Cílem bakalářské práce bylo využití netradičních sportovních her v adaptačním kurzu pro věkovou skupinu 15-19 let. Úvodní část práce vymezuje pojmy hra, netradiční sportovní hry a jejich využití. Navazující kapitola charakterizuje adolescenci jako cílovou věkovou skupinu, s níž se pracuje během realizace programu adaptačního kurzu. Další části práce se zabývají významem adaptačních kurzů pro rámcově vzdělávací program.
Stěžejní část práce dokumentuje zařazení konkrétních netradičních sportovních her (brännball, faustball, lesní golf, obrácená vybíjená, ringo) do programu adaptačního kurzu, konaného pod záštitou Střední lesnické školy a Střední odborné školy sociální ve Šluknově. Použité metody (pozorování, rozhovory a anketní šetření) s 37 respondenty, následná evaluace a výsledky dotazníků hodnotí předposlední kapitola.
V závěrečné části je podáno celkové zhodnocení a návrh na zlepšení současného stavu adaptačních kurzů. Tato práce by měla přispět k rozšíření programu adaptačních kurzů a ke zlepšení účelné adaptace adolescentů na nové sociální prostředí.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis was using non-traditional sports games in the adaptation course for the age group 15-19 years. Introductory part of the work defines concept game, non-traditional sports games and their using. The next chapter charakterizes adolescence as a target age group with which is works during the programme implementation of the adaptation course. The next parts of the work deals with the importance of adaptation courses for the general education programme.
The key part of the work documents the specific inclusion of non-traditional sports games ( brännball, faustball, forest golf, reverse dodgeball, ringo) to the programme of the adaptation course, held under the auspices of the Secondary forestry School and Secondary School of social studies in Šluknov. Used methods (observation, interviews and questionnaire surveys) with 37 respondents, the subsequent evaluation and results of the questionnaires is evaluated in penultimate chapter.
In the final part is given overal assessment and proposal to improve the current state of adaptation courses. This work should contribute to the expansion of the programme of adaptation courses and improving of practical adaptation of adolescents to new social environment.
Klíčová slova
adaptační kurzy, netradiční hry, prožitková pedagogika, význam her.
Klíčová slova v angličtině
adaptation courses, non-traditional games, experiential education, importance of games.
Rozsah průvodní práce
60 s. (81 895 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce bylo využití netradičních sportovních her v adaptačním kurzu pro věkovou skupinu 15-19 let. Úvodní část práce vymezuje pojmy hra, netradiční sportovní hry a jejich využití. Navazující kapitola charakterizuje adolescenci jako cílovou věkovou skupinu, s níž se pracuje během realizace programu adaptačního kurzu. Další části práce se zabývají významem adaptačních kurzů pro rámcově vzdělávací program.
Stěžejní část práce dokumentuje zařazení konkrétních netradičních sportovních her (brännball, faustball, lesní golf, obrácená vybíjená, ringo) do programu adaptačního kurzu, konaného pod záštitou Střední lesnické školy a Střední odborné školy sociální ve Šluknově. Použité metody (pozorování, rozhovory a anketní šetření) s 37 respondenty, následná evaluace a výsledky dotazníků hodnotí předposlední kapitola.
V závěrečné části je podáno celkové zhodnocení a návrh na zlepšení současného stavu adaptačních kurzů. Tato práce by měla přispět k rozšíření programu adaptačních kurzů a ke zlepšení účelné adaptace adolescentů na nové sociální prostředí.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis was using non-traditional sports games in the adaptation course for the age group 15-19 years. Introductory part of the work defines concept game, non-traditional sports games and their using. The next chapter charakterizes adolescence as a target age group with which is works during the programme implementation of the adaptation course. The next parts of the work deals with the importance of adaptation courses for the general education programme.
The key part of the work documents the specific inclusion of non-traditional sports games ( brännball, faustball, forest golf, reverse dodgeball, ringo) to the programme of the adaptation course, held under the auspices of the Secondary forestry School and Secondary School of social studies in Šluknov. Used methods (observation, interviews and questionnaire surveys) with 37 respondents, the subsequent evaluation and results of the questionnaires is evaluated in penultimate chapter.
In the final part is given overal assessment and proposal to improve the current state of adaptation courses. This work should contribute to the expansion of the programme of adaptation courses and improving of practical adaptation of adolescents to new social environment.
Klíčová slova
adaptační kurzy, netradiční hry, prožitková pedagogika, význam her.
Klíčová slova v angličtině
adaptation courses, non-traditional games, experiential education, importance of games.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Hlavním cílem práce je využití netradičních sportovních her v programu adaptačního kurzu pro věkovou skupinu 15-19 let.
Dílčí cíle práce:
Vymezení netradičních sportovní her.
Zapojení vybraných netradičních sportovních her do programu kurzu.
Anketní šetření mezi účastníky kurzu.
Vyhodnocení ankety.
Na základě provedené evaluace navrhnout případné úpravy programu.
Metody:
pozorování, rozhovory s vybranými respondenty, anketní šetření.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Hlavním cílem práce je využití netradičních sportovních her v programu adaptačního kurzu pro věkovou skupinu 15-19 let.
Dílčí cíle práce:
Vymezení netradičních sportovní her.
Zapojení vybraných netradičních sportovních her do programu kurzu.
Anketní šetření mezi účastníky kurzu.
Vyhodnocení ankety.
Na základě provedené evaluace navrhnout případné úpravy programu.
Metody:
pozorování, rozhovory s vybranými respondenty, anketní šetření.
Seznam doporučené literatury
ČINČERA, J., 2007. Práce s hrou pro profesionály. Havlíčkův Brod: Grada Publishing.ISBN 978-80-247-1974-0
NEUMAN, J., 2003. Cvičení a testy obratnosti, vytrvalosti a síly. Praha: Portál. ISBN 80-7178-730-2
STRAUSS, A., CORBINOVÁ, J., 1999. Základy kvalitativního výzkumu. Postupy a techniky metody Zakotvené teorie. Boskovice: Albert. ISBN 80-85834-60-X
Seznam doporučené literatury
ČINČERA, J., 2007. Práce s hrou pro profesionály. Havlíčkův Brod: Grada Publishing.ISBN 978-80-247-1974-0
NEUMAN, J., 2003. Cvičení a testy obratnosti, vytrvalosti a síly. Praha: Portál. ISBN 80-7178-730-2
STRAUSS, A., CORBINOVÁ, J., 1999. Základy kvalitativního výzkumu. Postupy a techniky metody Zakotvené teorie. Boskovice: Albert. ISBN 80-85834-60-X
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.