Všesportovní areál Obří sud Javorník je místem, které svým zákazníkům poskytuje, jak již z názvu firmy plyne, širokou nabídku sportovního vyžití. Z důvodu pouze čtyřleté působnosti, se snaží budovat silnou pozici ve svém konkurenčním prostředí. Firma ale nemá stanovenou konkrétní konkurenční strategii, k čemuž jí má dopomoci tato diplomová práce.
Diplomová práce v teoretické části řeší, jakým způsobem se ve firmách stanovuje konkurenční strategie včetně vysvětlení všech potřebných analýz a klíčových pojmů. Cílem této části je seznámení čtenáře s postupem, kterým se stanovuje konkurenční strategie.
Praktická část je věnována analýze areálu a jejího postavení v konkurenčním prostředí, kde existují další tři konkurenční areály. Cílem této části je na základě informací získaných pomocí daných analýz, definovat konkrétní generickou strategii Všesportovního areálu Obří sud Javorník, dle Michaela Portera.
Anotace v angličtině
Všesportovní areál Javorník Obří sud Javorník is a place that provides its customers, as the company name implies a wide range of sport activities. Because of only five years of operation, the company is trying to build a strong position in its competitive environment. But this company hasn´t a specific competitive strategy so this thesis should bring some solutions.
In theoretical part the thesis tries to explain, how companies determine the competitive strategy, including an explanation of all necessary analysis and key terms. The goal of this section is to acquaint readers with the procedure to determine competitive strategy.
The practical part is devoted to the analysis of the company and its position in the competitive environment, where operate other three competitive firms. The aim of this section is on the basis of information obtained with help of analysis to define specific generic strategy for the Všesportovní areál Obří sud Javorník, according to Michael Porter.
Všesportovní areál Obří sud Javorník je místem, které svým zákazníkům poskytuje, jak již z názvu firmy plyne, širokou nabídku sportovního vyžití. Z důvodu pouze čtyřleté působnosti, se snaží budovat silnou pozici ve svém konkurenčním prostředí. Firma ale nemá stanovenou konkrétní konkurenční strategii, k čemuž jí má dopomoci tato diplomová práce.
Diplomová práce v teoretické části řeší, jakým způsobem se ve firmách stanovuje konkurenční strategie včetně vysvětlení všech potřebných analýz a klíčových pojmů. Cílem této části je seznámení čtenáře s postupem, kterým se stanovuje konkurenční strategie.
Praktická část je věnována analýze areálu a jejího postavení v konkurenčním prostředí, kde existují další tři konkurenční areály. Cílem této části je na základě informací získaných pomocí daných analýz, definovat konkrétní generickou strategii Všesportovního areálu Obří sud Javorník, dle Michaela Portera.
Anotace v angličtině
Všesportovní areál Javorník Obří sud Javorník is a place that provides its customers, as the company name implies a wide range of sport activities. Because of only five years of operation, the company is trying to build a strong position in its competitive environment. But this company hasn´t a specific competitive strategy so this thesis should bring some solutions.
In theoretical part the thesis tries to explain, how companies determine the competitive strategy, including an explanation of all necessary analysis and key terms. The goal of this section is to acquaint readers with the procedure to determine competitive strategy.
The practical part is devoted to the analysis of the company and its position in the competitive environment, where operate other three competitive firms. The aim of this section is on the basis of information obtained with help of analysis to define specific generic strategy for the Všesportovní areál Obří sud Javorník, according to Michael Porter.
1. Charakteristika firmy Všesportovní areál Obří sud Javorník
2. Teoretická východiska marketingových konkurenčních strategií
3. Analýza konkurence s využitím Porterova modelu
4. Určení konkurenční pozice firmy na trhu
5. Návrh marketingové konkurenční strategie
Zásady pro vypracování
1. Charakteristika firmy Všesportovní areál Obří sud Javorník
2. Teoretická východiska marketingových konkurenčních strategií
3. Analýza konkurence s využitím Porterova modelu
4. Určení konkurenční pozice firmy na trhu
5. Návrh marketingové konkurenční strategie
Seznam doporučené literatury
BLAŽKOVÁ, M. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy.
1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007.
ISBN 978-80-247-1535-3.
HORÁKOVÁ, H. Strategický marketing. 2. vyd. Praha: Grada Publishing,
2003. ISBN 80-247-0447-1.
JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing Strategie a trendy. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2008.
ISBN 978-80-247-2690-8.
KOTLER, P. and G. ARMSTRONG. Principles of Marketing. 14th ed. New Jersey: Pearson, 2011.
ISBN-13: 978-0-13-216712-3.
SOLOMON, M. R., G. W. MARSHALL and E. W. STUART. Marketing očima světových marketing manažerů. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2006.
ISBN 80-251-1273-X.
WALKER, G. Modern Competitive Strategy. 3rd ed. Seattle: Amazon, 2008. ISBN-10: 0073381381,
ISBN-13: 978-0073381381.
ZUZÁK, R. Strategické řízení podniku. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-4008-9.
Elektronická databáze článků ProQuest (knihovna.tul.cz).
Seznam doporučené literatury
BLAŽKOVÁ, M. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy.
1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007.
ISBN 978-80-247-1535-3.
HORÁKOVÁ, H. Strategický marketing. 2. vyd. Praha: Grada Publishing,
2003. ISBN 80-247-0447-1.
JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing Strategie a trendy. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2008.
ISBN 978-80-247-2690-8.
KOTLER, P. and G. ARMSTRONG. Principles of Marketing. 14th ed. New Jersey: Pearson, 2011.
ISBN-13: 978-0-13-216712-3.
SOLOMON, M. R., G. W. MARSHALL and E. W. STUART. Marketing očima světových marketing manažerů. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2006.
ISBN 80-251-1273-X.
WALKER, G. Modern Competitive Strategy. 3rd ed. Seattle: Amazon, 2008. ISBN-10: 0073381381,
ISBN-13: 978-0073381381.
ZUZÁK, R. Strategické řízení podniku. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-4008-9.
Elektronická databáze článků ProQuest (knihovna.tul.cz).
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.