Bakalářská práce se zabývá rizikovými jevy v dětském věku. Vychází z provedeného průzkumu mezi učiteli městských a venkovských základních škol. Jejím cílem je zmapovat a analyzovat problematiku rizikových jevů v rakovnickém regionu a navrhnout opatření. Práci tvoří dvě stěžejní části. Jedná se o část teoretickou, která vymezuje pojem rizikového chování, zaměřuje se na příčiny a vybrané projevy tohoto chování. V části empirické jsou zjišťovány informace formou modifikovaného škálového dotazníku problémového a rizikového chování žáka o výskytu rizikových jevů v dětském věku včetně poruch chování. Závěr je opatřen navrhovanými doporučeními z hlediska prevence.
Anotace v angličtině
This bachelor work deals with the risky phenomena in children´s age. It is based on the research made among the teachers in towns and in villages as well. One of the targets was to map and analyze this problematics in Rakovnik region and to suggest some measures. The work is made of two parts. First of them is the theoretical part which defines the term of risky behaviour, it also focuses on its reasons and chosen demonstrations. In the practical part there is information discovered by modulated scale questionnaire of problem risky behaviour of pupils about the occurrence of risky phenomena in children´s age including behaviour disorders. The conclusion is provided with suggested recommendations from the point of view of prevention
Bakalářská práce se zabývá rizikovými jevy v dětském věku. Vychází z provedeného průzkumu mezi učiteli městských a venkovských základních škol. Jejím cílem je zmapovat a analyzovat problematiku rizikových jevů v rakovnickém regionu a navrhnout opatření. Práci tvoří dvě stěžejní části. Jedná se o část teoretickou, která vymezuje pojem rizikového chování, zaměřuje se na příčiny a vybrané projevy tohoto chování. V části empirické jsou zjišťovány informace formou modifikovaného škálového dotazníku problémového a rizikového chování žáka o výskytu rizikových jevů v dětském věku včetně poruch chování. Závěr je opatřen navrhovanými doporučeními z hlediska prevence.
Anotace v angličtině
This bachelor work deals with the risky phenomena in children´s age. It is based on the research made among the teachers in towns and in villages as well. One of the targets was to map and analyze this problematics in Rakovnik region and to suggest some measures. The work is made of two parts. First of them is the theoretical part which defines the term of risky behaviour, it also focuses on its reasons and chosen demonstrations. In the practical part there is information discovered by modulated scale questionnaire of problem risky behaviour of pupils about the occurrence of risky phenomena in children´s age including behaviour disorders. The conclusion is provided with suggested recommendations from the point of view of prevention
Cíl bakalářské práce: Analyzovat problematiku rizikových jevů u dětí a navrhnout opatření.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník.
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Analyzovat problematiku rizikových jevů u dětí a navrhnout opatření.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník.
Seznam doporučené literatury
DUNOVSKÝ, J., et al., 1995. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 80-7169-192-5.
KUBOVÁ, L., 1995. Speciálně pedagogická centra. 1. vyd. Praha: Septima. ISBN 80-85801-42-6.
KUCHARSKÁ, A., a kol., 2007. Obligatorní diagnózy a obligatorní diagnostika ve speciálně pedagogických centrech. 1. vyd. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR. ISBN 978-80-86856-42-1.
LANGOVÁ, M., et al., 2005. Psychologické aspekty školního poradenství. 1. vyd. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně. ISBN 80-7044-719-2.
LAZAROVÁ, B., 2008. Netradiční role učitele: o situacích pomoci, krize a poradenství ve školní praxi. 2., upr. vyd.
ISBN 978-80-7315-169-0.
OPEKAROVÁ, O., 2010. Kapitoly z výchovného poradenství: školní poradenské služby. 2., upr. a dopl. vyd. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského. ISBN 978-80-86723-96-9.
Seznam doporučené literatury
DUNOVSKÝ, J., et al., 1995. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 80-7169-192-5.
KUBOVÁ, L., 1995. Speciálně pedagogická centra. 1. vyd. Praha: Septima. ISBN 80-85801-42-6.
KUCHARSKÁ, A., a kol., 2007. Obligatorní diagnózy a obligatorní diagnostika ve speciálně pedagogických centrech. 1. vyd. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR. ISBN 978-80-86856-42-1.
LANGOVÁ, M., et al., 2005. Psychologické aspekty školního poradenství. 1. vyd. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně. ISBN 80-7044-719-2.
LAZAROVÁ, B., 2008. Netradiční role učitele: o situacích pomoci, krize a poradenství ve školní praxi. 2., upr. vyd.
ISBN 978-80-7315-169-0.
OPEKAROVÁ, O., 2010. Kapitoly z výchovného poradenství: školní poradenské služby. 2., upr. a dopl. vyd. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského. ISBN 978-80-86723-96-9.
Přílohy volně vložené
1x CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.