Předmětem bakalářské práce je navrhnout, zrealizovat a vyhodnotit taneční program v rámci prevence patologických jevů - "TANEC JE NEJLEPŠÍ droga". Práce je rozdělena do dvou hlavních kapitol. V teoretické části jsou shrnuty dostupné poznatky, názory, vjemy týkající se drog a jejich prevence. Práce pojednává o příčinách zneužívání návykových látek v prepubertálním věku se zaměřením na roli pedagoga v procesu protidrogové prevence konkrétně učitele tance. Dominantním tématem je tanec jako takový, jeho psychologie, působnost na osobnost, prostředek sebevyjádření, taneční terapii. Praktická část podrobně rozebírá navržený a zrealizovaný program, zaměřený na zjištění postojů dětí-mládeže k volnočasovým aktivitám a k protidrogové prevenci. Cílem programu je přispět k rozšíření možných obzorů protidrogové prevence, jiným netradičním způsobem a eventuálním zavedením tohoto programu do škol.
Anotace v angličtině
Subject of this thesis is to design, implement and evaluate a dance program for the prevention of pathological phenomena - " dancing is the best drug." The work is divided into two main chapters. In the theoretical part I tried to summarize the available knowledge , beliefs , perceptions regarding drugs and their prevention. Deal with the causes of substance abuse in prepubertal age . I concentrated on the role of the teacher in the process of drug prevention in possibly my dance teacher . I present in my work such as dance . His psychology, the scope of the personality, the means of self-expression . I mention dance therapy . In the practical part I analyze in detail designed and constructed program. Aims to identify the children - youth leisure activities and prevention against drugs. The program aims to contribute to the expansion of horizons of possible prevention against drugs other non-traditional way and one might , for example, introducing in this way to school .
drug prevention, causes, recreational educator, dance, individual personality, program
Rozsah průvodní práce
70 s. (122 506 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem bakalářské práce je navrhnout, zrealizovat a vyhodnotit taneční program v rámci prevence patologických jevů - "TANEC JE NEJLEPŠÍ droga". Práce je rozdělena do dvou hlavních kapitol. V teoretické části jsou shrnuty dostupné poznatky, názory, vjemy týkající se drog a jejich prevence. Práce pojednává o příčinách zneužívání návykových látek v prepubertálním věku se zaměřením na roli pedagoga v procesu protidrogové prevence konkrétně učitele tance. Dominantním tématem je tanec jako takový, jeho psychologie, působnost na osobnost, prostředek sebevyjádření, taneční terapii. Praktická část podrobně rozebírá navržený a zrealizovaný program, zaměřený na zjištění postojů dětí-mládeže k volnočasovým aktivitám a k protidrogové prevenci. Cílem programu je přispět k rozšíření možných obzorů protidrogové prevence, jiným netradičním způsobem a eventuálním zavedením tohoto programu do škol.
Anotace v angličtině
Subject of this thesis is to design, implement and evaluate a dance program for the prevention of pathological phenomena - " dancing is the best drug." The work is divided into two main chapters. In the theoretical part I tried to summarize the available knowledge , beliefs , perceptions regarding drugs and their prevention. Deal with the causes of substance abuse in prepubertal age . I concentrated on the role of the teacher in the process of drug prevention in possibly my dance teacher . I present in my work such as dance . His psychology, the scope of the personality, the means of self-expression . I mention dance therapy . In the practical part I analyze in detail designed and constructed program. Aims to identify the children - youth leisure activities and prevention against drugs. The program aims to contribute to the expansion of horizons of possible prevention against drugs other non-traditional way and one might , for example, introducing in this way to school .
drug prevention, causes, recreational educator, dance, individual personality, program
Zásady pro vypracování
Cíl:
Cílem je navrhnout, realizovat a vyhodnotit taneční program v rámci prevence patologických jevů - "TANEC JE NEJLEPŠÍ droga". Tento program by měl napomoci ke zdravému sebepojetí a sebehodnocení účastníků, uvědomování si vlastního těla, radosti z pohybu a vnímání hudby. Program bude realizován v pěti blocích.
Požadavky:
Studium literatury, pravidelné konzultace, práce se skupinou, průběžné vyhodnocování lekcí
Metody:
Pozorování, rozhovor, metody a techniky moderního tance, metody a techniky dramatické výchovy
Zásady pro vypracování
Cíl:
Cílem je navrhnout, realizovat a vyhodnotit taneční program v rámci prevence patologických jevů - "TANEC JE NEJLEPŠÍ droga". Tento program by měl napomoci ke zdravému sebepojetí a sebehodnocení účastníků, uvědomování si vlastního těla, radosti z pohybu a vnímání hudby. Program bude realizován v pěti blocích.
Požadavky:
Studium literatury, pravidelné konzultace, práce se skupinou, průběžné vyhodnocování lekcí
Metody:
Pozorování, rozhovor, metody a techniky moderního tance, metody a techniky dramatické výchovy
Seznam doporučené literatury
Vývojová psychologie: dětství, dospělost a stáří. 1. vyd. Praha : Portál, 2000. 522 stran. ISBN 80-7178-308-0
Blížkovská, J. Úvod do taneční terapie, 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1999.103 s. ISBN 80-210-2100-4
Dorážka, P. - Konrádová, P. - Heřmánek, Z. - Kománková, Beaty, bigbeaty, breakbeaty, 1.vyd. Praha: Maťa, 1998. 321s. ISBN 80-85905-37-X
Csémy, L. - Sovinová, H. - Komárek, J. Drogy a taneční scéna, 1.vyd. Praha: Státní zdravotní ústav, 2000. 41 s. ISBN 80-7071-167-1
MACHKOVÁ E. Metodika dramatické výchovy. Ipos: Praha, 1999. ISBN 80-7068-105-5
PAYNE, Helen. Kreativní pohyb a tanec ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Helen Payneová. Vyd. 1. Praha : Portál, 1999. 239 s. ISBN 80-7178-213-0.
Seznam doporučené literatury
Vývojová psychologie: dětství, dospělost a stáří. 1. vyd. Praha : Portál, 2000. 522 stran. ISBN 80-7178-308-0
Blížkovská, J. Úvod do taneční terapie, 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1999.103 s. ISBN 80-210-2100-4
Dorážka, P. - Konrádová, P. - Heřmánek, Z. - Kománková, Beaty, bigbeaty, breakbeaty, 1.vyd. Praha: Maťa, 1998. 321s. ISBN 80-85905-37-X
Csémy, L. - Sovinová, H. - Komárek, J. Drogy a taneční scéna, 1.vyd. Praha: Státní zdravotní ústav, 2000. 41 s. ISBN 80-7071-167-1
MACHKOVÁ E. Metodika dramatické výchovy. Ipos: Praha, 1999. ISBN 80-7068-105-5
PAYNE, Helen. Kreativní pohyb a tanec ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Helen Payneová. Vyd. 1. Praha : Portál, 1999. 239 s. ISBN 80-7178-213-0.
Přílohy volně vložené
2 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.