Bakalářská práce se zabývá tématem sociálních sítí a volného času žáků. Cílem práce je podat přehled fenoménu sociálních sítí ve vztahu k trávení volného času dětí a mládeže. Poukázat na rizika, jimž se mladí uživatelé vystavují.
V teoretické části vymezuji pojem sociálních sítích, jejich historii a nejvýznamnější z nich. Dále popisuji pojem volný čas jeho historii a současné možnosti. V poslední kapitole se věnuji bezpečnosti na internetu, podávám přehled prevence vůči těmto rizikům a navrhuji další možnosti vzdělávání a sebevzdělávání v této oblasti.
V praktické části provádím kvantitativní výzkum založený na dotaznících vlastní konstrukce mezi žáky staršího věku a rozhovoru s pedagogy. Provádím orientační průzkum, mezi žáky, nakolik sociální sítě ovlivňují jejich každodenní život a kolik volného času jim žáci věnují.
Anotace v angličtině
The bachelor´s work deals with social networking and pupils leisure time. The goal of my work is to give an overview of the phenomenom of social networks in relation to leisure activities for childern and youth, and to refer to the risks who exhibit young people.
In the theoretical part I define the concept of social networks, their history and present the most important ones. Then, I describe the concept of leisure time, its history, and current options. The last chapter deals with safety on the Internet, give it overview of the prevention of these risks and suggests other options for education and self-education in this area.
In the practical part, I´m doing quantitative research, based on questionnaires of my own design distributed among students of on older age and interviews teachers. I implement a preliminary research between pupils on how social networks affect their everyday lives and how much free time pupils spend there.
Klíčová slova
Sociální sítě, volný čas, bezpečný internet
Klíčová slova v angličtině
Social networks, leisure time, secure internet
Rozsah průvodní práce
57 s. (85 815 mezer)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá tématem sociálních sítí a volného času žáků. Cílem práce je podat přehled fenoménu sociálních sítí ve vztahu k trávení volného času dětí a mládeže. Poukázat na rizika, jimž se mladí uživatelé vystavují.
V teoretické části vymezuji pojem sociálních sítích, jejich historii a nejvýznamnější z nich. Dále popisuji pojem volný čas jeho historii a současné možnosti. V poslední kapitole se věnuji bezpečnosti na internetu, podávám přehled prevence vůči těmto rizikům a navrhuji další možnosti vzdělávání a sebevzdělávání v této oblasti.
V praktické části provádím kvantitativní výzkum založený na dotaznících vlastní konstrukce mezi žáky staršího věku a rozhovoru s pedagogy. Provádím orientační průzkum, mezi žáky, nakolik sociální sítě ovlivňují jejich každodenní život a kolik volného času jim žáci věnují.
Anotace v angličtině
The bachelor´s work deals with social networking and pupils leisure time. The goal of my work is to give an overview of the phenomenom of social networks in relation to leisure activities for childern and youth, and to refer to the risks who exhibit young people.
In the theoretical part I define the concept of social networks, their history and present the most important ones. Then, I describe the concept of leisure time, its history, and current options. The last chapter deals with safety on the Internet, give it overview of the prevention of these risks and suggests other options for education and self-education in this area.
In the practical part, I´m doing quantitative research, based on questionnaires of my own design distributed among students of on older age and interviews teachers. I implement a preliminary research between pupils on how social networks affect their everyday lives and how much free time pupils spend there.
Klíčová slova
Sociální sítě, volný čas, bezpečný internet
Klíčová slova v angličtině
Social networks, leisure time, secure internet
Zásady pro vypracování
Cíl:
Podat přehled fenoménu sociálních sítí ve vztahu k trávení volného času dětí a mládeže. Poukázat na rizika, jimž se mladí uživatelé vystavují. Podat přehled účinné prevence vůči těmto rizikům. Navrhnout možnosti dalšího vzdělávání a sebevzdělávání v této oblasti.
Požadavky:
Porovnání a analýza nejznámějších sociálních sítí, zejména facebooku. Analyzovat jejich nabídku vzhledem k potřebám dětí a mládeže. Provést orientační průzkum mezi žáky staršího věku, nakolik sociální sítě ovlivňují jejich každodenní život a sociální kontakty a kolik volného času jim žáci věnují. Zabývat se nebezpečím závislosti na internetu, kyberšikany a dalších jevů, nastínit možnosti účinné prevence.
Metody:
Popis a analýza sociálních sítí, sběr základních informací.
Kvantitativní výzkum založený na dotaznících vlastní konstrukce mezi žáky staršího věku a pedagogy volného času.
Zásady pro vypracování
Cíl:
Podat přehled fenoménu sociálních sítí ve vztahu k trávení volného času dětí a mládeže. Poukázat na rizika, jimž se mladí uživatelé vystavují. Podat přehled účinné prevence vůči těmto rizikům. Navrhnout možnosti dalšího vzdělávání a sebevzdělávání v této oblasti.
Požadavky:
Porovnání a analýza nejznámějších sociálních sítí, zejména facebooku. Analyzovat jejich nabídku vzhledem k potřebám dětí a mládeže. Provést orientační průzkum mezi žáky staršího věku, nakolik sociální sítě ovlivňují jejich každodenní život a sociální kontakty a kolik volného času jim žáci věnují. Zabývat se nebezpečím závislosti na internetu, kyberšikany a dalších jevů, nastínit možnosti účinné prevence.
Metody:
Popis a analýza sociálních sítí, sběr základních informací.
Kvantitativní výzkum založený na dotaznících vlastní konstrukce mezi žáky staršího věku a pedagogy volného času.
Seznam doporučené literatury
LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-1284-0.
PAVLÍČEK, A. Nová média a sociální sítě. Vyd. 1. Praha: Oeconomica, 2010. ISBN 978-80-245-1742-1.
KULHÁNKOVÁ, H. a ČAMEK J. Fenomén facebook. 1. vyd. Kladno: BigOak, 2010. ISBN 978-80-904764-0-0.
HÁJEK, B., HOFBAUER B., a PÁVKOVÁ J. Pedagogické ovlivňování volného času : trendy pedagogiky volného času. Vyd. 2. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0030-7.
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Seznam doporučené literatury
LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-1284-0.
PAVLÍČEK, A. Nová média a sociální sítě. Vyd. 1. Praha: Oeconomica, 2010. ISBN 978-80-245-1742-1.
KULHÁNKOVÁ, H. a ČAMEK J. Fenomén facebook. 1. vyd. Kladno: BigOak, 2010. ISBN 978-80-904764-0-0.
HÁJEK, B., HOFBAUER B., a PÁVKOVÁ J. Pedagogické ovlivňování volného času : trendy pedagogiky volného času. Vyd. 2. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0030-7.
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.