Bakalářská práce se zabývá tématem akční umění a jeho zprostředkováním. Cílem práce bylo vytvořit vzdělávací program, který představí a zároveň usnadní pochopení vybraných forem umění konkrétní skupině seniorů. Program byl realizován ve spolupráci s Komunitním střediskem Kontakt Liberec.
Celá práce se dělí na dvě hlavní části: teoretickou a praktickou. Teoretická část práce představuje potřebnou teorii pro přípravu vlastního programu, objasňuje pojmy jako akční umění, zprostředkování umění, zážitek v umění, senior, atd. V praktické části je představen vytvořený vzdělávací program, jeho příprava, realizace a evaluace.
Příloha obsahuje podrobný popis realizace programu, fotodokumentaci a další materiály k programu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with action art and its mediation. The aim was to create an educational program which will introduce and facilitate understanding of selected art forms for a specific group of seniors. The program was implemented in collaboration with the Community Centre "Kontakt" Liberec.
The entire work is divided into two parts: theoretical and practical. The theoretical part presents the theory needed for the preparation of the program itself, explains concepts such as action art, the mediation of art, experience in art, senior, etc. The practical part presents a training program, its preparation, implementation and evaluation.
The attachment contains a detailed description of the program, photographs and other materials for the program.
Klíčová slova
zprostředkování umění, akční umění, zážitek v umění, třífázový model učení, senior
Klíčová slova v angličtině
mediation of art, action art, experience in art, three-phase model of learning, senior
Rozsah průvodní práce
60 s. (117 310 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá tématem akční umění a jeho zprostředkováním. Cílem práce bylo vytvořit vzdělávací program, který představí a zároveň usnadní pochopení vybraných forem umění konkrétní skupině seniorů. Program byl realizován ve spolupráci s Komunitním střediskem Kontakt Liberec.
Celá práce se dělí na dvě hlavní části: teoretickou a praktickou. Teoretická část práce představuje potřebnou teorii pro přípravu vlastního programu, objasňuje pojmy jako akční umění, zprostředkování umění, zážitek v umění, senior, atd. V praktické části je představen vytvořený vzdělávací program, jeho příprava, realizace a evaluace.
Příloha obsahuje podrobný popis realizace programu, fotodokumentaci a další materiály k programu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with action art and its mediation. The aim was to create an educational program which will introduce and facilitate understanding of selected art forms for a specific group of seniors. The program was implemented in collaboration with the Community Centre "Kontakt" Liberec.
The entire work is divided into two parts: theoretical and practical. The theoretical part presents the theory needed for the preparation of the program itself, explains concepts such as action art, the mediation of art, experience in art, senior, etc. The practical part presents a training program, its preparation, implementation and evaluation.
The attachment contains a detailed description of the program, photographs and other materials for the program.
Klíčová slova
zprostředkování umění, akční umění, zážitek v umění, třífázový model učení, senior
Klíčová slova v angličtině
mediation of art, action art, experience in art, three-phase model of learning, senior
Zásady pro vypracování
CÍL:
- Zjistit, zda navržená koncepce programu usnadnila seniorům porozumění vybraným formám výtvarného umění.
POŽADAVKY:
- Vytvořit program představující vybrané formy umění pomocí tvůrčích činností skupině alespoň 8 seniorů.
- Realizovat program formou pravidelných setkání konaných 1x týdně po dobu minimálně 2 měsíců.
- Zpracovat a vyhodnotit získaná data sledující cíl práce.
METODY:
- Anketa před a po ukončení programu
- Zúčastněné pozorování
- Rešerše odborné literatury
Zásady pro vypracování
CÍL:
- Zjistit, zda navržená koncepce programu usnadnila seniorům porozumění vybraným formám výtvarného umění.
POŽADAVKY:
- Vytvořit program představující vybrané formy umění pomocí tvůrčích činností skupině alespoň 8 seniorů.
- Realizovat program formou pravidelných setkání konaných 1x týdně po dobu minimálně 2 měsíců.
- Zpracovat a vyhodnotit získaná data sledující cíl práce.
METODY:
- Anketa před a po ukončení programu
- Zúčastněné pozorování
- Rešerše odborné literatury
Seznam doporučené literatury
MÜHLPACHR, P., 2009. Gerontopedagogika. 2. vyd. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-5029-7.
KLEVETOVÁ, D., DLABALOVÁ, I., 2008. Motivační prvky při práci se seniory. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2169-9.
BABYRÁDOVÁ, H., 2005. Výtvarná dílna. Praha: Triton v koedici s Masarykovou univerzitou v Brně. ISBN 80-7254-705-4.
MORGANOVÁ, P., 2009. Akční umění. 2. dopl. vyd.Olomouc: Nakladatelství J. Vacl. ISBN 978-80-904149-1-4.
CHRÁSKA, M., 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
Seznam doporučené literatury
MÜHLPACHR, P., 2009. Gerontopedagogika. 2. vyd. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-5029-7.
KLEVETOVÁ, D., DLABALOVÁ, I., 2008. Motivační prvky při práci se seniory. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2169-9.
BABYRÁDOVÁ, H., 2005. Výtvarná dílna. Praha: Triton v koedici s Masarykovou univerzitou v Brně. ISBN 80-7254-705-4.
MORGANOVÁ, P., 2009. Akční umění. 2. dopl. vyd.Olomouc: Nakladatelství J. Vacl. ISBN 978-80-904149-1-4.
CHRÁSKA, M., 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.