Téma Projektové vyučování v odborném předmětu technologie skla jsem ve své bakalářské práci promítla do praxe. Na Střední uměleckoprůmyslové škole sklářské v Železném Brodě jsme s žačkami druhého ročníku vytvořily a zrealizovaly projekt představující zpracování skla z hlediska technologie. Za tímto cílem žačky samy natočily a zkompletovaly krátký film, který jim přinesl nové zkušenosti, znalosti, dovednosti a zároveň umožnil názorně ukázat veřejnosti tento předmět.
Já se při projektu zaměřila především na průběh, přístup žákyň, jejich motivaci, spolupráci a schopnost dosáhnout svého vytyčeného cíle. Celý projekt popisuji a hodnotím v praktické části práce. V teoretické části vymezuji vybrané pojmy a problematiku související s projektovým vyučováním. Toto studium tak převádím do praxe.
Annotation in English
Theme of project-based education as part of the technology of glass subject was in this bachelor thesis transferred into practice. Project of glass processing from the technological perspective was created and realized by the second grade students at the High School of decorative arts and glassmaking in Železný Brod. For this purpose, students completed a short movie the creation of which brought them new experience, knowledge and skills and at the same time enabled us to bring this subject closer to the public. My own focus during project completion was mainly on progress, students' attitude, their cooperation and ability to achieve their defined goals. The whole project is described and evaluated in the practical part of the thesis. Theoretical part deals with the definition of particular terms and issues related to project-based education. This is subsequently transformed into practice.
Keywords
vyučování, projekt, motivace, střední škola, technologie skla, film
Keywords in English
schooling, project, motivation, high school, glass technology, movie
Length of the covering note
58 s. (114 212 znaků)
Language
CZ
Annotation
Téma Projektové vyučování v odborném předmětu technologie skla jsem ve své bakalářské práci promítla do praxe. Na Střední uměleckoprůmyslové škole sklářské v Železném Brodě jsme s žačkami druhého ročníku vytvořily a zrealizovaly projekt představující zpracování skla z hlediska technologie. Za tímto cílem žačky samy natočily a zkompletovaly krátký film, který jim přinesl nové zkušenosti, znalosti, dovednosti a zároveň umožnil názorně ukázat veřejnosti tento předmět.
Já se při projektu zaměřila především na průběh, přístup žákyň, jejich motivaci, spolupráci a schopnost dosáhnout svého vytyčeného cíle. Celý projekt popisuji a hodnotím v praktické části práce. V teoretické části vymezuji vybrané pojmy a problematiku související s projektovým vyučováním. Toto studium tak převádím do praxe.
Annotation in English
Theme of project-based education as part of the technology of glass subject was in this bachelor thesis transferred into practice. Project of glass processing from the technological perspective was created and realized by the second grade students at the High School of decorative arts and glassmaking in Železný Brod. For this purpose, students completed a short movie the creation of which brought them new experience, knowledge and skills and at the same time enabled us to bring this subject closer to the public. My own focus during project completion was mainly on progress, students' attitude, their cooperation and ability to achieve their defined goals. The whole project is described and evaluated in the practical part of the thesis. Theoretical part deals with the definition of particular terms and issues related to project-based education. This is subsequently transformed into practice.
Keywords
vyučování, projekt, motivace, střední škola, technologie skla, film
Keywords in English
schooling, project, motivation, high school, glass technology, movie
Research Plan
Cíl:
Vytvořit projekt pro výuku v předmětu technologie skla.
Požadavky:
Hloubkové studium odborné literatury k projektovému vyučování.
Zpracování projektového plánu včetně kvalitních instrukcí pro žáky.
Metody:
Průběžné hodnocení a reflexe projektu. Závěrečné zhodnocení, analýza výsledků, návrh případných změn.
Research Plan
Cíl:
Vytvořit projekt pro výuku v předmětu technologie skla.
Požadavky:
Hloubkové studium odborné literatury k projektovému vyučování.
Zpracování projektového plánu včetně kvalitních instrukcí pro žáky.
Metody:
Průběžné hodnocení a reflexe projektu. Závěrečné zhodnocení, analýza výsledků, návrh případných změn.
Recommended resources
KLEBSA, V. Základy technologie skla pro HF, 2002, Liberec: TU v Liberci.
SMRČEK, A., a kol. Tavení skla, 2008, Jablonec n. Nisou: Česká sklářská společnost o.s. ISBN 978-80-904044-0-3.
TOMKOVÁ, A., KAŠOVÁ, J., DVOŘÁKOVÁ, M. Učíme v projektech, 2009, Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-527-1.
ZORMANOVÁ, L. Výukové metody v pedagogice, 2012, Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4100-0.
KOTRBA, T., LACINA, L. Praktické využití aktivizačních metod ve výuce, 2007, Brno: Barrister a Principal. ISBN 80-87029-12-7.
Recommended resources
KLEBSA, V. Základy technologie skla pro HF, 2002, Liberec: TU v Liberci.
SMRČEK, A., a kol. Tavení skla, 2008, Jablonec n. Nisou: Česká sklářská společnost o.s. ISBN 978-80-904044-0-3.
TOMKOVÁ, A., KAŠOVÁ, J., DVOŘÁKOVÁ, M. Učíme v projektech, 2009, Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-527-1.
ZORMANOVÁ, L. Výukové metody v pedagogice, 2012, Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4100-0.
KOTRBA, T., LACINA, L. Praktické využití aktivizačních metod ve výuce, 2007, Brno: Barrister a Principal. ISBN 80-87029-12-7.
Enclosed appendices
1 CD
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Defence procedure records are not shown to unauthorized users.