Bakalářská práce je zaměřená na vztah dětí k hudbě, na možnosti propojení hudebních prvků s výtvarnými a dramatickými činnostmi. Zabývá se i možným propojením hudebních aktivit s učební látkou žáků 1. stupně ZŠ. Dělí se na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou obsaženy informace o školní družině a jejich funkcích, prevenci sociálně patologických jevů, legislativních podmínkách školní družiny, školním vzdělávacím programu a metodice hudební výchovy. V posledním dílu teoretické části zaměřeném na metodiku nalezneme hry zabývající se rytmem, dramatické, pohybové nebo výtvarné propojení hudby a také relaxace při hudbě. Praktická část je rozdělena na charakteristiku zařízení, ve kterém byl program uskutečněn, samostatný program a denní hodnocení realizace programu. Charakteristika zařízení je rozdělena na popis celé školy, družiny a dětí, které jsou do družiny zapsány. Samostatný program je členěn do týdenních plánů a témat, které byly vytvořeny podle látky, kterou se žáci v danou dobu probírají i ve vyučovacích hodinách. V denním hodnocení jsou popsány postřehy a reakce, které byly vypozorovány při realizaci programu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the children´s relationship to the music and on the opportunity of interconnection of musical elements with art and dramatic activities. There is possible interconncection of musical activities with curriculum for pupils at first grade of primary school too. The work is divided into theoretical and practical parts. The teoretical part provides informations about after-school club and their functions, prevention of social pathological phenomenons, legislative terms of after-school club, school educational program and methodology of music education. The last part of the theoretical section is aimed at methodology. There are games dealing with rhythm, dramatic, movement or art interconnection of music and relaxation with music. The practical part is divided on the characteristics of the organization in which the program was implemented, the program and daily evaluation of the realization of the program. The characterization of the establishment contains description of the whole school, after-school club and children who are registered in this club. The program is segmented into weekly schedules and topics that were created by the curriculum which pupils learn during their lessons. In the daily assesment are described reflections and reactions that were noticed during the program implementation.
Klíčová slova
děti, hudební činnosti, propojení učiva, školní družina, školní vzdělávací program,
Klíčová slova v angličtině
after-school clubs, children, interconnection of curriculum, music activities, school educational program
Rozsah průvodní práce
67 s. (79 538 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřená na vztah dětí k hudbě, na možnosti propojení hudebních prvků s výtvarnými a dramatickými činnostmi. Zabývá se i možným propojením hudebních aktivit s učební látkou žáků 1. stupně ZŠ. Dělí se na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou obsaženy informace o školní družině a jejich funkcích, prevenci sociálně patologických jevů, legislativních podmínkách školní družiny, školním vzdělávacím programu a metodice hudební výchovy. V posledním dílu teoretické části zaměřeném na metodiku nalezneme hry zabývající se rytmem, dramatické, pohybové nebo výtvarné propojení hudby a také relaxace při hudbě. Praktická část je rozdělena na charakteristiku zařízení, ve kterém byl program uskutečněn, samostatný program a denní hodnocení realizace programu. Charakteristika zařízení je rozdělena na popis celé školy, družiny a dětí, které jsou do družiny zapsány. Samostatný program je členěn do týdenních plánů a témat, které byly vytvořeny podle látky, kterou se žáci v danou dobu probírají i ve vyučovacích hodinách. V denním hodnocení jsou popsány postřehy a reakce, které byly vypozorovány při realizaci programu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the children´s relationship to the music and on the opportunity of interconnection of musical elements with art and dramatic activities. There is possible interconncection of musical activities with curriculum for pupils at first grade of primary school too. The work is divided into theoretical and practical parts. The teoretical part provides informations about after-school club and their functions, prevention of social pathological phenomenons, legislative terms of after-school club, school educational program and methodology of music education. The last part of the theoretical section is aimed at methodology. There are games dealing with rhythm, dramatic, movement or art interconnection of music and relaxation with music. The practical part is divided on the characteristics of the organization in which the program was implemented, the program and daily evaluation of the realization of the program. The characterization of the establishment contains description of the whole school, after-school club and children who are registered in this club. The program is segmented into weekly schedules and topics that were created by the curriculum which pupils learn during their lessons. In the daily assesment are described reflections and reactions that were noticed during the program implementation.
Klíčová slova
děti, hudební činnosti, propojení učiva, školní družina, školní vzdělávací program,
Klíčová slova v angličtině
after-school clubs, children, interconnection of curriculum, music activities, school educational program
Zásady pro vypracování
Cíle:
Vytvořit, realizovat a zhodnotit program pro školní družinu zaměřený na vztah k hudbě a jejímu propojení s učivem pro 1. stupeň ZŠ
Požadavky:
Vytvořit a uskutečnit hudební program pro školní družinu.
Vytvořit týdenní témata podle školního vzdělávacího plánu příslušné školy.
Hodnocení průběhu výukových bloků
Metody:
Pozorování (hodnotící arch), realizace projektu, analýza průběhu projektu, zhodnocení
Zásady pro vypracování
Cíle:
Vytvořit, realizovat a zhodnotit program pro školní družinu zaměřený na vztah k hudbě a jejímu propojení s učivem pro 1. stupeň ZŠ
Požadavky:
Vytvořit a uskutečnit hudební program pro školní družinu.
Vytvořit týdenní témata podle školního vzdělávacího plánu příslušné školy.
Hodnocení průběhu výukových bloků
Metody:
Pozorování (hodnotící arch), realizace projektu, analýza průběhu projektu, zhodnocení
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, B.; PÁVKOVÁ, J. a kol. Školní družina. Vyd. 3., aktualiz. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-900-2
HÁJEK, B. Jak vytvořit vzdělávací program pro školní družiny. Vyd. 1., Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-233-1
ŠIMANOVSKÝ, Z.; TICHÁ, A. Hrajeme si s písničkou: Zpěvník s návody na hry pro děti. Hrajeme si s písničkou. Vyd. 1., Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0097-0
KULHÁNKOVÁ, E. Hudebně pohybová výchova: metodická příručka pro hudební výchovu ve škole. Vyd. 1., Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-437-0
RVP ZV. [online]. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2007. [cit. 2013-03-11]. Dostupné z WWW:.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, B.; PÁVKOVÁ, J. a kol. Školní družina. Vyd. 3., aktualiz. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-900-2
HÁJEK, B. Jak vytvořit vzdělávací program pro školní družiny. Vyd. 1., Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-233-1
ŠIMANOVSKÝ, Z.; TICHÁ, A. Hrajeme si s písničkou: Zpěvník s návody na hry pro děti. Hrajeme si s písničkou. Vyd. 1., Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0097-0
KULHÁNKOVÁ, E. Hudebně pohybová výchova: metodická příručka pro hudební výchovu ve škole. Vyd. 1., Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-437-0
RVP ZV. [online]. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2007. [cit. 2013-03-11]. Dostupné z WWW:.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, plány
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.