Teoretická část diplomové práce je věnována pojetí osobnosti člověka a vývoji lidské psychiky, neboť právě tyto dvě složky jsou nejen výchovou ovlivňovány, ale jsou i určitým výsledkem výchovy. Podstatnou kapitolou je téma komunikace. Jak důležitou roli hraje v rodinné výchově a že její různorodost velmi ovlivňuje vývoj dítěte díky rozmanitosti jazy-kových módů.
Empirická část diplomové práce shrnuje shromážděná data, získaná prostřednictvím dotazníku, graficky je zaznamenává, vyhodnocuje a interpretuje.
Annotation in English
The theoretical part of the thesis is devoted to the concept of personality and the devel-opment of the human psyche, since these two components are not only influenced by educa-tion, but are also a result of the specific type of education. An important subject of the thesis is communication as it plays the essential role in family education and its diversity affects child development thanks to the diversity of language modes.
The empirical part of the thesis summarizes the collected data, obtained through a questionnaire - it records graphically, evaluates and interprets.
human personality, human psyche, family education, communication.
Length of the covering note
117 s. (109 293 znaků)
Language
CZ
Annotation
Teoretická část diplomové práce je věnována pojetí osobnosti člověka a vývoji lidské psychiky, neboť právě tyto dvě složky jsou nejen výchovou ovlivňovány, ale jsou i určitým výsledkem výchovy. Podstatnou kapitolou je téma komunikace. Jak důležitou roli hraje v rodinné výchově a že její různorodost velmi ovlivňuje vývoj dítěte díky rozmanitosti jazy-kových módů.
Empirická část diplomové práce shrnuje shromážděná data, získaná prostřednictvím dotazníku, graficky je zaznamenává, vyhodnocuje a interpretuje.
Annotation in English
The theoretical part of the thesis is devoted to the concept of personality and the devel-opment of the human psyche, since these two components are not only influenced by educa-tion, but are also a result of the specific type of education. An important subject of the thesis is communication as it plays the essential role in family education and its diversity affects child development thanks to the diversity of language modes.
The empirical part of the thesis summarizes the collected data, obtained through a questionnaire - it records graphically, evaluates and interprets.
human personality, human psyche, family education, communication.
Research Plan
Cíl diplomové práce: Zaměřit se na zjištění stanoviska dnešních rodičů na výchovu dětí v rodině a analyzovat prostředky, které k výchově používají.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava výzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Rozhovor, dotazník.
Research Plan
Cíl diplomové práce: Zaměřit se na zjištění stanoviska dnešních rodičů na výchovu dětí v rodině a analyzovat prostředky, které k výchově používají.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava výzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Rozhovor, dotazník.
Recommended resources
HAVLÍK, Radomír, 2002. Sociologie výchovy a školy. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-635-7.
MATĚJČEK, Zdeněk, 1992. Dítě a rodina v psychologickém poradenství. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství. ISBN 80-04-25236-2.
MATĚJČEK, Zdeněk, 1994. Co děti nejvíce potřebují. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-006-5.
MATĚJČEK, Zdeněk, 2000. Co, kdy a jak ve výchově dětí. 3. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-494-X.
MATĚJČEK, Zdeněk, 2000. Po dobrém, nebo po zlém? 5. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-486-9.
PREKOPOVÁ, Jiřina, SCHWEIZEROVÁ, Christel, 1993. Děti jsou hosté, kteří hledají cestu. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-85282-77-1.
PREKOPOVÁ, Jiřina, SCHWEIZEROVÁ, Christel, 1994. Neklidné dítě. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-019-7.
PREKOPOVÁ, Jiřina, 2007. Malý tyran. 5. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-271-3.
Recommended resources
HAVLÍK, Radomír, 2002. Sociologie výchovy a školy. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-635-7.
MATĚJČEK, Zdeněk, 1992. Dítě a rodina v psychologickém poradenství. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství. ISBN 80-04-25236-2.
MATĚJČEK, Zdeněk, 1994. Co děti nejvíce potřebují. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-006-5.
MATĚJČEK, Zdeněk, 2000. Co, kdy a jak ve výchově dětí. 3. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-494-X.
MATĚJČEK, Zdeněk, 2000. Po dobrém, nebo po zlém? 5. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-486-9.
PREKOPOVÁ, Jiřina, SCHWEIZEROVÁ, Christel, 1993. Děti jsou hosté, kteří hledají cestu. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-85282-77-1.
PREKOPOVÁ, Jiřina, SCHWEIZEROVÁ, Christel, 1994. Neklidné dítě. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-019-7.
PREKOPOVÁ, Jiřina, 2007. Malý tyran. 5. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-271-3.
Enclosed appendices
CD
Appendices bound in thesis
graphs, tables
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Defence procedure records are not shown to unauthorized users.