Za cíl své bakalářské práce jsem si zvolila realizaci dlouhodobého projektu v MŠ
Klášterní 466. Spolu s dětmi jsme během 4 měsíců nacvičily divadelní představení, které
se nakonec odehrálo před rodiči a další třídou v MŠ.
Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. První obsahuje základní vymezení projektové
výuky, ve druhé analyzuji specifika předškolní pedagogiky a ve třetí představuji MŠ
Klášterní, přičemž pozornost je věnována zejména analýze ŠVP této předškolní instituce.
V praktické části jsem navrhla a realizovala projekt "Hrajeme si s pohádkou." V závěru
práce popisuji vyhodnocení projektu a návrh zásad tvoření dlouhodobých projektů.
Anotace v angličtině
The aim of my thesis isto implement a long-term project in kindergarten MŠ Klášterní
466. In four months we put togetherchildren theatrical performance, which eventually
happened in front of parents and other classes in kindergarten.
The theoretical part is divided into three chapters. The first contains the basic definition
of project teaching in the second part I analyze the specifics of pre-school education and in
the third part I introduce kindergarten MŠ Klášterní 466, particular attention is paid to the
analysis of the SEP preschool institutions. In the practical part, I designed and
implemented the project "Playing with the fairytale". In the end of my thesis I describe the
evaluation of the project and the draft principles for forming long-term projects.
Klíčová slova
projekt, projektová výuka, děti, mateřská škola, hra, divadelní představení,
aktivita
Za cíl své bakalářské práce jsem si zvolila realizaci dlouhodobého projektu v MŠ
Klášterní 466. Spolu s dětmi jsme během 4 měsíců nacvičily divadelní představení, které
se nakonec odehrálo před rodiči a další třídou v MŠ.
Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. První obsahuje základní vymezení projektové
výuky, ve druhé analyzuji specifika předškolní pedagogiky a ve třetí představuji MŠ
Klášterní, přičemž pozornost je věnována zejména analýze ŠVP této předškolní instituce.
V praktické části jsem navrhla a realizovala projekt "Hrajeme si s pohádkou." V závěru
práce popisuji vyhodnocení projektu a návrh zásad tvoření dlouhodobých projektů.
Anotace v angličtině
The aim of my thesis isto implement a long-term project in kindergarten MŠ Klášterní
466. In four months we put togetherchildren theatrical performance, which eventually
happened in front of parents and other classes in kindergarten.
The theoretical part is divided into three chapters. The first contains the basic definition
of project teaching in the second part I analyze the specifics of pre-school education and in
the third part I introduce kindergarten MŠ Klášterní 466, particular attention is paid to the
analysis of the SEP preschool institutions. In the practical part, I designed and
implemented the project "Playing with the fairytale". In the end of my thesis I describe the
evaluation of the project and the draft principles for forming long-term projects.
Klíčová slova
projekt, projektová výuka, děti, mateřská škola, hra, divadelní představení,
aktivita
Cíl:
Vlastní návrh, realizace a reflexe projektového programu pro MŠ Klášterní 466.
Požadavky:
Rešerše a analýza odborné literatury.
Vymezení základních pojmů.
Charakteristika mateřské školy, jejího ŠVP.
Charakteristika vybrané třídy běžného typu a třídy speciální.
Role projektů v kontextu ŠVP a přehled nejdůležitějších projektů za poslední 2 roky.
Analýza projektu Z barevných kostek stavíme hrad, cíle, obsah a podmínky jeho realizace, SWOT analýza realizovaného projektu.
Model inkluze dětí se speciálními vzdělávacími potřebami během realizace projektu.
Vyhodnocení projektu, reflexe výstupů projektu ze strany pedagogů MŠ.
Návrh zásad tvoření dlouhodobých školních a třídních projektů pro MŠ Klášterní 466.
Metody:
Rešerše odborné literatury, analýza školní dokumentace, pozorování, rozhovory s dětmi, dotazníky pro učitele, SWOT analýza projektu.
Zásady pro vypracování
Cíl:
Vlastní návrh, realizace a reflexe projektového programu pro MŠ Klášterní 466.
Požadavky:
Rešerše a analýza odborné literatury.
Vymezení základních pojmů.
Charakteristika mateřské školy, jejího ŠVP.
Charakteristika vybrané třídy běžného typu a třídy speciální.
Role projektů v kontextu ŠVP a přehled nejdůležitějších projektů za poslední 2 roky.
Analýza projektu Z barevných kostek stavíme hrad, cíle, obsah a podmínky jeho realizace, SWOT analýza realizovaného projektu.
Model inkluze dětí se speciálními vzdělávacími potřebami během realizace projektu.
Vyhodnocení projektu, reflexe výstupů projektu ze strany pedagogů MŠ.
Návrh zásad tvoření dlouhodobých školních a třídních projektů pro MŠ Klášterní 466.
Metody:
Rešerše odborné literatury, analýza školní dokumentace, pozorování, rozhovory s dětmi, dotazníky pro učitele, SWOT analýza projektu.
Seznam doporučené literatury
TOMKOVÁ, Anna, Jitka KAŠOVÁ a Markéta DVOŘÁKOVÁ. Učíme v projektech. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 176 s. ISBN 978-807-3675-271.
PŘIKRYLOVÁ, Milada. Pohyb v tématech: hrajeme si : barevné kamínky. Dotisk 1. vyd. Ilustrace Gabriela Přikrylová. Kroměříž: Přikrylová Milada Plus, c2004, 3 sv. Hrajeme si. ISBN 978-80-87165-05-83.
SVOBODOVÁ, Eva. Vzdělávání v mateřské škole: školní a třídní vzdělávací program. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 166 s. ISBN 978-807-3677-749.
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání.
Dostupné internetové stránky: http://rvp.cz/
Seznam doporučené literatury
TOMKOVÁ, Anna, Jitka KAŠOVÁ a Markéta DVOŘÁKOVÁ. Učíme v projektech. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 176 s. ISBN 978-807-3675-271.
PŘIKRYLOVÁ, Milada. Pohyb v tématech: hrajeme si : barevné kamínky. Dotisk 1. vyd. Ilustrace Gabriela Přikrylová. Kroměříž: Přikrylová Milada Plus, c2004, 3 sv. Hrajeme si. ISBN 978-80-87165-05-83.
SVOBODOVÁ, Eva. Vzdělávání v mateřské škole: školní a třídní vzdělávací program. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 166 s. ISBN 978-807-3677-749.
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání.
Dostupné internetové stránky: http://rvp.cz/
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.