Bakalářská práce pojednává o realizaci výtvarného programu, kterého se zúčastnily děti v rámci odpoledních aktivit ve školní družině při základní škole. Cílem bylo navrhnout a realizovat výtvarný program zaměřený na grafické techniky pro děti ve školní družině.
Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části se zabývám pojmy, které souvisí s náplní a činnostmi ve školní družině. Také se věnuji grafickým technikám. Praktická část obsahuje popis realizace grafických činností a vyhodnocení programu.
Anotace v angličtině
My bachelor work describes the realization of the art programme in which took part children within the afternoon activities in the school club at the primary school. The goal was to propose and to realize an art programme focused on the graphic techniques for children in the school club.
My work is divided into two parts, the theoretical one and the practical one. In the theorectical part I deal with terms connected with the activities in the school club, I also deal with graphic techniques. The practical part contents the description of realization of the graphic activities and the evaluation of the programme.
Klíčová slova
Školní družina,osobnost vychovatele, klíčové kompetence, výtvarné činnosti, grafické techniky.
Klíčová slova v angličtině
School club, the teacher´s personality, the key competencies, art activities, graphic techniques.
Rozsah průvodní práce
64 s. (78 274 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o realizaci výtvarného programu, kterého se zúčastnily děti v rámci odpoledních aktivit ve školní družině při základní škole. Cílem bylo navrhnout a realizovat výtvarný program zaměřený na grafické techniky pro děti ve školní družině.
Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části se zabývám pojmy, které souvisí s náplní a činnostmi ve školní družině. Také se věnuji grafickým technikám. Praktická část obsahuje popis realizace grafických činností a vyhodnocení programu.
Anotace v angličtině
My bachelor work describes the realization of the art programme in which took part children within the afternoon activities in the school club at the primary school. The goal was to propose and to realize an art programme focused on the graphic techniques for children in the school club.
My work is divided into two parts, the theoretical one and the practical one. In the theorectical part I deal with terms connected with the activities in the school club, I also deal with graphic techniques. The practical part contents the description of realization of the graphic activities and the evaluation of the programme.
Klíčová slova
Školní družina,osobnost vychovatele, klíčové kompetence, výtvarné činnosti, grafické techniky.
Klíčová slova v angličtině
School club, the teacher´s personality, the key competencies, art activities, graphic techniques.
Zásady pro vypracování
Cíl:
1. Návrh a realizace výtvarného programu zaměřeného na grafické techniky pro děti ve školní družině.
Požadavky:
1. Orientace a studium literatury k danému tématu.
2. Program bude obsahovat nejméně osm grafických technik a bude realizován při počtu nejméně šesti dětí.
3. Ke zvoleným grafickým technikám budou vypracovány listy s pracovními postupy.
4. Techniky budou jednotlivě vyhodnoceny podle míry zapojení dětí do dané činnosti a spokojenosti dětí s vytvořenými pracemi.
5. Závěrečné vyhodnocení programu z hlediska úspěšnosti zvládnutí zvolených grafických technik.
Metody:
1. EUR - třífázový model učení
2. Pozorování
3. Rozhovory
Zásady pro vypracování
Cíl:
1. Návrh a realizace výtvarného programu zaměřeného na grafické techniky pro děti ve školní družině.
Požadavky:
1. Orientace a studium literatury k danému tématu.
2. Program bude obsahovat nejméně osm grafických technik a bude realizován při počtu nejméně šesti dětí.
3. Ke zvoleným grafickým technikám budou vypracovány listy s pracovními postupy.
4. Techniky budou jednotlivě vyhodnoceny podle míry zapojení dětí do dané činnosti a spokojenosti dětí s vytvořenými pracemi.
5. Závěrečné vyhodnocení programu z hlediska úspěšnosti zvládnutí zvolených grafických technik.
Metody:
1. EUR - třífázový model učení
2. Pozorování
3. Rozhovory
Seznam doporučené literatury
MALÝ, Z., 2005. Grafické techniky pro každého. Brno: CP Books. ISBN 80-251-0296-3
MARCO, J., 1981. O grafice. Praha: Mladá fronta. ISBN 23-028-81
KRAČMAR, A.- LINAJ, E., 2002. Grafickou cestou. Ústí nad Labem: Pedagogické centrum. ISBN 80-903293-0-6
NEDVĚDOVÁ, Z. - ZATLOUKALOVÁ, I., 2000. Výtvarná tvorba. Olomouc: Rubico. ISBN 80-85839-46-6
Seznam doporučené literatury
MALÝ, Z., 2005. Grafické techniky pro každého. Brno: CP Books. ISBN 80-251-0296-3
MARCO, J., 1981. O grafice. Praha: Mladá fronta. ISBN 23-028-81
KRAČMAR, A.- LINAJ, E., 2002. Grafickou cestou. Ústí nad Labem: Pedagogické centrum. ISBN 80-903293-0-6
NEDVĚDOVÁ, Z. - ZATLOUKALOVÁ, I., 2000. Výtvarná tvorba. Olomouc: Rubico. ISBN 80-85839-46-6
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.