Diplomová práce "Možnosti profesního růstu pracovníků zařízení sociálních služeb v procesu transformace" pojednává o profesním růstu a o dovednostech, které získali pracovníci v procesu transformace. Práce přináší konkrétní zkušenosti ředitelů/manažerů s individuálním projektem Ministerstva práce a sociálních věcí "Podpora transformace sociálních služeb" a se vzděláváním pracovníků.
Práce se sestává z části teoretické a části empirické. Teoretická část je rozdělena do pěti kapitol, které se zabývají deinstitucionalizací, transformací pobytových sociálních služeb, legislativou vztahující se k deinstitucionalizaci a transformaci, profesním růstem pracovníků v sociální práci a individuálními projekty Ministerstva práce a sociálních věcí na podporu deinstitucionalizace.
Empirická část diplomové práce se zaměřuje na jednu základní skupinu, a tou jsou ředitelé organizací zapojených do projektu "Podpora transformace sociálních služeb". Prostřednictvím delfské (expertní) metody jsou zjišťovány dovednosti, které získali pracovníci v procesu transformace a dále jsou specifikovány zkušenosti s tímto procesem.
Je zde stanovena charakteristika základního výběrového souboru, použitá metoda během výzkumného šetření a analýza dat. Současně jsou interpretována zjištění, z nichž jsou vyvozeny odborné závěry a doporučení.
Anotace v angličtině
The Thesis "Career opportunities social services workers in the transformation process." The work discusses the professional development and skills acquired by workers during the transformation process. This work brings specific experience of directors/managers with an individual project of the Ministry of Labour and Social Affairs called "Support for the transformation of social services" and staff training.
The Thesis consists of the theoretical and the empirical part. The theoretical part is divided into five sections, which deal with deinstitutionalization, residential social services transformation, legislation related to deinstitutionalisation and transformation, professional growth of staff in social work and individual projects of the Ministry of Labour and Social Affairs in support of deinstitutionalization.
The empirical part of the Thesis focuses on one core group - directors of organizations participating in the project "Support for the transformation of social services." Through the "Delphi (expert) methods" there is skills acquired workers during the transformation process identified and experience with this process specified.
There have been set the characteristics of basic research sample, the method used during the research and data analysis. Simultaneously, there are interpreted findings of which are concluded expert outputs and recommendations.
Klíčová slova
Deinstitucionalizace, transformace, ústavní zařízení, pracovníci v sociálních službách, profesní růst, vzdělávání, odborná způsobilost, kompetence, delfská metoda.
Klíčová slova v angličtině
Deinstitutionalization, transformation, institutional facilities, social service workers, professional growth, education, professional competence, competence, Delphi method.
Rozsah průvodní práce
84 s. (140 000 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce "Možnosti profesního růstu pracovníků zařízení sociálních služeb v procesu transformace" pojednává o profesním růstu a o dovednostech, které získali pracovníci v procesu transformace. Práce přináší konkrétní zkušenosti ředitelů/manažerů s individuálním projektem Ministerstva práce a sociálních věcí "Podpora transformace sociálních služeb" a se vzděláváním pracovníků.
Práce se sestává z části teoretické a části empirické. Teoretická část je rozdělena do pěti kapitol, které se zabývají deinstitucionalizací, transformací pobytových sociálních služeb, legislativou vztahující se k deinstitucionalizaci a transformaci, profesním růstem pracovníků v sociální práci a individuálními projekty Ministerstva práce a sociálních věcí na podporu deinstitucionalizace.
Empirická část diplomové práce se zaměřuje na jednu základní skupinu, a tou jsou ředitelé organizací zapojených do projektu "Podpora transformace sociálních služeb". Prostřednictvím delfské (expertní) metody jsou zjišťovány dovednosti, které získali pracovníci v procesu transformace a dále jsou specifikovány zkušenosti s tímto procesem.
Je zde stanovena charakteristika základního výběrového souboru, použitá metoda během výzkumného šetření a analýza dat. Současně jsou interpretována zjištění, z nichž jsou vyvozeny odborné závěry a doporučení.
Anotace v angličtině
The Thesis "Career opportunities social services workers in the transformation process." The work discusses the professional development and skills acquired by workers during the transformation process. This work brings specific experience of directors/managers with an individual project of the Ministry of Labour and Social Affairs called "Support for the transformation of social services" and staff training.
The Thesis consists of the theoretical and the empirical part. The theoretical part is divided into five sections, which deal with deinstitutionalization, residential social services transformation, legislation related to deinstitutionalisation and transformation, professional growth of staff in social work and individual projects of the Ministry of Labour and Social Affairs in support of deinstitutionalization.
