Tématem diplomové práce jsou Atributy hodnoty pro zákazníka společnosti Shell Czech Republic, a. s. Práce se zabývá především zjišťováním těchto atributů. První část je věnována teoretickým východiskům pojmu hodnota pro zákazníka a jejím atributům. V následující části je popsána charakteristika společnost Shell včetně nabízených produktů a služeb, dále je charakterizován trh čerpacích stanic v České republice a prostřednictvím analýzy vnějších vlivů jsou popsány faktory, ovlivňující podnikání na trhu čerpacích stanic. V další části práce byla analyzována také konkurence a její produkty. Prostřednictvím prvního dotazníkového šetření byly zjišťovány atributy ovlivňující nákupní rozhodování zákazníka. Za pomoci druhého dotazníkového šetření a diagnostické metody stanovení úrovně hodnoty pro zákazníka byly zjištěné atributy ohodnoceny a porovnány v rámci vybraných konkurenčních společností. Závěrečná část práce obsahuje výsledné shrnutí atributů hodnoty pro zákazníka společnosti Shell Czech Republic, a. s. Přínos práce tvoří navržená opatření pro zlepšení zjištěné situace.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the topic Attributes of Customer Value the Company Shell Czech Republic, a. s. The thesis primarily endeavours to determine these attributes. The first part defines the customer value concept and describes the value attributes for the customer. In the practical part the Shell Corporation is described, including the offered products and services. The next part describes the external environment of the corporation is investigated by means of characterizing the market of petrol stations in the Czech Republic, external influences analysis, competition analysis and the survey for finding the attributes of customer value and another survey for evaluating these attributes. The final part of the thesis contains the summary of the value attributes for the customer of Shell Czech republic, a. s., obtained through the using the diagnostic method to determine the level of value for the customer. The contributions of this thesis are the proposed measures that should improve the identified situation.
Klíčová slova
analýza, atributy, diagnostická metoda, dotazníkové šetření, hodnota pro zákazníka, konkurence
Tématem diplomové práce jsou Atributy hodnoty pro zákazníka společnosti Shell Czech Republic, a. s. Práce se zabývá především zjišťováním těchto atributů. První část je věnována teoretickým východiskům pojmu hodnota pro zákazníka a jejím atributům. V následující části je popsána charakteristika společnost Shell včetně nabízených produktů a služeb, dále je charakterizován trh čerpacích stanic v České republice a prostřednictvím analýzy vnějších vlivů jsou popsány faktory, ovlivňující podnikání na trhu čerpacích stanic. V další části práce byla analyzována také konkurence a její produkty. Prostřednictvím prvního dotazníkového šetření byly zjišťovány atributy ovlivňující nákupní rozhodování zákazníka. Za pomoci druhého dotazníkového šetření a diagnostické metody stanovení úrovně hodnoty pro zákazníka byly zjištěné atributy ohodnoceny a porovnány v rámci vybraných konkurenčních společností. Závěrečná část práce obsahuje výsledné shrnutí atributů hodnoty pro zákazníka společnosti Shell Czech Republic, a. s. Přínos práce tvoří navržená opatření pro zlepšení zjištěné situace.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the topic Attributes of Customer Value the Company Shell Czech Republic, a. s. The thesis primarily endeavours to determine these attributes. The first part defines the customer value concept and describes the value attributes for the customer. In the practical part the Shell Corporation is described, including the offered products and services. The next part describes the external environment of the corporation is investigated by means of characterizing the market of petrol stations in the Czech Republic, external influences analysis, competition analysis and the survey for finding the attributes of customer value and another survey for evaluating these attributes. The final part of the thesis contains the summary of the value attributes for the customer of Shell Czech republic, a. s., obtained through the using the diagnostic method to determine the level of value for the customer. The contributions of this thesis are the proposed measures that should improve the identified situation.
Klíčová slova
analýza, atributy, diagnostická metoda, dotazníkové šetření, hodnota pro zákazníka, konkurence
1. Charakteristika společnosti Shell Czech Republic, a. s.
2. Teoretická východiska hodnoty pro zákazníka
3. Analýza potřeb a spokojenosti zákazníků
4. Identifikování faktorů hodnoty pro zákazníka
5. Návrh marketingových nástrojů pro dosažení hodnoty pro zákazníka
Zásady pro vypracování
1. Charakteristika společnosti Shell Czech Republic, a. s.
2. Teoretická východiska hodnoty pro zákazníka
3. Analýza potřeb a spokojenosti zákazníků
4. Identifikování faktorů hodnoty pro zákazníka
5. Návrh marketingových nástrojů pro dosažení hodnoty pro zákazníka
Seznam doporučené literatury
CARON, N. Prodej problémovým zákazníkům: klíč k vyjednávání a přesvědčování. 2. české vyd. Praha: GRADA Publishing, 2012.
ISBN 978-80-247-4049-2.
DAY, G. S. and C. MOORMAN. Strategy from the outside in: profiting from customer value. New York: McGraw-Hill, 2010. ISBN 00-717-4229-8.
HOMMEROVÁ, D. CRM v podnikových procesech. 1. vyd. Praha: GRADA Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-4388-2.
VLČEK, R. Hodnota pro zákazníka. 1. vyd. Praha: Management Press, 2002. ISBN 80-726-1068-6.
WEINSTEIN, A. Superior customer value: strategies for winning and retaining customers. 3rd ed. Boca Raton, FL: CRC Press, 2012. ISBN 14-398-6128-5.
Elektronická databáze článků ProQuest (knihovna.tul.cz)
Seznam doporučené literatury
CARON, N. Prodej problémovým zákazníkům: klíč k vyjednávání a přesvědčování. 2. české vyd. Praha: GRADA Publishing, 2012.
ISBN 978-80-247-4049-2.
DAY, G. S. and C. MOORMAN. Strategy from the outside in: profiting from customer value. New York: McGraw-Hill, 2010. ISBN 00-717-4229-8.
HOMMEROVÁ, D. CRM v podnikových procesech. 1. vyd. Praha: GRADA Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-4388-2.
VLČEK, R. Hodnota pro zákazníka. 1. vyd. Praha: Management Press, 2002. ISBN 80-726-1068-6.
WEINSTEIN, A. Superior customer value: strategies for winning and retaining customers. 3rd ed. Boca Raton, FL: CRC Press, 2012. ISBN 14-398-6128-5.
Elektronická databáze článků ProQuest (knihovna.tul.cz)
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.