Práce si klade za cíl zmapovat vztah mezi výchovou v dětství a vlastním rodičovským výchovným stylem. První část se zabývá problematikou výchovy. Snaží se zpřesnit pojem výchovy, souvislosti mezi výchovou a vzděláváním, popsat důsledky působení různých výchovných stylů na dítě a jeho následné chování a jednání ve společnosti. Druhá část je zaměřena na zkoumání výchovného stylu rodiny. Pokouší se zhodnotit, jaký vliv má výchovný styl rodičů na výchovu dalších generací. V práci se zabývám dospělými, kteří mají za sebou negativní zkušenost s autoritativní výchovou (byla na nich praktikována), v době, kdy její zkoumání bylo v našich zemích teprve v počátcích. Dále se zabývám CAN syndromem, jehož pojmenování, klasifikace a diagnostika bylo u nás v této době (1960 - 1990) také teprve v začátcích. Jsem si vědom, že téma je široké a rozsah bakalářské práce velmi omezený a tak se nesnažím vyvodit obecné závěry, ale pouze zhodnotit možné souvislosti se zažitou výchovou a následným výchovným stylem čtyř respondentů.
Anotace v angličtině
The work aims to map the relationship between childhood and education in their own parental educational style. The first part deals with education. It seeks to refine the concept of education, the connection between education and training, to describe the effects of different educational styles on the child and his subsequent conduct and behavior in society. The second part focuses on examining educational family style. Attempts to assess the influence of parenting style of parents to educate future generations. At work I deal with adults who have had a negative experience with authoritarian upbringing (she was the one practiced) at the time of her investigation has been in our country in its infancy. I also deal with CAN syndrome, whose name, classification and diagnosis was with us at this time (1960 - 1990) also still in its infancy. I am aware that the subject is a wide range of undergraduate work is very limited, so do not try to draw general conclusions, but only to evaluate the possible relationship to experience education and subsequent educational style four respondents.
Klíčová slova
Výchova, výchovné styly, autorita, rodina, CAN syndrom.
Klíčová slova v angličtině
Education, Educational styles, Authority, Family, CAN syndrome
Rozsah průvodní práce
65 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce si klade za cíl zmapovat vztah mezi výchovou v dětství a vlastním rodičovským výchovným stylem. První část se zabývá problematikou výchovy. Snaží se zpřesnit pojem výchovy, souvislosti mezi výchovou a vzděláváním, popsat důsledky působení různých výchovných stylů na dítě a jeho následné chování a jednání ve společnosti. Druhá část je zaměřena na zkoumání výchovného stylu rodiny. Pokouší se zhodnotit, jaký vliv má výchovný styl rodičů na výchovu dalších generací. V práci se zabývám dospělými, kteří mají za sebou negativní zkušenost s autoritativní výchovou (byla na nich praktikována), v době, kdy její zkoumání bylo v našich zemích teprve v počátcích. Dále se zabývám CAN syndromem, jehož pojmenování, klasifikace a diagnostika bylo u nás v této době (1960 - 1990) také teprve v začátcích. Jsem si vědom, že téma je široké a rozsah bakalářské práce velmi omezený a tak se nesnažím vyvodit obecné závěry, ale pouze zhodnotit možné souvislosti se zažitou výchovou a následným výchovným stylem čtyř respondentů.
Anotace v angličtině
The work aims to map the relationship between childhood and education in their own parental educational style. The first part deals with education. It seeks to refine the concept of education, the connection between education and training, to describe the effects of different educational styles on the child and his subsequent conduct and behavior in society. The second part focuses on examining educational family style. Attempts to assess the influence of parenting style of parents to educate future generations. At work I deal with adults who have had a negative experience with authoritarian upbringing (she was the one practiced) at the time of her investigation has been in our country in its infancy. I also deal with CAN syndrome, whose name, classification and diagnosis was with us at this time (1960 - 1990) also still in its infancy. I am aware that the subject is a wide range of undergraduate work is very limited, so do not try to draw general conclusions, but only to evaluate the possible relationship to experience education and subsequent educational style four respondents.
Klíčová slova
Výchova, výchovné styly, autorita, rodina, CAN syndrom.
Klíčová slova v angličtině
Education, Educational styles, Authority, Family, CAN syndrome
Zásady pro vypracování
Kazuistika - popis 4 konkrétních případů výchovného rodičovského stylu.
Kvalitativní výzkum - popis jak tito jednotlivci nahlížejí, chápou a interpretují výchovné styly.
Strukturovaný rozhovor - provedení strukturované diskuse všech zúčastněných
Cíl - Hlavním cílem předkládané bakalářské práce je zhodnocení názorů dotazovaných na autoritativní výchovu, bez vyvození obecných závěrů .
Zásady pro vypracování
Kazuistika - popis 4 konkrétních případů výchovného rodičovského stylu.
Kvalitativní výzkum - popis jak tito jednotlivci nahlížejí, chápou a interpretují výchovné styly.
Strukturovaný rozhovor - provedení strukturované diskuse všech zúčastněných
Cíl - Hlavním cílem předkládané bakalářské práce je zhodnocení názorů dotazovaných na autoritativní výchovu, bez vyvození obecných závěrů .
Seznam doporučené literatury
ČÁP, Jan. Psychologie výchovy a vyučování. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1993. ISBN 80-7066-534-3.
MATĚJČEK, Z., DYTRICH, Z. Děti rodina a stres, vybrané kapitoly z prevence psychické zátěže u dětí. Praha : Galén. 1994. 214 s. ISBN 80-85824-06-X.
PELIKÁN, Jiří. Výchova jako teoretický problém. 1. vyd. Ostrava: Amosium servis, 1995. ISBN 80-85498-27-8.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství, dospělost, stáří. 1. vyd. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, Jan. Psychologie výchovy a vyučování. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1993. ISBN 80-7066-534-3.
MATĚJČEK, Z., DYTRICH, Z. Děti rodina a stres, vybrané kapitoly z prevence psychické zátěže u dětí. Praha : Galén. 1994. 214 s. ISBN 80-85824-06-X.
PELIKÁN, Jiří. Výchova jako teoretický problém. 1. vyd. Ostrava: Amosium servis, 1995. ISBN 80-85498-27-8.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství, dospělost, stáří. 1. vyd. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0.
Přílohy volně vložené
1 x CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.