Bakalářská práce se zabývá Klasickými tanci a jejich působením na žáka základní školy ve volném čase. Teoretická část je zaměřena na taneční výchovu a její začlenění do výuky. Praktická část obsahuje návrhy hudebně pohybových a tanečních her a aplikování tance do výuky. Obsahuje také výzkumnou část, do které spadá dotazník, výzkumné otázky a hodnocení.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with classical dance and its effects on primary school pupils in their free time. The theoretical part focuses on dance education and its integration into teaching process. The practical part contains proposals of music, movement and dance games and their application in the teaching of dance. It also includes research which it questionnaire, research questions and evaluation.
Klíčová slova
Tanec, taneční výchova, pohybová výchova, výchova, vzdělávání, pohybové schopnosti, pohyb
Klíčová slova v angličtině
Dance, dancing education, motion education, education, movement skills, motion
Rozsah průvodní práce
66 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá Klasickými tanci a jejich působením na žáka základní školy ve volném čase. Teoretická část je zaměřena na taneční výchovu a její začlenění do výuky. Praktická část obsahuje návrhy hudebně pohybových a tanečních her a aplikování tance do výuky. Obsahuje také výzkumnou část, do které spadá dotazník, výzkumné otázky a hodnocení.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with classical dance and its effects on primary school pupils in their free time. The theoretical part focuses on dance education and its integration into teaching process. The practical part contains proposals of music, movement and dance games and their application in the teaching of dance. It also includes research which it questionnaire, research questions and evaluation.
Klíčová slova
Tanec, taneční výchova, pohybová výchova, výchova, vzdělávání, pohybové schopnosti, pohyb
Klíčová slova v angličtině
Dance, dancing education, motion education, education, movement skills, motion
Zásady pro vypracování
Cíl:
Porovnáním dvou konkrétních tanečních center zjistit, co nabízejí taneční centra běžným žákům základních škol a jakou mají nabídku pro žáky se speciálními zdravotními potřebami. Navrhnout možnosti dalšího rozvoje činnosti center z hlediska inkluzivní pedagogiky volného času.
Požadavky:
Komparace dvou tanečních center. Analyzovat možnosti pedagogického působení tanečních center. Vyhodnocení individuální půlroční práce s třemi různými věkovými skupinami žáků. Evaluace pomocí kvantitativního výzkumu.
Metody:
Pozorování
Expertní rozhovory
Kvantitativní výzkum založený dotazníku vlastní konstrukce
Zásady pro vypracování
Cíl:
Porovnáním dvou konkrétních tanečních center zjistit, co nabízejí taneční centra běžným žákům základních škol a jakou mají nabídku pro žáky se speciálními zdravotními potřebami. Navrhnout možnosti dalšího rozvoje činnosti center z hlediska inkluzivní pedagogiky volného času.
Požadavky:
Komparace dvou tanečních center. Analyzovat možnosti pedagogického působení tanečních center. Vyhodnocení individuální půlroční práce s třemi různými věkovými skupinami žáků. Evaluace pomocí kvantitativního výzkumu.
Metody:
Pozorování
Expertní rozhovory
Kvantitativní výzkum založený dotazníku vlastní konstrukce
Seznam doporučené literatury
DOSELOVÁ, D.: Terapie tancem: Role tance v dějinách lidstva a v současné psychoterapii. Praha: Grada, 2012. Psyché. ISBN 978-80-247-3711-9.
HÁJEK, B. - HOFBAUER, B. - PÁVKOVÁ, J.: Pedagogické ovlivňování volného času : současné trendy. Bedřich Hájek, Břetislav Hofbauer, Jiřina Pávková. Vyd. 1. Praha : Portál, 2008. 239 s. ISBN 9788073674731.
HŘÍBKOVÁ, L.: Nadání a nadaní: Pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-1998-6.
JURÁŠKOVÁ, J.: Základy pedagogiky nadaných. Praha: IPPP, 2006. ISBN 80-86856-19-4
LANGMEIER, J. a KREJČÍŘOVÁ D.: Vývojová psychologie. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2006. Psyché. ISBN 978-80-247-1284-0.
VÁGNEROVÁ, M.: Vývojová psychologie: Dětství a dospívání. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2006. ISBN 80-246-0956-8.
Seznam doporučené literatury
DOSELOVÁ, D.: Terapie tancem: Role tance v dějinách lidstva a v současné psychoterapii. Praha: Grada, 2012. Psyché. ISBN 978-80-247-3711-9.
HÁJEK, B. - HOFBAUER, B. - PÁVKOVÁ, J.: Pedagogické ovlivňování volného času : současné trendy. Bedřich Hájek, Břetislav Hofbauer, Jiřina Pávková. Vyd. 1. Praha : Portál, 2008. 239 s. ISBN 9788073674731.
HŘÍBKOVÁ, L.: Nadání a nadaní: Pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-1998-6.
JURÁŠKOVÁ, J.: Základy pedagogiky nadaných. Praha: IPPP, 2006. ISBN 80-86856-19-4
LANGMEIER, J. a KREJČÍŘOVÁ D.: Vývojová psychologie. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2006. Psyché. ISBN 978-80-247-1284-0.
VÁGNEROVÁ, M.: Vývojová psychologie: Dětství a dospívání. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2006. ISBN 80-246-0956-8.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.