Práce se zabývá srovnáním projektových řad ve volnočasových aktivitách. V úvodu je
charakterizován volný čas, jeho význam pro člověka, zpracována historie projektového
vyučování a vysvětleny zvláštnosti učení ve volném čase. Druhá kapitola se zabývá
strukturou a obsahem projektových řad. Součástí této kapitoly je i vysvětlení pojmu
artefiletika a historický náhled. Třetí kapitola popisuje a srovnává čtyři skupiny mladší
školní věk, starší školní věk, adolescent a dospělé, jejich přístup k výtvarným aktivitám a
tvoření a pedagogický přístup a výběr vhodných aktivit a technik v realizaci projektových řad.
Součástí závěru je hodnocení úspěšnosti projektových řad a rozbor důležitých aspektů práce
pedagoga volnočasových aktivit.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on a comparison of a free time activities project series. In the
introduction, free time is defined and it's importance and history of project based education
described and the specifics of free time education explained.
The second part deals with the structure and contents of the project series. This chapter
includes the explanation of the term artephiletics and it's historical context.
The third chapter describes and compares four groups. Younger school age, older school
age, adolescence and adulthood, their attitude to artistic activities and creativity and the
educational approach and choice of appropriate activities and techniques in delivering a
project series.
A part of the final chapter is an evaluation of the success of the project series and an
examination of important aspects of the work of a free time educator.
Klíčová slova
projektové řady, volnočasové aktivity, mladší školní věk, starší školní věk,
adolescent, dospělí, pedagogický přístup, aspekty práce pedagoga
Klíčová slova v angličtině
project series, free time acitvities, younger school age, older school age,
adolescence and adulthood, educational approach, aspects of the work of an educator
Rozsah průvodní práce
51 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá srovnáním projektových řad ve volnočasových aktivitách. V úvodu je
charakterizován volný čas, jeho význam pro člověka, zpracována historie projektového
vyučování a vysvětleny zvláštnosti učení ve volném čase. Druhá kapitola se zabývá
strukturou a obsahem projektových řad. Součástí této kapitoly je i vysvětlení pojmu
artefiletika a historický náhled. Třetí kapitola popisuje a srovnává čtyři skupiny mladší
školní věk, starší školní věk, adolescent a dospělé, jejich přístup k výtvarným aktivitám a
tvoření a pedagogický přístup a výběr vhodných aktivit a technik v realizaci projektových řad.
Součástí závěru je hodnocení úspěšnosti projektových řad a rozbor důležitých aspektů práce
pedagoga volnočasových aktivit.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on a comparison of a free time activities project series. In the
introduction, free time is defined and it's importance and history of project based education
described and the specifics of free time education explained.
The second part deals with the structure and contents of the project series. This chapter
includes the explanation of the term artephiletics and it's historical context.
The third chapter describes and compares four groups. Younger school age, older school
age, adolescence and adulthood, their attitude to artistic activities and creativity and the
educational approach and choice of appropriate activities and techniques in delivering a
project series.
A part of the final chapter is an evaluation of the success of the project series and an
examination of important aspects of the work of a free time educator.
Klíčová slova
projektové řady, volnočasové aktivity, mladší školní věk, starší školní věk,
adolescent, dospělí, pedagogický přístup, aspekty práce pedagoga
Klíčová slova v angličtině
project series, free time acitvities, younger school age, older school age,
adolescence and adulthood, educational approach, aspects of the work of an educator
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce - Porovnat výtvarné projektové řady ve volnočasových aktivitách u různých věkových kategorií. Realizovat část navržených výtvarných činností.
Metody řešení problému - Pozorování a porovnávání
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce - Porovnat výtvarné projektové řady ve volnočasových aktivitách u různých věkových kategorií. Realizovat část navržených výtvarných činností.
Metody řešení problému - Pozorování a porovnávání
Seznam doporučené literatury
BABYRÁDOVÁ, H. Výtvarná dílna.Brno: Triton, 2005
BURTONOVÁ, R. Cesty velkých objevitelů. Praha: Knihovna K.E.Macana, 1998
CIKÁNOVÁ, K. Malujte si s námi.Praha: Avicenum, 1993
DAVIDO, R. Kresba jako nástroj poznání dítěte. Praha: Portál, 2005
PETTY,G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2002
RAMUSIA, G.B. Marco Polo Milion. Praha: Státní nakladatelství krásné literatury, 1961
ROESELOVÁ, V. Linie, barva, tvar ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 2004
ROESELOVÁ, V. Námět ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 1995
ROESELOVÁ, V. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 1997
ROESELOVÁ, V. Techniky ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 1996
UŽDIL, J. Čáry, klikyháky, paňáci a auta. Praha: Portál,2002
Seznam doporučené literatury
BABYRÁDOVÁ, H. Výtvarná dílna.Brno: Triton, 2005
BURTONOVÁ, R. Cesty velkých objevitelů. Praha: Knihovna K.E.Macana, 1998
CIKÁNOVÁ, K. Malujte si s námi.Praha: Avicenum, 1993
DAVIDO, R. Kresba jako nástroj poznání dítěte. Praha: Portál, 2005
PETTY,G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2002
RAMUSIA, G.B. Marco Polo Milion. Praha: Státní nakladatelství krásné literatury, 1961
ROESELOVÁ, V. Linie, barva, tvar ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 2004
ROESELOVÁ, V. Námět ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 1995
ROESELOVÁ, V. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 1997
ROESELOVÁ, V. Techniky ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 1996
UŽDIL, J. Čáry, klikyháky, paňáci a auta. Praha: Portál,2002
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.