Diplomová práce se zabývá posouzením vlivu poruchy pozornosti s hyperaktivitou na úspěšnost středoškolského studia.
Teoretická část je zaměřena na poruchy pozornosti s hyperaktivitou, na její terminologické vymezení, etiologii, symptomatologii a terapii. Je zde popsán legislativní rámec péče, vzdělávání a výchova žáků se syndromem ADHD a možnosti ovlivňování projevů ADHD. Dále je zde popsána osobnost pedagoga a vliv školního klimatu na úspěšnost studia.
V empirické části je popsán cíl diplomové práce, metody šetření, použitá metodologie, popis a charakteristika místa šetření a výzkumného vzorku, interpretace výsledků šetření.
Na závěr jsou vyhodnoceny hypotézy a navržena opatření ke zlepšení situace žáků s poruchami pozornosti s hyperaktivitou ve škole.
Anotace v angličtině
This diploma thesis evaluates the influence of attention deficit hyperactivity disorder on the success of secondary studies.
Theoretical part is focused on attention disorder with hyperactivity, in its terminology delimitation, etiology, symptomatology anfd terapy. In this part, the legislative frame of care, education and trainig of students with ADHD syndrom and options of interaction ADHD influences are described. There is also described the personality of the teacher and school climate influence on the success of the study.There is described objective, methods of investigation, the methodology used, a description of the characteristics of examination and research sample, interpretation of the findings in the empirical part of the thesis.
In the conclusion part, there are the evaluation of hypotheses and propose
measures to improve the situation of students with attention deficit hyperactivity disorder at school.
Klíčová slova
ADHD, porucha pozornosti s hyperaktivitou, etiologie, symptomatologie,
legislativa, vzdělávání, učitel, školní klima.
Diplomová práce se zabývá posouzením vlivu poruchy pozornosti s hyperaktivitou na úspěšnost středoškolského studia.
Teoretická část je zaměřena na poruchy pozornosti s hyperaktivitou, na její terminologické vymezení, etiologii, symptomatologii a terapii. Je zde popsán legislativní rámec péče, vzdělávání a výchova žáků se syndromem ADHD a možnosti ovlivňování projevů ADHD. Dále je zde popsána osobnost pedagoga a vliv školního klimatu na úspěšnost studia.
V empirické části je popsán cíl diplomové práce, metody šetření, použitá metodologie, popis a charakteristika místa šetření a výzkumného vzorku, interpretace výsledků šetření.
Na závěr jsou vyhodnoceny hypotézy a navržena opatření ke zlepšení situace žáků s poruchami pozornosti s hyperaktivitou ve škole.
Anotace v angličtině
This diploma thesis evaluates the influence of attention deficit hyperactivity disorder on the success of secondary studies.
Theoretical part is focused on attention disorder with hyperactivity, in its terminology delimitation, etiology, symptomatology anfd terapy. In this part, the legislative frame of care, education and trainig of students with ADHD syndrom and options of interaction ADHD influences are described. There is also described the personality of the teacher and school climate influence on the success of the study.There is described objective, methods of investigation, the methodology used, a description of the characteristics of examination and research sample, interpretation of the findings in the empirical part of the thesis.
In the conclusion part, there are the evaluation of hypotheses and propose
measures to improve the situation of students with attention deficit hyperactivity disorder at school.
Klíčová slova
ADHD, porucha pozornosti s hyperaktivitou, etiologie, symptomatologie,
legislativa, vzdělávání, učitel, školní klima.
BENDL, S., 2011. Kázeňské problémy ve škole. Praha: Triton. ISBN 978-80-7387-436-0.
HALLOWELL, E. M., RATEY, J. J., 2007. Poruchy pozornosti v dětství i dospělosti. Praha: Návrat domů. ISBN 80-7367-188-3.
JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H., 2010. Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2697-7.
KYRIACOU, CH., 2005. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha: Portál. ISBN 80-7178-945-3.
MICHALOVÁ, Z., 2007. Sondy do problematiky specifických poruch chování. Havlíčkův Brod: Tobiáš. ISBN 80-7311-075-X.
MUNDEN, A., ARCELUS, J., 2008. Poruchy pozornosti a hyperaktivita : přehled současných poznatků a přístupů pro rodiče a odborníky. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-430-4.
RIEFOVÁ, S. F., 2010. Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole: Praktické postupy pro vyučování a výchovu dětí s ADHD. 4. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-728-2.
Seznam doporučené literatury
BENDL, S., 2011. Kázeňské problémy ve škole. Praha: Triton. ISBN 978-80-7387-436-0.
HALLOWELL, E. M., RATEY, J. J., 2007. Poruchy pozornosti v dětství i dospělosti. Praha: Návrat domů. ISBN 80-7367-188-3.
JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H., 2010. Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2697-7.
KYRIACOU, CH., 2005. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha: Portál. ISBN 80-7178-945-3.
MICHALOVÁ, Z., 2007. Sondy do problematiky specifických poruch chování. Havlíčkův Brod: Tobiáš. ISBN 80-7311-075-X.
MUNDEN, A., ARCELUS, J., 2008. Poruchy pozornosti a hyperaktivita : přehled současných poznatků a přístupů pro rodiče a odborníky. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-430-4.
RIEFOVÁ, S. F., 2010. Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole: Praktické postupy pro vyučování a výchovu dětí s ADHD. 4. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-728-2.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.