Diplomová práce se zabývá prací na oddělení sociálně-právní ochraně dětí. Cílem diplomové práce je zjistit jaká je spolupráce mezi oddělením sociálně-právní ochraně dětí a školami jako výchovnými institucemi. Dále bylo potřeba zjistit, zda je vůbec potřeba školské sociální práce z pohledů OSPOD a učitelů.
V teoretické části práce vysvětluje institucionalizaci v sociální práci, vysvětluje čtenáři sociálně-právní ochranu dětí, poukazuje na služby pro rodiny a žáky, a vysvětluje co je školská sociální práce.
Empirická část je zaměřená na analýzu získaných dat. Tyto data byla získaná rozhovorem s návodem a analýzou spisové dokumentace. Cílem celého šetření bylo zjištění, jak vnímají sociální pracovníci OSPOD spolupráci mezi školami a zjištění názorů sociálních pracovníků na školskou sociální práci.
Anotace v angličtině
This thesis deals with work in the department of social and legal protection of children. The aim of the thesis is to find out the cooperation between the department of social and legal protection of children and schools as educational institutions. It was also necessary to determine whether there is any need for school social work from the perspectives of Department of Social and Legal department and teachers.
In the theoretical part we would like to explain the institutionalization of social work, explain the socio - legal protection of children, point out the services for families and students , and to explain the term school social work.
The empirical part focuses on the data analysis. These data were obtained through interviews and analysis of the case file . The aim of the investigation was to determine how the social workers from Department of Social and Legal Protection of Childern perceive the cooperation with schools. and identify the opinion of social workers about the school social work.
Klíčová slova
sociálně-právní ochrana dětí, školská sociální práce, kompetence školského sociálního pracovníka, výchovný poradce, speciální pedagog, školní metodik prevence, institucionalizace
Klíčová slova v angličtině
socio - legal protection of children, school social work, the capability of the school social worker, guidance counsellor, special education teacher, school prevention, institutionalization
Rozsah průvodní práce
82 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá prací na oddělení sociálně-právní ochraně dětí. Cílem diplomové práce je zjistit jaká je spolupráce mezi oddělením sociálně-právní ochraně dětí a školami jako výchovnými institucemi. Dále bylo potřeba zjistit, zda je vůbec potřeba školské sociální práce z pohledů OSPOD a učitelů.
V teoretické části práce vysvětluje institucionalizaci v sociální práci, vysvětluje čtenáři sociálně-právní ochranu dětí, poukazuje na služby pro rodiny a žáky, a vysvětluje co je školská sociální práce.
Empirická část je zaměřená na analýzu získaných dat. Tyto data byla získaná rozhovorem s návodem a analýzou spisové dokumentace. Cílem celého šetření bylo zjištění, jak vnímají sociální pracovníci OSPOD spolupráci mezi školami a zjištění názorů sociálních pracovníků na školskou sociální práci.
Anotace v angličtině
This thesis deals with work in the department of social and legal protection of children. The aim of the thesis is to find out the cooperation between the department of social and legal protection of children and schools as educational institutions. It was also necessary to determine whether there is any need for school social work from the perspectives of Department of Social and Legal department and teachers.
In the theoretical part we would like to explain the institutionalization of social work, explain the socio - legal protection of children, point out the services for families and students , and to explain the term school social work.
The empirical part focuses on the data analysis. These data were obtained through interviews and analysis of the case file . The aim of the investigation was to determine how the social workers from Department of Social and Legal Protection of Childern perceive the cooperation with schools. and identify the opinion of social workers about the school social work.
Klíčová slova
sociálně-právní ochrana dětí, školská sociální práce, kompetence školského sociálního pracovníka, výchovný poradce, speciální pedagog, školní metodik prevence, institucionalizace
Klíčová slova v angličtině
socio - legal protection of children, school social work, the capability of the school social worker, guidance counsellor, special education teacher, school prevention, institutionalization
Zásady pro vypracování
Cíl diplomové práce: Charakterizovat současný stav spolupráce mezi školou jako výchovnou institucí a OSPOD. Zjistit, zda je vůbec potřeba školní sociální práce z pohledů pracovníků OSPOD a učitelů.
Metody: Kvalitativní výzkum - rozhovor s návodem, při analýze zakotvené teorie.
Zásady pro vypracování
Cíl diplomové práce: Charakterizovat současný stav spolupráce mezi školou jako výchovnou institucí a OSPOD. Zjistit, zda je vůbec potřeba školní sociální práce z pohledů pracovníků OSPOD a učitelů.
Metody: Kvalitativní výzkum - rozhovor s návodem, při analýze zakotvené teorie.
Seznam doporučené literatury
ALDERSON, J., 1972. Models of school social work practice. School in the community, Washington, National Association of the social Workers, pp. 57-74. ISBN 978-0-19-531036-8.
HAVLÍK, R., KOŤA, J., 2002. Sociologie výchovy a školy. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-071786-35-1.
LIPČÁKOVÁ, M., 2011. Sociálna práca v slovenských školách. In: TOKÁROVÁ, A. (ed.). Fenomén premeny vo vzdelávaní, kvalifikácii a sociálnej pomoci. 1. vyd. Prešov: Potenciál. ISBN 978-80-969073-4-2.
LORENZ, W., 2007. Teorie a metody sociální práce v Evropě - profesní model sociálních pracovníků. Sociální práce/Sociálna práca, roč. 11, č. 1, s. 62-71. ISSN 1213-6204.
NOVOTNÁ, V., FEJT, V., 2009. Sociálně-právní ochrana dětí. 1. vyd. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského. ISBN 978-80-86723-77-8.
SPECK, K., 2009. Schulsozialarbeit: eine Einführung. 2. auf. München: Reinhardt. ISBN 978-3-825-22929-0.
VOGEL, CH., 2006. Schulsozialarbeit: Eine institutionsanalytische Untersuchung von Kommunikation und Kooperation. 2. auf. Forschung Pedagogik: VS Sozialwissenschafte. ISBN 978-3-531-14987-3.
Seznam doporučené literatury
ALDERSON, J., 1972. Models of school social work practice. School in the community, Washington, National Association of the social Workers, pp. 57-74. ISBN 978-0-19-531036-8.
HAVLÍK, R., KOŤA, J., 2002. Sociologie výchovy a školy. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-071786-35-1.
LIPČÁKOVÁ, M., 2011. Sociálna práca v slovenských školách. In: TOKÁROVÁ, A. (ed.). Fenomén premeny vo vzdelávaní, kvalifikácii a sociálnej pomoci. 1. vyd. Prešov: Potenciál. ISBN 978-80-969073-4-2.
LORENZ, W., 2007. Teorie a metody sociální práce v Evropě - profesní model sociálních pracovníků. Sociální práce/Sociálna práca, roč. 11, č. 1, s. 62-71. ISSN 1213-6204.
NOVOTNÁ, V., FEJT, V., 2009. Sociálně-právní ochrana dětí. 1. vyd. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského. ISBN 978-80-86723-77-8.
SPECK, K., 2009. Schulsozialarbeit: eine Einführung. 2. auf. München: Reinhardt. ISBN 978-3-825-22929-0.
VOGEL, CH., 2006. Schulsozialarbeit: Eine institutionsanalytische Untersuchung von Kommunikation und Kooperation. 2. auf. Forschung Pedagogik: VS Sozialwissenschafte. ISBN 978-3-531-14987-3.
Přílohy volně vložené
1 disketa
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.