Tématem diplomové práce je charakteristika nabídky služeb při práci s rodinou v Azylovém domově pro matky s dětmi. Tato práci je zaměřena na komplexnost sociální služby při práci s rodinou, s rodinou jako celkem. V teoretické části práce je, pospána obecná charakteristika azylových domů, pracovní pozice, etika sociální práce a etické dilemata v azylovém domově pro matky s dětmi. Také je zde téma krize a práce s lidmi v krizové situaci. Diplomová práce je zaměřena na rodinu z pohledu dnešní doby, postmoderní rodinu, rodinu z azylového domova a nabídku služeb při práci s touto rodinou. Jde o individuální plánování, nabídku sociálního programu a jsou zde popsány nejčastější sociálně patologické jevy v této sociální službě. Práce se věnuje metodám Scénotest a Videotrénik interakcí a v neposlední řadě, také financování vybraného azylového domova a komunitnímu plánování.
Empirická část se zabývá kvantitativním a kvalitativním výzkumem. Při kvantitativním výzkumu je použita analýza spisové dokumentace, u kvalitativního výzkumu metodu polostrukturovaného rozhovoru. Oba výzkumy jsou zvoleny z důvodu ucelenosti při zkoumání výzkumné otázky, zda jsou nabízené služby v azylovém domově pro matky s dětmi komplexní pro práci s rodinou.
Anotace v angličtině
The topic of my dissertation is to characterize offer of social services for working mothers in Asylum House for Mothers with Children. My dissertation is focused on complexity of social services at work with family, with family as a whole.
In theoretical part there is a description of common characteristics of Asylum houses, description of jobs, ethics of social work and etic dilemma in Asylum House for Mothers with Children. Also there is a topic of crisis and work with people in crisis situation. My dissertation is focused on family from the today's view, postmodern family, family from Asylum House and offer of services while with this family. It is about individual planning, offers of social program and also there is a description of common social pathologic behavior in this social service. This work is devoted to methodology Scénotest and Video training by interaction, and finally also to financing of the particular Asylum house and community planning.
Empiric part is focused on quantitative and qualitative research. In quantitative research the method of file documentation is used and in qualitative research method of half structured interview. Both researches has been chosen because of their comprehensively during the examination of research question if the offered services in Asylum House for Mothers with Children are complex for working while having a family.
Klíčová slova
Domov pro matky s dětmi, etická dilemata, komunitní plánování, krize, rodina, sociálně patologické jevy, Scénotest, Videotrénik interakcí.
Klíčová slova v angličtině
Home for mothers with children, ethical dilemma, community planning, crisis, family, social-pathological phenomenon, Scénotest, Video training with interaction.
Rozsah průvodní práce
118 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem diplomové práce je charakteristika nabídky služeb při práci s rodinou v Azylovém domově pro matky s dětmi. Tato práci je zaměřena na komplexnost sociální služby při práci s rodinou, s rodinou jako celkem. V teoretické části práce je, pospána obecná charakteristika azylových domů, pracovní pozice, etika sociální práce a etické dilemata v azylovém domově pro matky s dětmi. Také je zde téma krize a práce s lidmi v krizové situaci. Diplomová práce je zaměřena na rodinu z pohledu dnešní doby, postmoderní rodinu, rodinu z azylového domova a nabídku služeb při práci s touto rodinou. Jde o individuální plánování, nabídku sociálního programu a jsou zde popsány nejčastější sociálně patologické jevy v této sociální službě. Práce se věnuje metodám Scénotest a Videotrénik interakcí a v neposlední řadě, také financování vybraného azylového domova a komunitnímu plánování.
Empirická část se zabývá kvantitativním a kvalitativním výzkumem. Při kvantitativním výzkumu je použita analýza spisové dokumentace, u kvalitativního výzkumu metodu polostrukturovaného rozhovoru. Oba výzkumy jsou zvoleny z důvodu ucelenosti při zkoumání výzkumné otázky, zda jsou nabízené služby v azylovém domově pro matky s dětmi komplexní pro práci s rodinou.
Anotace v angličtině
The topic of my dissertation is to characterize offer of social services for working mothers in Asylum House for Mothers with Children. My dissertation is focused on complexity of social services at work with family, with family as a whole.
In theoretical part there is a description of common characteristics of Asylum houses, description of jobs, ethics of social work and etic dilemma in Asylum House for Mothers with Children. Also there is a topic of crisis and work with people in crisis situation. My dissertation is focused on family from the today's view, postmodern family, family from Asylum House and offer of services while with this family. It is about individual planning, offers of social program and also there is a description of common social pathologic behavior in this social service. This work is devoted to methodology Scénotest and Video training by interaction, and finally also to financing of the particular Asylum house and community planning.
