Bakalářská práce se zabývá ilustrováním hlavních motivačních faktorů pro volbu volnočasové činnosti u tří vybraných osobností. Autorka v první části teoreticky popisuje osobnost pedagoga volného času z hlediska psychologie a pedagogiky, požadavky na jeho vzdělání a možnosti uplatnění. V druhé praktické části se pomocí analýzy polostrukturovaných rozhovorů a výsledků Eysenckova osobnostního dotazníku snaží odhalit hlavní motivační faktory pro volbu této činnosti jednotlivých osobností a naznačit na několika případech možné souvislosti mezi temperamentem osobnosti a jeho motivací pro výběr a výkon dané profese.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with illustrating the main motivating factors for the choice of leisure activities in three selected personalities. The author describes the first part of the theory of free time teacher personality in terms of psychology and pedagogy requirements for education and job opportunities. The practical element analysis using semi-structured interviews and the result of the Eysenck Personality Questionnaire trying to discover the main motivating factors for the selection of the activity of individual personalities and indicate the number of cases of possible links between temperament and personality of his motivation for the selection and performance of the profession.
Klíčová slova
Pedagog volného času, kompetence, osobnost, charakter, temperament, motivace
Klíčová slova v angličtině
Educator of leisure time, skills, personality, character, temperament, motivation
Rozsah průvodní práce
68 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá ilustrováním hlavních motivačních faktorů pro volbu volnočasové činnosti u tří vybraných osobností. Autorka v první části teoreticky popisuje osobnost pedagoga volného času z hlediska psychologie a pedagogiky, požadavky na jeho vzdělání a možnosti uplatnění. V druhé praktické části se pomocí analýzy polostrukturovaných rozhovorů a výsledků Eysenckova osobnostního dotazníku snaží odhalit hlavní motivační faktory pro volbu této činnosti jednotlivých osobností a naznačit na několika případech možné souvislosti mezi temperamentem osobnosti a jeho motivací pro výběr a výkon dané profese.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with illustrating the main motivating factors for the choice of leisure activities in three selected personalities. The author describes the first part of the theory of free time teacher personality in terms of psychology and pedagogy requirements for education and job opportunities. The practical element analysis using semi-structured interviews and the result of the Eysenck Personality Questionnaire trying to discover the main motivating factors for the selection of the activity of individual personalities and indicate the number of cases of possible links between temperament and personality of his motivation for the selection and performance of the profession.
Klíčová slova
Pedagog volného času, kompetence, osobnost, charakter, temperament, motivace
Klíčová slova v angličtině
Educator of leisure time, skills, personality, character, temperament, motivation
Zásady pro vypracování
Cíle:
Ilustrovat hlavní motivace k volbě činnosti na příkladech konkrétních osobností.
Zjistit, které motivační faktory působí na setrvání u práce volnočasových pedagogů.
Požadavky:
Hloubkové studium odborné literatury z oblasti psychologie osobnosti a pedagogiky volného času.
Pravidelné konzultace s vedoucím BP.
Konzultace s psychologem pro realizaci testu temperamentu (Eysenck) a interpretaci zjištění.
Vytvoření kvalitního dotazníku pro strukturovaný rozhovor.
Metody:
-Eysenckův dotazník jako podpora interpretace zjištěných dat
-Strukturovaný rozhovor
Zásady pro vypracování
Cíle:
Ilustrovat hlavní motivace k volbě činnosti na příkladech konkrétních osobností.
Zjistit, které motivační faktory působí na setrvání u práce volnočasových pedagogů.
Požadavky:
Hloubkové studium odborné literatury z oblasti psychologie osobnosti a pedagogiky volného času.
Pravidelné konzultace s vedoucím BP.
Konzultace s psychologem pro realizaci testu temperamentu (Eysenck) a interpretaci zjištění.
Vytvoření kvalitního dotazníku pro strukturovaný rozhovor.
Metody:
-Eysenckův dotazník jako podpora interpretace zjištěných dat
-Strukturovaný rozhovor
Seznam doporučené literatury
Morgan, D. L. Ohniskové skupiny jako metoda kvalitativního výzkumu. Brno: Psychologický ústav Akademie věd, 2001. ISBN 80-85834-77-4.
Nakonečný, M. Motivace lidského chování. Praha: Academia, 1996. ISBN 80-200-0592-7.
Drapela, V. J. Přehled teorií osobností. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0040-6.
Smékal, V. Pozvání do psychologie osobnosti. Brno: Barrister a Principal, 2009. ISBN 978-80-87029-62-6.
Pávková, J. a kol. Pedagogika volného času. 3., aktualizované vydání. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-423-6.
Miovský, M. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1362-4.
Seznam doporučené literatury
Morgan, D. L. Ohniskové skupiny jako metoda kvalitativního výzkumu. Brno: Psychologický ústav Akademie věd, 2001. ISBN 80-85834-77-4.
Nakonečný, M. Motivace lidského chování. Praha: Academia, 1996. ISBN 80-200-0592-7.
Drapela, V. J. Přehled teorií osobností. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0040-6.
Smékal, V. Pozvání do psychologie osobnosti. Brno: Barrister a Principal, 2009. ISBN 978-80-87029-62-6.
Pávková, J. a kol. Pedagogika volného času. 3., aktualizované vydání. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-423-6.
Miovský, M. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1362-4.
Přílohy volně vložené
1 CD-ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.