts. I
dealt with the most common defects and speech, impaired communication abilities
and logopedic prevention. I pointed out the differentiation in the use of individual
or collective logopedic care and also the suitability of the use of logopaedics courses
for children with parents that could be an inspiration for parents and also consultation in case
of any problem in the children's speech expression.
In the empirical part, I describe the forms and methods of logopedics prevention,
which is applied in the institutions of preschool education. Based on the survey results,
outlined measures that could in selected kindergartens Speech prevention in children more
effective.
Dyslalia, Communicative skills, Speech prevention, Disturbed communication ability, Ontogeny of children's speech.
Rozsah průvodní práce
59 s. (86 312 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předložená bakalářská práce byla věnována problematice logopedické prevence u dětí
v předškolním věku. Teoretická část práce vymezovala klíčové pojmy, zabývala se
nejčastějšími vadami a poruchami řeči, narušené komunikační schopnosti a logopedickou
prevencí. Poukázala na rozdílnost v užití individuální nebo kolektivní logopedické péče ale i
na vhodnost využívání logopedických kroužků pro děti s rodiči, které by mohly pro rodiče být
inspirací i konzultací v případě nejasností v dětském řečovém projevu.
V empirické části byly zmapovány formy a metody logopedické prevence uplatňované
v zařízeních předškolního vzdělávání. Na základě výsledků dotazníkového šetření byla
navržena opatření, která by mohla ve vybraných mateřských školách logopedickou prevenci u
dětí v předškolním věku zefektivnit.
Anotace v angličtině
In my bachelor thesis I focus on the issue of prevention of logopedic therapy
for children of preschool age. In the theoretical part of the work I defined the key concepts. I
dealt with the most common defects and speech, impaired communication abilities
and logopedic prevention. I pointed out the differentiation in the use of individual
or collective logopedic care and also the suitability of the use of logopaedics courses
for children with parents that could be an inspiration for parents and also consultation in case
of any problem in the children's speech expression.
In the empirical part, I describe the forms and methods of logopedics prevention,
which is applied in the institutions of preschool education. Based on the survey results,
outlined measures that could in selected kindergartens Speech prevention in children more
effective.
Dyslalia, Communicative skills, Speech prevention, Disturbed communication ability, Ontogeny of children's speech.
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Zmapovat logopedickou prevenci u dětí předškolního věku a její zařazování do programu dětí v mateřské škole.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Nestandardizovaný dotazník.
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Zmapovat logopedickou prevenci u dětí předškolního věku a její zařazování do programu dětí v mateřské škole.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Nestandardizovaný dotazník.
Seznam doporučené literatury
KLENKOVÁ, J., 2000. Kapitoly z logopedie. 2. přeprac. vyd. BRNO: Paido. ISBN 80-85931-88-5
KUTÁLKOVÁ, D., 2002. Logopedická prevence. 1. vyd. PRAHA: Portál. ISBN 80-7178-667-5
LECHTA, V., 2005. Terapie narušené komunikační schopnosti. 1. vyd. PRAHA: Portál. ISBN 80-7178-961-5
LECHTA, V., 2008. Symptomatické poruchy řeči u dětí. 2. vyd. PRAHA: Portál. ISBN 978-80-7367-433-5
SMOLÍKOVÁ, K. a kolektiv, 2004. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. PRAHA: Výzkumný ústav pedagogický. ISBN 80-239-5940-9
VYŠTEJN, J., 1995. Dítě a jeho řeč. 1. vyd. BEROUN: Baroko a Fox. ISBN 80-85642-25-5
Seznam doporučené literatury
KLENKOVÁ, J., 2000. Kapitoly z logopedie. 2. přeprac. vyd. BRNO: Paido. ISBN 80-85931-88-5
KUTÁLKOVÁ, D., 2002. Logopedická prevence. 1. vyd. PRAHA: Portál. ISBN 80-7178-667-5
LECHTA, V., 2005. Terapie narušené komunikační schopnosti. 1. vyd. PRAHA: Portál. ISBN 80-7178-961-5
LECHTA, V., 2008. Symptomatické poruchy řeči u dětí. 2. vyd. PRAHA: Portál. ISBN 978-80-7367-433-5
SMOLÍKOVÁ, K. a kolektiv, 2004. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. PRAHA: Výzkumný ústav pedagogický. ISBN 80-239-5940-9
VYŠTEJN, J., 1995. Dítě a jeho řeč. 1. vyd. BEROUN: Baroko a Fox. ISBN 80-85642-25-5
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.