Předmětem této bakalářské práce je vypracování programu pro zvýšení aktivity a
kreativity tanečnic v kurzu břišních tanců. Bakalářská práce je rozdělena na část
teoretickou a praktickou.
Teoretická část přibližuje kulturu orientálního tance a popisuje tradiční metody
výuky břišních tanců. Dále je tato část věnována koučování, které je ve sportu
používáno jako nástroj pro zlepšení výkonu.
Praktická část popisuje proces tvorby tří choreografií v kurzu břišních tanců, kdy
jedna byla tvořena tradičním způsobem a dvě za použití koučovacího přístupu. Na
základě poznatků z realizace tohoto projektu byl vypracován rámcový program pro
zvýšení aktivity a kreativity tanečnic v hodinách za použití koučovacích metod. Jako
výzkumný nástroj je použito pozorování a rozhovor.
Anotace v angličtině
The subject of this thesis is to design a program that will support activity and
creativity of dancers in a bellydance course. This thesis is divided into theorethical and
practical parts.
The theoretical part introduces oriental culture and describes training methods that
are usually used in bellydance courses. This part also describes the coaching method,
that is often used in sport to achieve better results.
The practical part deals with creating three choreographies. One was made in
traditional direct way, the other two were created using the coaching method. Based on
this project, the program for activity and creativity support was made. Data collection
through observation and interview is used as the research method in this thesis.
Klíčová slova
břišní tanec, trenér, koučink, kouč, program
Klíčová slova v angličtině
bellydance, sports coach, coaching, coach, program
Rozsah průvodní práce
63 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem této bakalářské práce je vypracování programu pro zvýšení aktivity a
kreativity tanečnic v kurzu břišních tanců. Bakalářská práce je rozdělena na část
teoretickou a praktickou.
Teoretická část přibližuje kulturu orientálního tance a popisuje tradiční metody
výuky břišních tanců. Dále je tato část věnována koučování, které je ve sportu
používáno jako nástroj pro zlepšení výkonu.
Praktická část popisuje proces tvorby tří choreografií v kurzu břišních tanců, kdy
jedna byla tvořena tradičním způsobem a dvě za použití koučovacího přístupu. Na
základě poznatků z realizace tohoto projektu byl vypracován rámcový program pro
zvýšení aktivity a kreativity tanečnic v hodinách za použití koučovacích metod. Jako
výzkumný nástroj je použito pozorování a rozhovor.
Anotace v angličtině
The subject of this thesis is to design a program that will support activity and
creativity of dancers in a bellydance course. This thesis is divided into theorethical and
practical parts.
The theoretical part introduces oriental culture and describes training methods that
are usually used in bellydance courses. This part also describes the coaching method,
that is often used in sport to achieve better results.
The practical part deals with creating three choreographies. One was made in
traditional direct way, the other two were created using the coaching method. Based on
this project, the program for activity and creativity support was made. Data collection
through observation and interview is used as the research method in this thesis.
Klíčová slova
břišní tanec, trenér, koučink, kouč, program
Klíčová slova v angličtině
bellydance, sports coach, coaching, coach, program
Zásady pro vypracování
Cíl:
Navrhnout program pro zvýšení aktivní účasti tanečnic na tvorbě choreografií
Požadavky:
- charakterizovat oblast pedagogického působení v oblasti tance
- vytvořit program pro zvýšení aktivní účasti tanečnic
- vytvořit evaluační arch pro zhodnocení naplnění cíle
Metody: pozorování, reflexe, evaluace, komparace
Zásady pro vypracování
Cíl:
Navrhnout program pro zvýšení aktivní účasti tanečnic na tvorbě choreografií
Požadavky:
- charakterizovat oblast pedagogického působení v oblasti tance
- vytvořit program pro zvýšení aktivní účasti tanečnic
- vytvořit evaluační arch pro zhodnocení naplnění cíle
Metody: pozorování, reflexe, evaluace, komparace
Seznam doporučené literatury
DAŇKOVÁ, M. Koučování : kdy, jak a proč. Praha: Grada, 2013. Vedení lidí v praxi. ISBN 978-80-247-4121-5.
HORSKÁ, V. Koučování ve školní praxi. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2450-8.
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu - základy kvantitativního výzkumu.
1. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
MUŽÍK, J. Androdidaktika. Praha: ASPI, 2004. Lidské zdroje. ISBN 80-7357-045-9.
ŘÍČAN, P. Psychologie. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0532-6.
ŠERÁK, M. Zájmové vzdělávání dospělých. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-551-6.
WHITMORE, J. Koučování : rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti : metoda transpersonálního koučování. Praha: Management Press, 2009. ISBN 978-80-7261-209-3.
Seznam doporučené literatury
DAŇKOVÁ, M. Koučování : kdy, jak a proč. Praha: Grada, 2013. Vedení lidí v praxi. ISBN 978-80-247-4121-5.
HORSKÁ, V. Koučování ve školní praxi. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2450-8.
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu - základy kvantitativního výzkumu.
1. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
MUŽÍK, J. Androdidaktika. Praha: ASPI, 2004. Lidské zdroje. ISBN 80-7357-045-9.
ŘÍČAN, P. Psychologie. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0532-6.
ŠERÁK, M. Zájmové vzdělávání dospělých. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-551-6.
WHITMORE, J. Koučování : rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti : metoda transpersonálního koučování. Praha: Management Press, 2009. ISBN 978-80-7261-209-3.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.