Empiric part is focused on quantitative and qualitative research. In quantitative research the method of file documentation is used and in qualitative research method of half structured interview. Both researches has been chosen because of their comprehensively during the examination of research question if the offered services in Asylum House for Mothers with Children are complex for working while having a family.
Klíčová slova
Domov pro matky s dětmi, etická dilemata, komunitní plánování, krize, rodina, sociálně patologické jevy, Scénotest, Videotrénik interakcí.
Klíčová slova v angličtině
Home for mothers with children, ethical dilemma, community planning, crisis, family, social-pathological phenomenon, Scénotest, Video training with interaction.
Zásady pro vypracování
Cíl diplomové práce: Charakteristika nabídky služeb při práci s rodinou v azylovém domově pro matky s dětmi.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Analýza dokumentace, rozhovor.
Zásady pro vypracování
Cíl diplomové práce: Charakteristika nabídky služeb při práci s rodinou v azylovém domově pro matky s dětmi.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Analýza dokumentace, rozhovor.
Seznam doporučené literatury
BECHYŇOVÁ, V., KONVIČKOVÁ, M., 2008. Sanace rodiny. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367.
FISCHER, S., ŠKODA, J., 2008. Speciální pedagogika: edukace a rozvoj osob se somatickým, psychickým a sociálním znevýhodněním. 1. vyd. Praha: Triton. ISBN 978-80-7387-014-0.
HARTL, P., HARTLOVÁ, H., 2000. Psychologický slovník. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-303-X.
KALÁBOVÁ, H., 2011. Etika v pomáhajících profesích. 1. vyd. Liberec: Technická univerzita v Liberci. ISBN 978-80-7372-749-9.
KALÁBOVÁ, H., 2011. Filosofická a pedagogická antropologie. 1. vyd. Liberec: Technická univerzita v Liberci. ISBN 978-80-7372-721-5.
KOLEKTIV AUTORŮ, 2011. Individuální plánování a role klíčového pracovníka v sociálních službách. 1. vyd. Tábor: Asociace poskytovatelů sociálních služeb České republiky. ISBN 978-904668-1-4.
MATĚJČEK, Z., DYTRYCH, Z. 2002. Krizové situace v rodině očima dítěte. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 80-247-0332-7.
MATOUŠEK, O., 2005. Sociální práce v praxi. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7367-002-X.
MATOUŠEK, O., 2008. Slovník sociální práce. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7367-331-2.
SOCHŮREK, J., 2009. Úvod do sociální patologie. 1. vyd. Liberec: Technická univerzita v Liberci. ISBN 978-80-7372-448-1.
TEYBER, E., 2007. Děti a rozvod. 1. vyd. Praha: Návrat domů. ISBN 978-80-7255-163-7.
Seznam doporučené literatury
BECHYŇOVÁ, V., KONVIČKOVÁ, M., 2008. Sanace rodiny. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367.
FISCHER, S., ŠKODA, J., 2008. Speciální pedagogika: edukace a rozvoj osob se somatickým, psychickým a sociálním znevýhodněním. 1. vyd. Praha: Triton. ISBN 978-80-7387-014-0.
HARTL, P., HARTLOVÁ, H., 2000. Psychologický slovník. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-303-X.
KALÁBOVÁ, H., 2011. Etika v pomáhajících profesích. 1. vyd. Liberec: Technická univerzita v Liberci. ISBN 978-80-7372-749-9.
KALÁBOVÁ, H., 2011. Filosofická a pedagogická antropologie. 1. vyd. Liberec: Technická univerzita v Liberci. ISBN 978-80-7372-721-5.
KOLEKTIV AUTORŮ, 2011. Individuální plánování a role klíčového pracovníka v sociálních službách. 1. vyd. Tábor: Asociace poskytovatelů sociálních služeb České republiky. ISBN 978-904668-1-4.
MATĚJČEK, Z., DYTRYCH, Z. 2002. Krizové situace v rodině očima dítěte. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 80-247-0332-7.
MATOUŠEK, O., 2005. Sociální práce v praxi. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7367-002-X.
MATOUŠEK, O., 2008. Slovník sociální práce. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7367-331-2.
SOCHŮREK, J., 2009. Úvod do sociální patologie. 1. vyd. Liberec: Technická univerzita v Liberci. ISBN 978-80-7372-448-1.
TEYBER, E., 2007. Děti a rozvod. 1. vyd. Praha: Návrat domů. ISBN 978-80-7255-163-7.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.