Diplomová práce se zabývá novým přístupem ke strategii podniku, strategií modrého oceánu autorů Kima a Mauborgne. SMO je inovační strategie, která je konstruována k omezení vlivu konkurence na podnik a vytvoření podmínek pro tvorbu inovací a tím zvýšení šancí růstu zisků. Nejprve je tato strategie podrobně představena a porovnána s jinými strategiemi a je zde vysvětlen její přínos pro podnik. Dále je popsána hodnotová inovace, která je základem tvorby strategie, její parametry, hodnota pro zákazníka a inovace. Za účelem aplikace této strategie v malém vybraném podniku jsou popsány nástroje, které strategie předkládá pro implementaci. V praktické části práce je sestaven návrh strategie a vytvoření hodnotové inovace pro firmu Tinac. Cílem diplomové práce je sestavení návrhu a předložení doporučení pro firmu k vytvoření modrého oceánu, nového tržního prostoru bez konkurence. Tento návrh může firma implementovat k dosažení svých strategických cílů.
Annotation in English
This diploma thesis deals with a new approach to business strategy, Blue Ocean Strategy developed by authors Kim and Mauborgne. Blue Ocean Strategy is an innovative strategy that is designed to limit the influence of competition on the company and to create conditions for the formation of innovation and thus increase the chances of profit growth. Firstly this strategy is presented in detail and compared with other strategies and explains its benefits for the enterprise. Then value innovation, which is the basis for the strategy formulation, its parameters, customer value and innovation is described. For application of this strategy in a small selected company the tools for strategy implementation are presented. The proposal of Blue Ocean Strategy for company Tinac is created. The aim of the thesis is to conduct a proposal of Blue Ocean Strateg for company Tinac and make recommendations for company to create a blue ocean, a new market space without competition. This proposal can be implemented by firm to achieve its strategic objectives.
innovation, value, value innovation, competition advantage, factors of success, competitiveness, Blue Ocean Strategy, corporate strategy
Length of the covering note
82 s., i (117 115 znaků)
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce se zabývá novým přístupem ke strategii podniku, strategií modrého oceánu autorů Kima a Mauborgne. SMO je inovační strategie, která je konstruována k omezení vlivu konkurence na podnik a vytvoření podmínek pro tvorbu inovací a tím zvýšení šancí růstu zisků. Nejprve je tato strategie podrobně představena a porovnána s jinými strategiemi a je zde vysvětlen její přínos pro podnik. Dále je popsána hodnotová inovace, která je základem tvorby strategie, její parametry, hodnota pro zákazníka a inovace. Za účelem aplikace této strategie v malém vybraném podniku jsou popsány nástroje, které strategie předkládá pro implementaci. V praktické části práce je sestaven návrh strategie a vytvoření hodnotové inovace pro firmu Tinac. Cílem diplomové práce je sestavení návrhu a předložení doporučení pro firmu k vytvoření modrého oceánu, nového tržního prostoru bez konkurence. Tento návrh může firma implementovat k dosažení svých strategických cílů.
Annotation in English
This diploma thesis deals with a new approach to business strategy, Blue Ocean Strategy developed by authors Kim and Mauborgne. Blue Ocean Strategy is an innovative strategy that is designed to limit the influence of competition on the company and to create conditions for the formation of innovation and thus increase the chances of profit growth. Firstly this strategy is presented in detail and compared with other strategies and explains its benefits for the enterprise. Then value innovation, which is the basis for the strategy formulation, its parameters, customer value and innovation is described. For application of this strategy in a small selected company the tools for strategy implementation are presented. The proposal of Blue Ocean Strategy for company Tinac is created. The aim of the thesis is to conduct a proposal of Blue Ocean Strateg for company Tinac and make recommendations for company to create a blue ocean, a new market space without competition. This proposal can be implemented by firm to achieve its strategic objectives.
innovation, value, value innovation, competition advantage, factors of success, competitiveness, Blue Ocean Strategy, corporate strategy
Research Plan
1. Strategie modrého oceánu.
2. Hodnotová inovace, základ strategie modrého oceánu.
3. Vytváření inovace ve strategii modrého oceánu.
4. Implementace strategie.
5. Význam a využití strategie modrého oceánu malými podniky.
Research Plan
1. Strategie modrého oceánu.
2. Hodnotová inovace, základ strategie modrého oceánu.
3. Vytváření inovace ve strategii modrého oceánu.
4. Implementace strategie.
5. Význam a využití strategie modrého oceánu malými podniky.
Recommended resources
CHAN KIM, W., R. MAUBORGNE. Strategie modrého oceánu, umění vytvořit si svrchovaný tržní prostor a vyřadit tak konkurenty ze hry. 1. vyd. Praha: Management Press, 2005. ISBN 80-7261-128-3.
DEDOUCHOVÁ, M. Strategie podniku. 1. vyd. Praha: C.H.BECK, 2001.
ISBN 80-7179-603-4.
JÁČ I., P. RYDVALOVÁ a M. ŽIŽKA. Inovace v malém a středním podnikání. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2005. ISBN 80-251-0853-8.
VEBER J., J. Srpová, aj. Podnikání malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Grada publishing, 2005. ISBN 80-247-1069-2.
CHAN KIM, W., R. MAUBORGNE. Blue Ocean Strategy Harward Business Review, 2004, p. 76-84
CHAN KIM, W., R. MAUBORGNE. Blue Ocean Strategy: From Theory to Practise California Management Review, 2005, Vol. 47, Issue. 3, p. 105-121
Recommended resources
CHAN KIM, W., R. MAUBORGNE. Strategie modrého oceánu, umění vytvořit si svrchovaný tržní prostor a vyřadit tak konkurenty ze hry. 1. vyd. Praha: Management Press, 2005. ISBN 80-7261-128-3.
DEDOUCHOVÁ, M. Strategie podniku. 1. vyd. Praha: C.H.BECK, 2001.
ISBN 80-7179-603-4.
JÁČ I., P. RYDVALOVÁ a M. ŽIŽKA. Inovace v malém a středním podnikání. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2005. ISBN 80-251-0853-8.
VEBER J., J. Srpová, aj. Podnikání malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Grada publishing, 2005. ISBN 80-247-1069-2.
CHAN KIM, W., R. MAUBORGNE. Blue Ocean Strategy Harward Business Review, 2004, p. 76-84
CHAN KIM, W., R. MAUBORGNE. Blue Ocean Strategy: From Theory to Practise California Management Review, 2005, Vol. 47, Issue. 3, p. 105-121
Enclosed appendices
1 CD
Appendices bound in thesis
illustrations, tables
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Defence procedure records are not shown to unauthorized users.