V diplomové práci jsme se zabývaly problematikou šikany u žáků mladšího školního věku. Jejím cílem bylo zjistit informovanost žáků mladšího školního věku o prevenci šikany.
V teoretické části jsme popisovaly fáze šikany, její druhy a výskyt. Dále jsme se zabývaly postupem, jak řešit šikanu ve třídě. Charakterizovaly jsme potencionální oběť a agresora. V praktické části jsme vyhodnotily dotazník, který jsme položily žákům mladšího školního věku na Základní škole ve Straškově -Vodochodech, okres Litoměřice.
Anotace v angličtině
In my diploma thesis We have dealt with the issue of younger school children being bullied. Its aim is to determine their awareness of the prevention of bullying.
We have divided my thesis into two parts, a theretical part where we have dealt with the various concepts of the topic. We described phase of bullying and its types and incidence. Then we have focused on the procedure, how to properly deal with bullying in potential victim and the aggressor.
In the practical part we have prepared and subsequently evaluated anonymous questionnaire for the school children at an elementary school in Straškov-Vodochody in district.
Klíčová slova
šikana, fáze šikany, oběť, agresor, prevence šikany
Klíčová slova v angličtině
Bullyiing, types of bullying, victims, aggressor, prevention of bullying
Rozsah průvodní práce
86 s. (109 015 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
V diplomové práci jsme se zabývaly problematikou šikany u žáků mladšího školního věku. Jejím cílem bylo zjistit informovanost žáků mladšího školního věku o prevenci šikany.
V teoretické části jsme popisovaly fáze šikany, její druhy a výskyt. Dále jsme se zabývaly postupem, jak řešit šikanu ve třídě. Charakterizovaly jsme potencionální oběť a agresora. V praktické části jsme vyhodnotily dotazník, který jsme položily žákům mladšího školního věku na Základní škole ve Straškově -Vodochodech, okres Litoměřice.
Anotace v angličtině
In my diploma thesis We have dealt with the issue of younger school children being bullied. Its aim is to determine their awareness of the prevention of bullying.
We have divided my thesis into two parts, a theretical part where we have dealt with the various concepts of the topic. We described phase of bullying and its types and incidence. Then we have focused on the procedure, how to properly deal with bullying in potential victim and the aggressor.
In the practical part we have prepared and subsequently evaluated anonymous questionnaire for the school children at an elementary school in Straškov-Vodochody in district.
Klíčová slova
šikana, fáze šikany, oběť, agresor, prevence šikany
Klíčová slova v angličtině
Bullyiing, types of bullying, victims, aggressor, prevention of bullying
Zásady pro vypracování
Cíl diplomové práce: Zjistit u žáků mladšího školního věku, zda se setkávají se šikanou a zda vědí, na koho se obrátit v případě potřeby.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava výzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník, rozhovor.
Zásady pro vypracování
Cíl diplomové práce: Zjistit u žáků mladšího školního věku, zda se setkávají se šikanou a zda vědí, na koho se obrátit v případě potřeby.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava výzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník, rozhovor.
Seznam doporučené literatury
BENDL, S., 2003. Prevence a řešení šikany ve škole. 1. vyd. Praha: ISV. ISBN 80-86642-08-9.
ČERMÁK, I., 1999. Lidská agrese a její souvislosti. 1. vyd. Žďár nad Sázavou: Fakta. ISBN 80-902614-1-8.
EILLOTT, M., 2000. Jak ochránit své dítě. 3. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-419-2.
FIELD, E. M., 2009. Jak se bránit šikaně. 1. vyd. Praha: Ikar. ISBN 978-80-249-1176-2.
KOLÁŘ, M., 2001. Bolest šikanování. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-513.
MARTÍNEK, Z., 2009. Agresivita a kriminalita školní mládeže. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2310-5.
ŘÍČAN, P., 1995. Agresivita a šikana mezi dětmi. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-049-9.
ŘÍČAN, P., JANOŠOVÁ, P., 2010. Jak na šikanu. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2991-6.
Seznam doporučené literatury
BENDL, S., 2003. Prevence a řešení šikany ve škole. 1. vyd. Praha: ISV. ISBN 80-86642-08-9.
ČERMÁK, I., 1999. Lidská agrese a její souvislosti. 1. vyd. Žďár nad Sázavou: Fakta. ISBN 80-902614-1-8.
EILLOTT, M., 2000. Jak ochránit své dítě. 3. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-419-2.
FIELD, E. M., 2009. Jak se bránit šikaně. 1. vyd. Praha: Ikar. ISBN 978-80-249-1176-2.
KOLÁŘ, M., 2001. Bolest šikanování. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-513.
MARTÍNEK, Z., 2009. Agresivita a kriminalita školní mládeže. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2310-5.
ŘÍČAN, P., 1995. Agresivita a šikana mezi dětmi. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-049-9.
ŘÍČAN, P., JANOŠOVÁ, P., 2010. Jak na šikanu. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2991-6.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.