Hlavním cílem této diplomové práce bylo ověřit využitelnost aplikací mobilních telefonů pro monitoring pohybových aktivit ve školní praxi. Pro splnění cíle byla vybrána aplikace Endomondo. Pomocí tohoto programu byly realizovány ukázkové hodiny tělesné výchovy a pomocí funkce Výzvy byla vytvořena volnočasová sportovní soutěž pro děti 2. stupně základní školy. Proběhlo úspěšné měření pohybové aktivity s možností porovnávání záznamů. Zároveň vznikly i internetové stránky, které obsahují všechny aktuální informace o tomto projektu, a součástí práce je i metodika práce s aplikací Endomondo.
Práce se zaměřuje na charakteristiku věkového období žáků na 2. stupni základní školy, definuje základní pojmy jako tělesná zdatnost a pohybová aktivita, nabízí přehled nejrozšířenějších aplikací pro záznam pohybové aktivity a přibližuje funkcionalitu aplikace Endomondo a její možnosti využití ve školní praxi.
Anotace v angličtině
The main goal of this thesis is to verify the usability of mobile phone's applications for movement activities monitoring school practice. Endomondo application was chosen to reach our goal. Sample P.E. classes were implemented by using this programme and leisure time sport competition for children in junior high school was created by a special function called "The Challenge". There was also successful measuring of movement activity with the option to compare the results. Simultaneously, special websites were created. These websites contain all the actual information about this project. Methods of how to work with Endomondo application are part of this work too. This thesis focuses on the characteristics of the pupils age in junior high school, defines some basic terms like physical capability and movement activity, offers a guide of the most popular applications for recording sport activities and gives an insight of Endomondo's functionality and the possibility of its use in school practice.
Klíčová slova
tělesná výchova, mobilní aplikace, chytré mobilní telefony, Endomondo, školní praxe, druhý stupeň základní školy, tělesná zdatnost, pohybová aktivita
Klíčová slova v angličtině
physical education, phone's applications, smartphone, Endomondo, school practice, junior high school, physical capability, movement activity
Rozsah průvodní práce
64 s. (86 847 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem této diplomové práce bylo ověřit využitelnost aplikací mobilních telefonů pro monitoring pohybových aktivit ve školní praxi. Pro splnění cíle byla vybrána aplikace Endomondo. Pomocí tohoto programu byly realizovány ukázkové hodiny tělesné výchovy a pomocí funkce Výzvy byla vytvořena volnočasová sportovní soutěž pro děti 2. stupně základní školy. Proběhlo úspěšné měření pohybové aktivity s možností porovnávání záznamů. Zároveň vznikly i internetové stránky, které obsahují všechny aktuální informace o tomto projektu, a součástí práce je i metodika práce s aplikací Endomondo.
Práce se zaměřuje na charakteristiku věkového období žáků na 2. stupni základní školy, definuje základní pojmy jako tělesná zdatnost a pohybová aktivita, nabízí přehled nejrozšířenějších aplikací pro záznam pohybové aktivity a přibližuje funkcionalitu aplikace Endomondo a její možnosti využití ve školní praxi.
Anotace v angličtině
The main goal of this thesis is to verify the usability of mobile phone's applications for movement activities monitoring school practice. Endomondo application was chosen to reach our goal. Sample P.E. classes were implemented by using this programme and leisure time sport competition for children in junior high school was created by a special function called "The Challenge". There was also successful measuring of movement activity with the option to compare the results. Simultaneously, special websites were created. These websites contain all the actual information about this project. Methods of how to work with Endomondo application are part of this work too. This thesis focuses on the characteristics of the pupils age in junior high school, defines some basic terms like physical capability and movement activity, offers a guide of the most popular applications for recording sport activities and gives an insight of Endomondo's functionality and the possibility of its use in school practice.
Klíčová slova
tělesná výchova, mobilní aplikace, chytré mobilní telefony, Endomondo, školní praxe, druhý stupeň základní školy, tělesná zdatnost, pohybová aktivita
Klíčová slova v angličtině
physical education, phone's applications, smartphone, Endomondo, school practice, junior high school, physical capability, movement activity
Zásady pro vypracování
Teoretické zmapování problematiky.
Vyzkoušení vybraných aplikací.
Výběr nejhodnější aplikace pro školní podmínky.
Použití v hodinách tělesné výchovy i ve volném čase.
Vytvoření metodiky.
Zásady pro vypracování
Teoretické zmapování problematiky.
Vyzkoušení vybraných aplikací.
Výběr nejhodnější aplikace pro školní podmínky.
Použití v hodinách tělesné výchovy i ve volném čase.
Vytvoření metodiky.
Seznam doporučené literatury
KRAUS, J., Nejlepší aplikace pro záznam sportovní aktivity [online]. [vid. 21.11.2013]. Dostupné z WWW: .
LORENZ, M., 2011. Kde nechala škola díru: m-learning aneb Vzdělání pro záškoláky [online]. [vid. 21.11.2013]. ISSN 1804?2406. Dostupné z WWW: .
TILINGER, P., 1988. Didaktická technika v tělesné výchově a sportu. Praha: SPN.
Seznam doporučené literatury
KRAUS, J., Nejlepší aplikace pro záznam sportovní aktivity [online]. [vid. 21.11.2013]. Dostupné z WWW: .
LORENZ, M., 2011. Kde nechala škola díru: m-learning aneb Vzdělání pro záškoláky [online]. [vid. 21.11.2013]. ISSN 1804?2406. Dostupné z WWW: .
TILINGER, P., 1988. Didaktická technika v tělesné výchově a sportu. Praha: SPN.