Diplomová práce Tématický okruh "Lidé a čas" v 1. období výuky vzdělávací oblasti "Člověk a jeho svět" se zaobírá současnou situací didaktických pomůcek ve školách a jejich propojení s moderními technologiemi.
Teoretická část objasňuje především pojmy vzdělávací oblast Člověk a jeho svět,
tématický okruh Lidé a čas, mladší školní věk, didaktické pomůcky ve školách.
Praktická část popisuje tvorbu a následné ověřování vytvořeného souboru, který
obsahuje výukové prezentace, pracovní listy pro žáky a metodické listy pro učitele. K zjištění výsledků výzkumu byl využit strukturovaný rozhovor pro učitele a anketa pro žáky.
Anotace v angličtině
The Diploma thesis named The Theme "People and Time" in the 1st Stage of Teaching within the Educational Area "Humans and their World". It is dealing with contemporary state of teaching aids at schools and their interconnect with modern technologies.
The teoretical part is clarifing mainly those concepts: the Educational Area "Humans and their World", the Theme "People and Time", younger school age and teaching aids at schools.
The practical part is describing formation and subsequent verification of created set which contains educational presentations, worksheets for pupils and metodology sheets for teachers. A structured interview for teachers and an opinion survey for pupils were used to find out the research results.
Klíčová slova
tématický okruh "Lidé a čas", 1. období výuky, vzdělávací oblast "Člověk a jeho svět", výukové prezentace, strukturovaný rozhovor, anketa
Klíčová slova v angličtině
the Theme "People and Time", the 1st Stage of Teaching, the Educational
Area "Humans and their World", educational presentations, structured interview,
opinion survey
Rozsah průvodní práce
87 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce Tématický okruh "Lidé a čas" v 1. období výuky vzdělávací oblasti "Člověk a jeho svět" se zaobírá současnou situací didaktických pomůcek ve školách a jejich propojení s moderními technologiemi.
Teoretická část objasňuje především pojmy vzdělávací oblast Člověk a jeho svět,
tématický okruh Lidé a čas, mladší školní věk, didaktické pomůcky ve školách.
Praktická část popisuje tvorbu a následné ověřování vytvořeného souboru, který
obsahuje výukové prezentace, pracovní listy pro žáky a metodické listy pro učitele. K zjištění výsledků výzkumu byl využit strukturovaný rozhovor pro učitele a anketa pro žáky.
Anotace v angličtině
The Diploma thesis named The Theme "People and Time" in the 1st Stage of Teaching within the Educational Area "Humans and their World". It is dealing with contemporary state of teaching aids at schools and their interconnect with modern technologies.
The teoretical part is clarifing mainly those concepts: the Educational Area "Humans and their World", the Theme "People and Time", younger school age and teaching aids at schools.
The practical part is describing formation and subsequent verification of created set which contains educational presentations, worksheets for pupils and metodology sheets for teachers. A structured interview for teachers and an opinion survey for pupils were used to find out the research results.
Klíčová slova
tématický okruh "Lidé a čas", 1. období výuky, vzdělávací oblast "Člověk a jeho svět", výukové prezentace, strukturovaný rozhovor, anketa
Klíčová slova v angličtině
the Theme "People and Time", the 1st Stage of Teaching, the Educational
Area "Humans and their World", educational presentations, structured interview,
opinion survey
Zásady pro vypracování
Cíl:
Vytvoření souboru prezentací pro tématický okruh "Lidé a čas" pro 1. období a ověření možnosti využití tohoto souboru ve výuce vzdělávací oblasti "Člověk a jeho svět".
Metody:
strukturovaný rozhovor, anketa
Požadavky:
studium odborné literatury, vytvoření souboru prezentací a pracovních listů k nim a ověření vytvořeného souboru v 1.-3. ročníku základní školy
Zásady pro vypracování
Cíl:
Vytvoření souboru prezentací pro tématický okruh "Lidé a čas" pro 1. období a ověření možnosti využití tohoto souboru ve výuce vzdělávací oblasti "Člověk a jeho svět".
Metody:
strukturovaný rozhovor, anketa
Požadavky:
studium odborné literatury, vytvoření souboru prezentací a pracovních listů k nim a ověření vytvořeného souboru v 1.-3. ročníku základní školy
Seznam doporučené literatury
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. 1. vyd. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2006.
PODROUŽEK, Ladislav. Úvod do didaktiky prvouky a přírodovědy pro primární školu. 1. vyd. Dobra Voda: Aleš Čeněk, 2003.
SKUTIL, Martin. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011.
Metodické příručky:
JOHNOVÁ, Jana, Věra KUCHTOVÁ a Mária VÁGOVÁ. Můj svět a pohádka. Vyd. 1. Liberec: Dialog, 2007.
JOHNOVÁ, Jana, Věra KUCHTOVÁ a Mária VÁGOVÁ. Poznávám svět. Vyd. 1. Liberec: Dialog, 2007.
JOHNOVÁ, Jana, Věra ŠULCOVÁ a Mária VÁGOVÁ. Objevuji svět. Vyd. 1. Liberec: Dialog, 2009.
Seznam doporučené literatury
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. 1. vyd. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2006.
PODROUŽEK, Ladislav. Úvod do didaktiky prvouky a přírodovědy pro primární školu. 1. vyd. Dobra Voda: Aleš Čeněk, 2003.
SKUTIL, Martin. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011.
Metodické příručky:
JOHNOVÁ, Jana, Věra KUCHTOVÁ a Mária VÁGOVÁ. Můj svět a pohádka. Vyd. 1. Liberec: Dialog, 2007.
JOHNOVÁ, Jana, Věra KUCHTOVÁ a Mária VÁGOVÁ. Poznávám svět. Vyd. 1. Liberec: Dialog, 2007.
JOHNOVÁ, Jana, Věra ŠULCOVÁ a Mária VÁGOVÁ. Objevuji svět. Vyd. 1. Liberec: Dialog, 2009.