Bakalářská práce se zabývá specifiky a metodikou vedení dětského pěveckého
souboru založeného při mateřské škole. Konkretizovány jsou zde předpoklady nezbytné k jeho založení a k řádnému průběhu zkoušek za účelem dosažení vytyčených cílů souboru. Nosná část práce stojí na sestavení tematicky zaměřeného programu veřejného vystoupení, nazvaného "Vánoce očima dětí", a jeho rozčlenění do jednotlivých etap příprav, nácviku a metodické práce s 25 členy souboru při Mateřské škole "Beruška". Každé písni je věnována pozornost z hlediska zpracování vhodné motivace pro děti, dechového cvičení, rozezpívání s rytmizací/hrou na tělo, rytmického, melodického a pohybového doprovodu a samozřejmě vlastního pěveckého nácviku písně. Součástí je rovněž sledování hudebního pokroku dětí navštěvujících sbor v časovém horizontu tří měsíců, po který byl dotyčný program nacvičován, a vyhodnocení průběhu absolvovaných vystoupení.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with specifics, methods and leading children's choir
that is established in the kindergarten. There are specified conditions and requirements which are necessary for its´ foundation and for good practise in order to achieve choirs´ goals. The main part of the bachelor thesis is built on creating thematically focused program. The program, called "Christmas through the eyes of children", is drawn up for public performance and it´s divided into individual stages of preparation, training and methodological work with 25 members of the choir in Kindergarten "Ladybird ". The attention is given to each song in terms of processing an appropriate incentive for children, respiratory exercises, preparation for singing with rhythm / game on the body, rhythmic, melodic and movement accompaniment and vocal training. The bachelor thesis
also includes monitoring of the music progress of children that are attending a musical choir during three months (during this period the program was trained) and evaluation of attended performances.
Klíčová slova
Dynamika, hlasová cvičení, hra na tělo, intonace, melodické nástroje, metodický postup, motivace, pohybový doprovod, repertoár, rozezpívání, rytmické nástroje, rytmizace, sbormistryně.
Klíčová slova v angličtině
Dynamics, vocal exercises, game on body parts, intonation, melodic instruments, methodical procedure, motivation, movement accompaniment, repertoire, preparation for singing, rhythm instruments, rhythmic exercises, choirmaster.
Rozsah průvodní práce
64 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá specifiky a metodikou vedení dětského pěveckého
souboru založeného při mateřské škole. Konkretizovány jsou zde předpoklady nezbytné k jeho založení a k řádnému průběhu zkoušek za účelem dosažení vytyčených cílů souboru. Nosná část práce stojí na sestavení tematicky zaměřeného programu veřejného vystoupení, nazvaného "Vánoce očima dětí", a jeho rozčlenění do jednotlivých etap příprav, nácviku a metodické práce s 25 členy souboru při Mateřské škole "Beruška". Každé písni je věnována pozornost z hlediska zpracování vhodné motivace pro děti, dechového cvičení, rozezpívání s rytmizací/hrou na tělo, rytmického, melodického a pohybového doprovodu a samozřejmě vlastního pěveckého nácviku písně. Součástí je rovněž sledování hudebního pokroku dětí navštěvujících sbor v časovém horizontu tří měsíců, po který byl dotyčný program nacvičován, a vyhodnocení průběhu absolvovaných vystoupení.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with specifics, methods and leading children's choir
that is established in the kindergarten. There are specified conditions and requirements which are necessary for its´ foundation and for good practise in order to achieve choirs´ goals. The main part of the bachelor thesis is built on creating thematically focused program. The program, called "Christmas through the eyes of children", is drawn up for public performance and it´s divided into individual stages of preparation, training and methodological work with 25 members of the choir in Kindergarten "Ladybird ". The attention is given to each song in terms of processing an appropriate incentive for children, respiratory exercises, preparation for singing with rhythm / game on the body, rhythmic, melodic and movement accompaniment and vocal training. The bachelor thesis
also includes monitoring of the music progress of children that are attending a musical choir during three months (during this period the program was trained) and evaluation of attended performances.
Klíčová slova
Dynamika, hlasová cvičení, hra na tělo, intonace, melodické nástroje, metodický postup, motivace, pohybový doprovod, repertoár, rozezpívání, rytmické nástroje, rytmizace, sbormistryně.
Klíčová slova v angličtině
Dynamics, vocal exercises, game on body parts, intonation, melodic instruments, methodical procedure, motivation, movement accompaniment, repertoire, preparation for singing, rhythm instruments, rhythmic exercises, choirmaster.
Zásady pro vypracování
Cíl:
Vypracovat vlastní metodický postup pro práci pěveckého souboru s následnou přípravou veřejného vystoupení.
Požadavky:
Průběžná práce v pěveckém sboru se skupinou 25 dětí nejméně po dobu 3 měsíců na základě vytvořeného programu.
Pomocí pozorování vyhodnotit úroveň pěveckých dovedností předškolních dětí po realizaci veřejného vystoupení.
Metody:
Pozorování, reflexe jednotlivých činností
Zásady pro vypracování
Cíl:
Vypracovat vlastní metodický postup pro práci pěveckého souboru s následnou přípravou veřejného vystoupení.
Požadavky:
Průběžná práce v pěveckém sboru se skupinou 25 dětí nejméně po dobu 3 měsíců na základě vytvořeného programu.
Pomocí pozorování vyhodnotit úroveň pěveckých dovedností předškolních dětí po realizaci veřejného vystoupení.
Metody:
Pozorování, reflexe jednotlivých činností
Seznam doporučené literatury
RAKOVÁ, Milena, Ljuba ŠTÍPLOVÁ a Alena TICHÁ. Zpíváme a nasloucháme hudbě s nejmenšími. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 178 s. ISBN 978-80-7367-543-1.
TICHÁ, Alena. Učíme děti zpívat: hlasová výchova pomocí her pro děti od 5 do 11 let. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 148 s. ISBN 80-717-8916-X.
D'ANDREA, Floriana. Rozvíjíme hudební vnímání a vyjadřování: hry a cvičení pro děti od 5 do 10 let. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 84 s. ISBN 80-717-8232-7.
LIŠKOVÁ, Marie. Hudební činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: Raabe, c2006, 165 s. ISBN 80-863-0726-3.
LIŠKOVÁ, Marie. Zpíváme si s dětmi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2005, 97 s. Výchova a vzdělávání. ISBN 80-247-0855-8.
Seznam doporučené literatury
RAKOVÁ, Milena, Ljuba ŠTÍPLOVÁ a Alena TICHÁ. Zpíváme a nasloucháme hudbě s nejmenšími. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 178 s. ISBN 978-80-7367-543-1.
TICHÁ, Alena. Učíme děti zpívat: hlasová výchova pomocí her pro děti od 5 do 11 let. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 148 s. ISBN 80-717-8916-X.
D'ANDREA, Floriana. Rozvíjíme hudební vnímání a vyjadřování: hry a cvičení pro děti od 5 do 10 let. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 84 s. ISBN 80-717-8232-7.
LIŠKOVÁ, Marie. Hudební činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: Raabe, c2006, 165 s. ISBN 80-863-0726-3.
LIŠKOVÁ, Marie. Zpíváme si s dětmi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2005, 97 s. Výchova a vzdělávání. ISBN 80-247-0855-8.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, noty, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.