Bakalářská práce zpracovává téma kubistické umění. Cílem práce bylo vytvořit vzdělávací program pro žáky gymnázií zaměřený na kubistické umění. Program byl realizován ve spolupráci s Gymnáziem a Střední odbornou školou pedagogickou Jeronýmova v Liberci.
Bakalářská práce je rozdělena na dva hlavní celky teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce obsahuje potřebnou teorii pro vytvoření programu, vymezuje pojmy jako kubistické umění a jeho formy, výtvarná výchova, specifika vzdělávání dospívajících a v neposlední řadě model učení EUR. Praktická část obsahuje vytvořený vzdělávací program, jeho realizaci a následnou evaluaci.
V příloze je uvedena fotodokumentace, dotazníky a další materiály týkající se programu.
Anotace v angličtině
The bachelor dissertation processes the topic of cubism. The goal of the dissertation was to create an educational program focusing on cubism for secondary school students. The whole educational program was realized in collaboration with the Comprehensive and pedagogical secondary school Jeronýmova in Liberec.
The Bachelor dissertation contains the necessary theory for creating the program, delimits the terms as cubism and its forms, art, specification of the adolescent education, and last but not least the model of EUR learning. The practical part contains the created educational program, its realization and evaluation afterwards.
The attachement includes the photodocumentation, questionnaires and other program materials.
Klíčová slova
kubistické umění, třífázový model učení, projektová výuka, dospívající
Bakalářská práce zpracovává téma kubistické umění. Cílem práce bylo vytvořit vzdělávací program pro žáky gymnázií zaměřený na kubistické umění. Program byl realizován ve spolupráci s Gymnáziem a Střední odbornou školou pedagogickou Jeronýmova v Liberci.
Bakalářská práce je rozdělena na dva hlavní celky teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce obsahuje potřebnou teorii pro vytvoření programu, vymezuje pojmy jako kubistické umění a jeho formy, výtvarná výchova, specifika vzdělávání dospívajících a v neposlední řadě model učení EUR. Praktická část obsahuje vytvořený vzdělávací program, jeho realizaci a následnou evaluaci.
V příloze je uvedena fotodokumentace, dotazníky a další materiály týkající se programu.
Anotace v angličtině
The bachelor dissertation processes the topic of cubism. The goal of the dissertation was to create an educational program focusing on cubism for secondary school students. The whole educational program was realized in collaboration with the Comprehensive and pedagogical secondary school Jeronýmova in Liberec.
The Bachelor dissertation contains the necessary theory for creating the program, delimits the terms as cubism and its forms, art, specification of the adolescent education, and last but not least the model of EUR learning. The practical part contains the created educational program, its realization and evaluation afterwards.
The attachement includes the photodocumentation, questionnaires and other program materials.
Klíčová slova
kubistické umění, třífázový model učení, projektová výuka, dospívající
Cíl:
- vytvořit výtvarný vzdělávací program se zaměřením na kubistické umění pro žáky osmiletého gymnázia
- realizovat program
- vyhodnotit program s cílovou skupinou
Požadavky:
- zpracovat základní informace o kubismu dle prostudované literatury
- navrhnout program pro cílovou skupinu
- zmapovat průběh s výsledky programu
Metody:
- vědomostní test
- kvaziexperiment
- aktivní tvorba
- reflexe
Zásady pro vypracování
Cíl:
- vytvořit výtvarný vzdělávací program se zaměřením na kubistické umění pro žáky osmiletého gymnázia
- realizovat program
- vyhodnotit program s cílovou skupinou
Požadavky:
- zpracovat základní informace o kubismu dle prostudované literatury
- navrhnout program pro cílovou skupinu
- zmapovat průběh s výsledky programu
Metody:
- vědomostní test
- kvaziexperiment
- aktivní tvorba
- reflexe
Seznam doporučené literatury
1) ŠAMŠULA, P., HIRSCHOVÁ, J., 2006. Průvodce výtvarným uměním. vyd. 3. Úvaly: Albra. ISBN 80-736-1005-1.
2) LAHODA, V., NEŠLEHOVÁ, M., PLATOVSKÁ, M., 1998. Dějiny českého výtvarného umění 1890 - 1938. Praha: Academia. ISBN 80-200-0587-0.
3) ŠVESTKA, J., 2006. Český kubismus: 1909-1925 : malířství : sochařství : architektura : design. Praha: Modernista. ISBN 80-239-6658-8.
4) ZÁLEŠÁK, J., HORÁČEK, R., 2007. Aktuální otázky zprostředkování umění: teorie a praxe galerijní pedagogiky, vizuální kultura a výtvarná výchova. Brno: Masarykova univerzita. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně, sv.101. ISBN 978-802-1043-718.
5) MARTINY, A., 1979. Picasso und der Kubismus. Mnichov: Schuler Verlagsgesellschaft. ISBN 3-7796-5010-X
Seznam doporučené literatury
1) ŠAMŠULA, P., HIRSCHOVÁ, J., 2006. Průvodce výtvarným uměním. vyd. 3. Úvaly: Albra. ISBN 80-736-1005-1.
2) LAHODA, V., NEŠLEHOVÁ, M., PLATOVSKÁ, M., 1998. Dějiny českého výtvarného umění 1890 - 1938. Praha: Academia. ISBN 80-200-0587-0.
3) ŠVESTKA, J., 2006. Český kubismus: 1909-1925 : malířství : sochařství : architektura : design. Praha: Modernista. ISBN 80-239-6658-8.
4) ZÁLEŠÁK, J., HORÁČEK, R., 2007. Aktuální otázky zprostředkování umění: teorie a praxe galerijní pedagogiky, vizuální kultura a výtvarná výchova. Brno: Masarykova univerzita. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně, sv.101. ISBN 978-802-1043-718.
5) MARTINY, A., 1979. Picasso und der Kubismus. Mnichov: Schuler Verlagsgesellschaft. ISBN 3-7796-5010-X
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.