Diplomová práce se zabývá strategickým marketingovým plánováním podniku. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou rozepsány jednotlivé kroky plánovacího procesu od poslání podniku, situační analýzy, přes marketingové cíle až k marketingovým strategiím. V praktické části je charakterizován slévárenský podnik včetně jeho činností, organizace práce a postavení na trhu. Je zde popsána současná situace strategického plánování v podniku a uvedeny jednotlivé oblasti, na něž se zaměřuje. Cílem diplomové práce je navržení marketingového plánu pro rok 2014. Marketingový plán vychází z poslání firmy a z jednotlivých analýz interního a externího prostředí. Na základě situační analýzy je vytvořena SWOT analýza, která je základem pro stanovení marketingových cílů. V závěru jsou navrženy jednotlivé marketingové strategie, které využívají konkurenčních výhod podniku, a stanoven rozpočet pro realizaci marketingového plánu.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with strategic marketing planning of the company. It is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part describes the individual steps of the planning process from the company´s mission, situation analysis, marketing goals through to the marketing strategies. The practical part is characterized by a foundry company including its activities, work organization and market position. It describes the current situation of strategic planning in the company and presents individual targeted areas. The aim of the diploma is to propose a marketing plan for the year 2014. The marketing plan is based on the company's mission and individual analyzes of internal and external environment. On the basis of situation analysis is created the SWOT analysis, which is the foundation for setting of marketing objectives. At the end are proposed marketing strategies which use the competitive advantages of the company and determined a budget for implementation of the marketing plan.
Diplomová práce se zabývá strategickým marketingovým plánováním podniku. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou rozepsány jednotlivé kroky plánovacího procesu od poslání podniku, situační analýzy, přes marketingové cíle až k marketingovým strategiím. V praktické části je charakterizován slévárenský podnik včetně jeho činností, organizace práce a postavení na trhu. Je zde popsána současná situace strategického plánování v podniku a uvedeny jednotlivé oblasti, na něž se zaměřuje. Cílem diplomové práce je navržení marketingového plánu pro rok 2014. Marketingový plán vychází z poslání firmy a z jednotlivých analýz interního a externího prostředí. Na základě situační analýzy je vytvořena SWOT analýza, která je základem pro stanovení marketingových cílů. V závěru jsou navrženy jednotlivé marketingové strategie, které využívají konkurenčních výhod podniku, a stanoven rozpočet pro realizaci marketingového plánu.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with strategic marketing planning of the company. It is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part describes the individual steps of the planning process from the company´s mission, situation analysis, marketing goals through to the marketing strategies. The practical part is characterized by a foundry company including its activities, work organization and market position. It describes the current situation of strategic planning in the company and presents individual targeted areas. The aim of the diploma is to propose a marketing plan for the year 2014. The marketing plan is based on the company's mission and individual analyzes of internal and external environment. On the basis of situation analysis is created the SWOT analysis, which is the foundation for setting of marketing objectives. At the end are proposed marketing strategies which use the competitive advantages of the company and determined a budget for implementation of the marketing plan.
1. Teoretická východiska k problematice strategického plánování
2. Charakteristika podniku
3. Současná situace strategického plánování v podniku
4. Analýza trhu
5. Návrh marketingového plánu
Zásady pro vypracování
1. Teoretická východiska k problematice strategického plánování
2. Charakteristika podniku
3. Současná situace strategického plánování v podniku
4. Analýza trhu
5. Návrh marketingového plánu
Seznam doporučené literatury
KOTLER, P. a G. ARMSTRONG. Marketing. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0513-3.
SVĚTLÍK, J. Marketing pro evropský trh. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0422-6.
MCDONALD, M. a H. WILSON. Marketingový plán. Příprava a úspěšná realizace. 1. vyd. Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0014-8.
KOTLER P. and G. ARMSTRONG. Principles of marketing. 14th ed. Boston: Pearson Prentice Hall, 2012. ISBN 10 0-13-216712-3.
Elektronická databáze článků ProQuest (knihovna.tul.cz).
Seznam doporučené literatury
KOTLER, P. a G. ARMSTRONG. Marketing. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0513-3.
SVĚTLÍK, J. Marketing pro evropský trh. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0422-6.
MCDONALD, M. a H. WILSON. Marketingový plán. Příprava a úspěšná realizace. 1. vyd. Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0014-8.
KOTLER P. and G. ARMSTRONG. Principles of marketing. 14th ed. Boston: Pearson Prentice Hall, 2012. ISBN 10 0-13-216712-3.
Elektronická databáze článků ProQuest (knihovna.tul.cz).
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.