The empirical part of the Thesis focuses on one core group - directors of organizations participating in the project "Support for the transformation of social services." Through the "Delphi (expert) methods" there is skills acquired workers during the transformation process identified and experience with this process specified.
There have been set the characteristics of basic research sample, the method used during the research and data analysis. Simultaneously, there are interpreted findings of which are concluded expert outputs and recommendations.
Klíčová slova
Deinstitucionalizace, transformace, ústavní zařízení, pracovníci v sociálních službách, profesní růst, vzdělávání, odborná způsobilost, kompetence, delfská metoda.
Klíčová slova v angličtině
Deinstitutionalization, transformation, institutional facilities, social service workers, professional growth, education, professional competence, competence, Delphi method.
Zásady pro vypracování
Cíl diplomové práce: Hlavním cílem diplomové práce je zjistit, jaké dovednosti získali pracovníci vybraných zařízení pobytových sociálních služeb zařazených do individuálního projektu MPSV "Podpora transformace sociálních služeb" a specifikovat jejich konkrétní zkušenost s tímto procesem.
Cíl diplomové práce: Hlavním cílem diplomové práce je zjistit, jaké dovednosti získali pracovníci vybraných zařízení pobytových sociálních služeb zařazených do individuálního projektu MPSV "Podpora transformace sociálních služeb" a specifikovat jejich konkrétní zkušenost s tímto procesem.
HAVRDOVÁ, Z., a kol., 2010. Hodnoty v prostředí sociálních a zdravotních služeb. 1. vyd. Praha: Fakulta humanitních studií. ISBN 978-80-87398-06-7.
HAVRDOVÁ, Z., a kol., 2011. Kultura organizace a supervize ve vzájemném působení. 1. vyd. Praha: Fakulta humanitních studií. ISBN 978-80-87398-14-2.
CHÁB, M., 2004. Svět bez ústavů. Praha: Quip-společnost pro změnu. ISBN 80-239-4772-9.
KOPŘIVA, K., 2011. Lidský vztah jako součást profese. 6. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-922-4.
MATOUŠEK, O., a kol., 2013. Encyklopedie sociální práce. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0366-7.
MATOUŠEK, O., a kol., 2013. Metody a řízení sociální práce. 3. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0213-4.
MATOUŠEK, O., 1999. Ústavní péče. 2. vyd. Praha: Sociologické nakladatelství. ISBN 80-85850-76-1.
MATOUŠEK, O., a kol., 2012. Základy sociální práce. 3. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0211-0.
MICHALÍK, J., 2011. Zdravotní postižení a pomáhající profese. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-859-3.
PÖRTNER, M., 2009. Na osobu zaměřený přístup v práci s lidmi s mentálním postižením a s klienty vyžadující trvalou péči. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-582-0.
SOLOVSKÁ, V., a kol., 2013. Rozvoj dovedností dospělých lidí s mentálním postižením. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0369-8.
ÚLEHLA, I., 2005. Umění pomáhat. Praha: SLON. 2. vyd. ISBN 978-80-86429-36-6.
Seznam doporučené literatury
HAVRDOVÁ, Z., a kol., 2010. Hodnoty v prostředí sociálních a zdravotních služeb. 1. vyd. Praha: Fakulta humanitních studií. ISBN 978-80-87398-06-7.
HAVRDOVÁ, Z., a kol., 2011. Kultura organizace a supervize ve vzájemném působení. 1. vyd. Praha: Fakulta humanitních studií. ISBN 978-80-87398-14-2.
CHÁB, M., 2004. Svět bez ústavů. Praha: Quip-společnost pro změnu. ISBN 80-239-4772-9.
KOPŘIVA, K., 2011. Lidský vztah jako součást profese. 6. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-922-4.
MATOUŠEK, O., a kol., 2013. Encyklopedie sociální práce. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0366-7.
MATOUŠEK, O., a kol., 2013. Metody a řízení sociální práce. 3. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0213-4.
MATOUŠEK, O., 1999. Ústavní péče. 2. vyd. Praha: Sociologické nakladatelství. ISBN 80-85850-76-1.
MATOUŠEK, O., a kol., 2012. Základy sociální práce. 3. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0211-0.
MICHALÍK, J., 2011. Zdravotní postižení a pomáhající profese. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-859-3.
PÖRTNER, M., 2009. Na osobu zaměřený přístup v práci s lidmi s mentálním postižením a s klienty vyžadující trvalou péči. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-582-0.
SOLOVSKÁ, V., a kol., 2013. Rozvoj dovedností dospělých lidí s mentálním postižením. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0369-8.
ÚLEHLA, I., 2005. Umění pomáhat. Praha: SLON. 2. vyd. ISBN 978-80-86429-36-6.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.