Bakalářská práce se zabývá popisem profesního profilu vedoucího dětského
folklórního souboru. Profesní profil vedoucího dětského folklórního souboru je
zde vnímán jako soubor odborných kompetencí a osobnostních předpokladů jedince
pro vedení dětského folklórního souboru.
Teoretická část se věnuje specifikaci dětského folklórního souboru jako volnočasové
aktivity. Je zde definován pojem profesní profil a kompetence. Dále
jsou diskutovány kompetence, funkce a činnosti vedoucího dětského folklórního
souboru a porovnávány s kompetencemi učitele.
V praktické části byl proveden kvalitativní výzkum formou případové studie,
v rámci které byl sledován životní příběh jedné zkušené a úspěšné vedoucí dětského
folklórního souboru. Analýza životního příběhu sleduje profesní profilaci
respondentky, tedy průběh a faktory, které se podílely na utvoření jejího profesního
profilu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deal with the professional profile of children's folklóre
group leader. The leader´s professional profile is seen as a set of professional
skills and personal abilities of the individual to lead children's folklóre group.
The theoretical part of the thesis is devoted to the specification of children's
folklóre group as a leisure time activity. There are defined both the professional
profile and the competencies. The competencies, functions and activities of the
children's folklóre group leader are further discussed and compared with the competencies
of an ordinary teacher.
In the practical part of the thesis there was a research carried out by means
of case study. The life story of an experienced and successful leader of a children
´s folklóre group (the respondent) was studied there using an interview
method. Analysis of the story shows the respondent´s professional profile formation,
in other words the process and the factors that contributed to the formation
of the professional profile.
Klíčová slova
Profesní profil, kompetence, dětský folklórní soubor, vedoucí dětského folklórního
souboru, rozhovor, životní příběh, případová studie
Klíčová slova v angličtině
Professional profile, personality profile, competencies, children's folklóre ensemble,
leader of children's folklóre ensemble, interview, life story, case study
Rozsah průvodní práce
74 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá popisem profesního profilu vedoucího dětského
folklórního souboru. Profesní profil vedoucího dětského folklórního souboru je
zde vnímán jako soubor odborných kompetencí a osobnostních předpokladů jedince
pro vedení dětského folklórního souboru.
Teoretická část se věnuje specifikaci dětského folklórního souboru jako volnočasové
aktivity. Je zde definován pojem profesní profil a kompetence. Dále
jsou diskutovány kompetence, funkce a činnosti vedoucího dětského folklórního
souboru a porovnávány s kompetencemi učitele.
V praktické části byl proveden kvalitativní výzkum formou případové studie,
v rámci které byl sledován životní příběh jedné zkušené a úspěšné vedoucí dětského
folklórního souboru. Analýza životního příběhu sleduje profesní profilaci
respondentky, tedy průběh a faktory, které se podílely na utvoření jejího profesního
profilu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deal with the professional profile of children's folklóre
group leader. The leader´s professional profile is seen as a set of professional
skills and personal abilities of the individual to lead children's folklóre group.
The theoretical part of the thesis is devoted to the specification of children's
folklóre group as a leisure time activity. There are defined both the professional
profile and the competencies. The competencies, functions and activities of the
children's folklóre group leader are further discussed and compared with the competencies
of an ordinary teacher.
In the practical part of the thesis there was a research carried out by means
of case study. The life story of an experienced and successful leader of a children
´s folklóre group (the respondent) was studied there using an interview
method. Analysis of the story shows the respondent´s professional profile formation,
in other words the process and the factors that contributed to the formation
of the professional profile.
Klíčová slova
Profesní profil, kompetence, dětský folklórní soubor, vedoucí dětského folklórního
souboru, rozhovor, životní příběh, případová studie
Klíčová slova v angličtině
Professional profile, personality profile, competencies, children's folklóre ensemble,
leader of children's folklóre ensemble, interview, life story, case study
Zásady pro vypracování
Cíl:
Popsat profesní profil vedoucího dětského folklórního souboru (dále jen DFS).
Požadavky:
Prostudovat a analyzovat odbornou literaturu k tématu.
Provést výzkum vybraných vedoucích DFS.
Prozkoumat, jaké faktory ovlivňují rozvoj specifických kompetencí vedoucího DFS.
Metody:
Rozhovor
Zásady pro vypracování
Cíl:
Popsat profesní profil vedoucího dětského folklórního souboru (dále jen DFS).
Požadavky:
Prostudovat a analyzovat odbornou literaturu k tématu.
Provést výzkum vybraných vedoucích DFS.
Prozkoumat, jaké faktory ovlivňují rozvoj specifických kompetencí vedoucího DFS.
Metody:
Rozhovor
Seznam doporučené literatury
Seznam doporučené literatury:
GAVORA, P., 2010. Úvod do pedagogického výzkumu, 2. rozš. české vydání. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-185-0.
HÁJEK, B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J., 2011. Pedagogické ovlivňování volného času. 2. vydání. Praha: Portál.
ISBN 978-80-262-0030-7
ONDRUŠOVÁ, V., 2007. Dětský folklor dnes (proměny funkcí), sborník, Strážnice: Národní ústav lidové kultury. ISNB 978-80-8615-693-4
PÁVKOVÁ, J., et al., 2008. Pedagogika volného času. 3. aktualiz. vydání. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-423-6
VAŠUTOVÁ, J., Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu, Brno: Paido, 2004. .ISBN 80-7315-082-4
Seznam doporučené literatury
Seznam doporučené literatury:
GAVORA, P., 2010. Úvod do pedagogického výzkumu, 2. rozš. české vydání. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-185-0.
HÁJEK, B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J., 2011. Pedagogické ovlivňování volného času. 2. vydání. Praha: Portál.
ISBN 978-80-262-0030-7
ONDRUŠOVÁ, V., 2007. Dětský folklor dnes (proměny funkcí), sborník, Strážnice: Národní ústav lidové kultury. ISNB 978-80-8615-693-4
PÁVKOVÁ, J., et al., 2008. Pedagogika volného času. 3. aktualiz. vydání. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-423-6
VAŠUTOVÁ, J., Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu, Brno: Paido, 2004. .ISBN 80-7315-082-4
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.