Diplomová práce se zaměřuje na rozvoj malého a středního podniku ve venkovském prostoru. Malé a střední podniky představují významnou součást ekonomiky, důležité je, aby byl tento podnikatelský sektor podporován a rozvíjen. Každým rokem zahájí podnikání několik subjektů. Skutečností zůstává, že mnoho z nich skončí neúspěchem. Česká republika disponuje velkým počtem obcí. Přes 87 % z nich patří mezi venkovské obce. Hlavním problémem těchto oblastí je vysoká nezaměstnanost a pracovní migrace obyvatel do měst. Práce se soustředí na analýzu drobné české společnosti se sídlem na venkově v obci Křižany. Cílem práce je identifikovat faktory úspěchu vybrané firmy a navrhnout strategii dalšího rozvoje. Výsledkem díla je vypracování případové studie. Autorka práce analyzuje společnost z několika hledisek, hodnotí též ekonomickou stránku a inovační potenciál podniku. Inovace představují zdroj konkurenční výhody a dlouhodobého zisku, jsou budoucností firmy. Závěry práce budou předány managementu zkoumané společnosti.
Anotace v angličtině
Diploma thesis is focused on the development of small and medium-sized enterprises in rural area. Small and medium-sized enterprises represent a singificant part of the economy. This business sector is important to support and develop. Every year start business sevelar entities. The reality is, that many of them end in failure. The Czech republic has many municipalitites. Over 87 % of them belong to rural communities. The main problem of these areas remains high unemployment and labour migration of population to the cities. The work is concentrated on the analysis of small czech company, which has its place of business in village Křižany. The aim of the thesis is identify key factors of success of the selected company and suggest a strategy for further development. The result of the work is working out a case study. The author analyzes the company from several aspects and evaluates economic side and the innovative potential of the company too. The innovation is a source of competitive advantage and long-term profit. It is the future of the company. The conclusions of the work will be present to management investigated company.
Klíčová slova
inovace, malé a střední podnikání, společnost, strategie, úspěch, venkov
Klíčová slova v angličtině
company, innovation, small and medium-sized enterprises, rural area, strategy, success
Rozsah průvodní práce
90 s. (125 653) + 22 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zaměřuje na rozvoj malého a středního podniku ve venkovském prostoru. Malé a střední podniky představují významnou součást ekonomiky, důležité je, aby byl tento podnikatelský sektor podporován a rozvíjen. Každým rokem zahájí podnikání několik subjektů. Skutečností zůstává, že mnoho z nich skončí neúspěchem. Česká republika disponuje velkým počtem obcí. Přes 87 % z nich patří mezi venkovské obce. Hlavním problémem těchto oblastí je vysoká nezaměstnanost a pracovní migrace obyvatel do měst. Práce se soustředí na analýzu drobné české společnosti se sídlem na venkově v obci Křižany. Cílem práce je identifikovat faktory úspěchu vybrané firmy a navrhnout strategii dalšího rozvoje. Výsledkem díla je vypracování případové studie. Autorka práce analyzuje společnost z několika hledisek, hodnotí též ekonomickou stránku a inovační potenciál podniku. Inovace představují zdroj konkurenční výhody a dlouhodobého zisku, jsou budoucností firmy. Závěry práce budou předány managementu zkoumané společnosti.
Anotace v angličtině
Diploma thesis is focused on the development of small and medium-sized enterprises in rural area. Small and medium-sized enterprises represent a singificant part of the economy. This business sector is important to support and develop. Every year start business sevelar entities. The reality is, that many of them end in failure. The Czech republic has many municipalitites. Over 87 % of them belong to rural communities. The main problem of these areas remains high unemployment and labour migration of population to the cities. The work is concentrated on the analysis of small czech company, which has its place of business in village Křižany. The aim of the thesis is identify key factors of success of the selected company and suggest a strategy for further development. The result of the work is working out a case study. The author analyzes the company from several aspects and evaluates economic side and the innovative potential of the company too. The innovation is a source of competitive advantage and long-term profit. It is the future of the company. The conclusions of the work will be present to management investigated company.
Klíčová slova
inovace, malé a střední podnikání, společnost, strategie, úspěch, venkov
Klíčová slova v angličtině
company, innovation, small and medium-sized enterprises, rural area, strategy, success
Zásady pro vypracování
1. Shromáždění a vyhodnocení informačních zdrojů týkajících se problematiky venkovského prostředí, malých a středních podniků, strategie rozvoje.
2. Analýza podnikání ve venkovském prostoru.
3. Analýza vybrané firmy Stará Dáma, s. r. o., za účelem rozvoje firmy.
4. Vyhodnocení zjištěných poznatků a návrh konkrétního projektu rozvoje firmy.
5. Shrnutí poznatků, vyslovení závěrů, ekonomické vyhodnocení, doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Shromáždění a vyhodnocení informačních zdrojů týkajících se problematiky venkovského prostředí, malých a středních podniků, strategie rozvoje.
2. Analýza podnikání ve venkovském prostoru.
3. Analýza vybrané firmy Stará Dáma, s. r. o., za účelem rozvoje firmy.
4. Vyhodnocení zjištěných poznatků a návrh konkrétního projektu rozvoje firmy.
5. Shrnutí poznatků, vyslovení závěrů, ekonomické vyhodnocení, doporučení.
Seznam doporučené literatury
VITURKA, M. Kvalita podnikatelského prostředí, regionální konkurenceschopnost a strategie regionálního rozvoje České republiky. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3638-9.
VEBER, J., J. SRPOVÁ, et al. Podnikání malé a střední firmy. 2. vyd. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2409-6.
SVOBODA, T. Vyhodnocení výzkumu stavu malého, drobného a středního podnikání na venkově. 1. vyd. Plzeň: Centrum pro komunitní práci, 2008.
ISBN 978-80-86902-70-8.
JÁČ, I., P. RYDVALOVÁ a M. ŽIŽKA. Inovace v malém a středním podnikání. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2005. ISBN 80-251-0853-8.
SHERRINGTON, M. Added value: The alchemy of brand-led growth. 1st ed. New York: PALGRAVE MACMILLAN, 2003. ISBN 978-1-4039-0387-7.
Elektronická databáze článků ProQuest (knihovna.tul.cz)
Seznam doporučené literatury
VITURKA, M. Kvalita podnikatelského prostředí, regionální konkurenceschopnost a strategie regionálního rozvoje České republiky. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3638-9.
VEBER, J., J. SRPOVÁ, et al. Podnikání malé a střední firmy. 2. vyd. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2409-6.
SVOBODA, T. Vyhodnocení výzkumu stavu malého, drobného a středního podnikání na venkově. 1. vyd. Plzeň: Centrum pro komunitní práci, 2008.
ISBN 978-80-86902-70-8.
JÁČ, I., P. RYDVALOVÁ a M. ŽIŽKA. Inovace v malém a středním podnikání. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2005. ISBN 80-251-0853-8.
SHERRINGTON, M. Added value: The alchemy of brand-led growth. 1st ed. New York: PALGRAVE MACMILLAN, 2003. ISBN 978-1-4039-0387-7.
Elektronická databáze článků ProQuest (knihovna.tul.cz)
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.