V bakalářské práci se zabývám výtvarně pracovní činností dětí mladšího školního věku v Domově dětí a mládeže Větrník v Liberci. V teoretické části jsem vymezila stěžejní pojmy, které úzce souvisí s výchovou mimo vyučování, zájmovou činností, mladší školní věk a tvořivost dětí.
V praktické části jsem se zaměřila na jednotlivé výtvarně pracovní činnosti pro děti mladšího školního věku a jejich následnou autoevaluaci.
Anotace v angličtině
Thesis deals with applied arts and manual activities of infants attending free time centre Větrník in Liberec. Basic terminology of non-school and hobby activities related to infants and their creativity has been defined in the first part of the work. The second part focuses on carrying out such activity including subsequent auto-evaluation.
Klíčová slova
mladší školní věk, tvořivost dětí, výchova mimo vyučování, zájmová činnost, Domov dětí a mládeže Větrník, výtvarně pracovní činnosti, autoevaluace
Klíčová slova v angličtině
infancy, children creativity, non-school education, hobby activity, free time cen-ter Větrník, creative work, auto-evaluation.
Rozsah průvodní práce
84 s. (111 361 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
V bakalářské práci se zabývám výtvarně pracovní činností dětí mladšího školního věku v Domově dětí a mládeže Větrník v Liberci. V teoretické části jsem vymezila stěžejní pojmy, které úzce souvisí s výchovou mimo vyučování, zájmovou činností, mladší školní věk a tvořivost dětí.
V praktické části jsem se zaměřila na jednotlivé výtvarně pracovní činnosti pro děti mladšího školního věku a jejich následnou autoevaluaci.
Anotace v angličtině
Thesis deals with applied arts and manual activities of infants attending free time centre Větrník in Liberec. Basic terminology of non-school and hobby activities related to infants and their creativity has been defined in the first part of the work. The second part focuses on carrying out such activity including subsequent auto-evaluation.
Klíčová slova
mladší školní věk, tvořivost dětí, výchova mimo vyučování, zájmová činnost, Domov dětí a mládeže Větrník, výtvarně pracovní činnosti, autoevaluace
Klíčová slova v angličtině
infancy, children creativity, non-school education, hobby activity, free time cen-ter Větrník, creative work, auto-evaluation.
Zásady pro vypracování
Cíl:
Vytvořit tématicky provázaný program pro děti mladšího školního věku ve výtvarně-pracovním kroužku.
Požadavky:
- zpracovat kvalitní teoretickou část
- vytvořit cílený výtvarně zaměřený program pro děti mladšího školního věku
Metody:
- didaktické zpracování programu
- evaluace
- sebereflexe
Zásady pro vypracování
Cíl:
Vytvořit tématicky provázaný program pro děti mladšího školního věku ve výtvarně-pracovním kroužku.
Požadavky:
- zpracovat kvalitní teoretickou část
- vytvořit cílený výtvarně zaměřený program pro děti mladšího školního věku
Metody:
- didaktické zpracování programu
- evaluace
- sebereflexe
Seznam doporučené literatury
HRABAL, Vladimír a Isabella PAVELKOVÁ. Jaký jsem učitel. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-755-8.
LANGMEIER, J. ? KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. 2. aktual. vyd. Praha: Grada, 2008.
NIDM. Metodika pro podporu tvorby školního vzdělávacího ramu ve školských zařízeních pro zájmové vzdělávánírog. Praha: Tauris, 2007. ISBN 978-80-86784-03-8.
PRÁŠILOVÁ, M. Tvorba vzdělávacího programu. 1. vydání. Praha: Triton, 2005. ISBN 80-7254-712-7.
REITMAYEROVÁ, Eva a Věra BROUMOVÁ. Cílená zpětná vazba: Metody pro vedoucí skupin a učitele. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0222-6.
VONDROVÁ, Petra. Výtvarné inspirace na celý rok. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-979-8.
Seznam doporučené literatury
HRABAL, Vladimír a Isabella PAVELKOVÁ. Jaký jsem učitel. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-755-8.
LANGMEIER, J. ? KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. 2. aktual. vyd. Praha: Grada, 2008.
NIDM. Metodika pro podporu tvorby školního vzdělávacího ramu ve školských zařízeních pro zájmové vzdělávánírog. Praha: Tauris, 2007. ISBN 978-80-86784-03-8.
PRÁŠILOVÁ, M. Tvorba vzdělávacího programu. 1. vydání. Praha: Triton, 2005. ISBN 80-7254-712-7.
REITMAYEROVÁ, Eva a Věra BROUMOVÁ. Cílená zpětná vazba: Metody pro vedoucí skupin a učitele. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0222-6.
VONDROVÁ, Petra. Výtvarné inspirace na celý rok. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-979-8.
Přílohy volně vložené
žádné
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.