Předkládaná bakalářská práce se zaměřuje na vytvoření vyučovacího programu na zámku Kratochvíle pro žáky středních škol. Práce se dělí na dvě základní části - na část teoretickou a část praktickou.
Teoretická část čtenáře uvádí do problematiky muzejní pedagogiky a jejích forem, dále charakterizuje edukační programy probíhající v muzeích a památkách. V navazujících kapitolách přibližuje edukační činnost Národního památkového ústavu. Součástí bakalářské práce je i stručné představení zámku Kratochvíle. V závěru teoretické části se práce zabývá problematikou architektury ve vzdělávání a zprostředkováním architektury.
Praktická část programu popisuje konkrétní návrh a následnou realizaci vyučovacího programu zaměřeného na architekturu renesance, jehož cílovou skupinou jsou žáci středních škol. V této části je podrobněji rozepsán vznik programu, realizace tohoto projektu a jeho následné vyhodnocení.
Annotation in English
This dissertation focuses on the creation of an educational program for college students at Kratochvíle castle. In terms of its structure, the work is divided into two basic parts: a theoretical part and a practical part.
The theoretical part familiarises the reader with issues of museum pedagogy and its forms and characterises educational programmes taking place in museums and heritage sites. Its chapters provide information about educational activity of Czech National Heritage Institute and a brief history of Kratochvíle castle. The final section of the theoretical part is concerned with architectonic issues in education and architecture mediation.
The practical part is concerned with a proposal and realisation of a specific educational program designed for college students and focused on renaissance architecture. In this part the creation, realisation and subsequent evaluation of the project are described in detail.
Keywords
zámek Kratochvíle, muzejní pedagogika, animace, architektura, kulturně historické dědictví
Keywords in English
chateau Kratochvíle, museum pedagogy, animation, architecture, culture heritage
Length of the covering note
57 s.
Language
CZ
Annotation
Předkládaná bakalářská práce se zaměřuje na vytvoření vyučovacího programu na zámku Kratochvíle pro žáky středních škol. Práce se dělí na dvě základní části - na část teoretickou a část praktickou.
Teoretická část čtenáře uvádí do problematiky muzejní pedagogiky a jejích forem, dále charakterizuje edukační programy probíhající v muzeích a památkách. V navazujících kapitolách přibližuje edukační činnost Národního památkového ústavu. Součástí bakalářské práce je i stručné představení zámku Kratochvíle. V závěru teoretické části se práce zabývá problematikou architektury ve vzdělávání a zprostředkováním architektury.
Praktická část programu popisuje konkrétní návrh a následnou realizaci vyučovacího programu zaměřeného na architekturu renesance, jehož cílovou skupinou jsou žáci středních škol. V této části je podrobněji rozepsán vznik programu, realizace tohoto projektu a jeho následné vyhodnocení.
Annotation in English
This dissertation focuses on the creation of an educational program for college students at Kratochvíle castle. In terms of its structure, the work is divided into two basic parts: a theoretical part and a practical part.
The theoretical part familiarises the reader with issues of museum pedagogy and its forms and characterises educational programmes taking place in museums and heritage sites. Its chapters provide information about educational activity of Czech National Heritage Institute and a brief history of Kratochvíle castle. The final section of the theoretical part is concerned with architectonic issues in education and architecture mediation.
The practical part is concerned with a proposal and realisation of a specific educational program designed for college students and focused on renaissance architecture. In this part the creation, realisation and subsequent evaluation of the project are described in detail.
Keywords
zámek Kratochvíle, muzejní pedagogika, animace, architektura, kulturně historické dědictví
Keywords in English
chateau Kratochvíle, museum pedagogy, animation, architecture, culture heritage
Research Plan
Cíl:
Cílem bakalářské práce je navrhnout vyučovací program pro žáky středních škol se zaměřením na kulturně historické dědictví zámku Kratochvíle
Požadavky na studenta:
1, Zorientovat se v odborné literatuře k danému tématu
2, Uvést teoretická východiska
3, Vytvořit program
4, Realizovat a evaluovat program
Research Plan
Cíl:
Cílem bakalářské práce je navrhnout vyučovací program pro žáky středních škol se zaměřením na kulturně historické dědictví zámku Kratochvíle
Požadavky na studenta:
1, Zorientovat se v odborné literatuře k danému tématu
2, Uvést teoretická východiska
3, Vytvořit program
4, Realizovat a evaluovat program
Recommended resources
[1]BRABCOVÁ, A. Brána muzea otevřená. Průvodce na cestě muzea k lidem lidí
do muzea. Náchod : Juko, 2002. ISBN 80-86213-28-5.
[2]HORÁČEK, R. Galerijní animace a zprostředkování umění. Brno : Akademické
nakladatelství CERM, 1998. ISBN: 80-7204-084-7.
[3]HAJNÁ, Milena, Petr PAVELEC a Zuzana VAVERKOVÁ. Zámek Kratochvíle. Vyd. 1. České Budějovice: Národní památkový ústav, územní odborné pracoviště v Českých Budějovicích, 2011, 115 s. ISBN 978-808-5033-373.
[4]PRŮCHA, J.; WALTEROVÁ, E.; MAREŠ, J.: Pedagogický slovník. 6., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2009. 395 s.
[5]JŮVA, Vladimír. Muzeopedagogika. In ČAČKA, O. a kol. Psychologie imaginativní
výchovy a vzdělávání s příklady aplikace. Brno : Masarykova univerzita, 1999. ISBN 80-
7239-034-1.
Recommended resources
[1]BRABCOVÁ, A. Brána muzea otevřená. Průvodce na cestě muzea k lidem lidí
do muzea. Náchod : Juko, 2002. ISBN 80-86213-28-5.
[2]HORÁČEK, R. Galerijní animace a zprostředkování umění. Brno : Akademické
nakladatelství CERM, 1998. ISBN: 80-7204-084-7.
[3]HAJNÁ, Milena, Petr PAVELEC a Zuzana VAVERKOVÁ. Zámek Kratochvíle. Vyd. 1. České Budějovice: Národní památkový ústav, územní odborné pracoviště v Českých Budějovicích, 2011, 115 s. ISBN 978-808-5033-373.
[4]PRŮCHA, J.; WALTEROVÁ, E.; MAREŠ, J.: Pedagogický slovník. 6., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2009. 395 s.
[5]JŮVA, Vladimír. Muzeopedagogika. In ČAČKA, O. a kol. Psychologie imaginativní
výchovy a vzdělávání s příklady aplikace. Brno : Masarykova univerzita, 1999. ISBN 80-
7239-034-1.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
illustrations, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Defence procedure records are not shown to unauthorized users.